You are here

„Lexus RC F“: prabangus ir komfortiškas sportininkas

Itin malonus V8 variklio murkimas, komfortas, stulbinanti išvaizda ir didelė galia – tai sportiškojo „Lexus RC F“ vizitinė kortelė. Su juo lengvai pavyks nesiblaškant ramiai važiuoti miesto džiunglėse bei kaip reikiant pavaikyti „arklius“ uždaroje trasoje.

„RC F“ sukurtas taip, jog jame susipina sportiškumas ir komfortas. Visa tai suderinta labai tiksliai, o automobilis puikiai tinka važinėti kasdien. Jis nėra tik savaitgaliui skirtas žaisliukas, turint omeny, kad variklis generuoja 477 AG arba 351 kW galią.

Vienas, du, trys, keturi, pen...

Taip, 5,5 litro V8 motoras be jokių turbokompresorių, visiškas „atmosferikas“ savyje slepia didelę kaimenę „arklių“ ir 530 Nm sukimo momentą. Tokia galia į galinius ratus perduodama per 8 laipsnių „Sport Direct Shift“ automatinę pavarų dėžę Daugiau nei 1800 kg sveriantis, įspūdingai atrodantis kupė iki 100 km/h išsijudina vos per 4,5 s. Gamintojas nurodo, kad maksimalus automobilio greitis siekia 270 km/h.

„RC F“ tikrai labai sunkus, lyginant su pagrindiniu jo konkurentu - „BMW M4“, pastarasis yra lengvesnis apie 300 kg.

Ir gal dėl savo svorio, o gal dėl stipriai suręstų plieninių „kaulų“, apgaubtų komforto visuma, „RC F“ greitėja iki 100 km/h elegantiškai. Spaudžiant akceleratoriaus pedalą iki dugno pasigirsta sodrus ir ausiai labai mielas variklio murkimas, nespėjama suskaičiuoti iki penkių, o greičio rodyklė jau stovi ties 100 km/h žyma.

Dėka itin patogių sėdynių ir viso automobilio tvirtumo, kūnas tos traukos lyg ir nepajuto, taip kaip tikėjosi, bet „RC F“ turi įrodymą, kad viskas atlikta labai greitai. Būtent čia ir pasireiškia automobilio komfortą bei sportiškumą vienijanti harmoninga visuma.

Pasvarstymui, o jeigu jis numestų tuos 300 kg svorio?

Nuo ekonomijos iki sporto

„Lexus RC F“ yra galingas automobilis, o žmogus vairuojantis tokią mašiną lyg ir neturėtų sukti galvos apie kuro sąnaudas. Tačiau puiki automobilio savybė, leidžianti pasidabinti kasdieninio automobilio statusu, suteikia galimybę bent šiek tiek pataupyti kurą, įjungus „Eco“ režimą, kuris prislopina variklio veržlumą. Ramiai važinėjant mieste turėtų pavykti tilpti į 11 litrų kuro šimtui kilometrų kelio.

„Normal“ režimas yra aukso viduriukas tarp ramaus ir kiek agresyvesnio važiavimo. Mieste automobilis neprovokuoja, nes variklio garsas nelenda per stipriai į ausis, bet visuomet gera žinoti, kad galios atsargų yra į valias ir normaliame režime, o automobilis išlaiko žvalų charakterį. Taip pat tai puikiai tinkantis režimas užmiesčiui.

Važiuojant ramiu tempu bei pastoviu greičiu, esant variklio sūkiams iki 3000 aps./min., didesnį ekonomiškumą užtikrina ir Atkinsono degimo ciklas, kuris leidžia varikliui suktis itin žemomis apsukomis. Pavyzdžiui, važiuoji 70 km/h greičiu, o variklis sukasi apie 1100 aps./min. Tai pirmasis „Lexus“ variklis, kuris turi šią technologiją ir gali dirbti tiek Atkinsono, tiek Otto ciklu.

Situacija kardinaliai pasikeičia tuomet, kai režimų valdiklis užima „Sport S“ poziciją. Tuomet pakinta variklio garsas laisvų sūkių diapazone, gazo pedalas ima jautriai reaguoti į menkiausią prisilietimą, o pats automobilis ima provokuoti ir vilioti į žaidimus. Miesto sąlygomis geriau į tai nesivelti, nes liks tik susierzinimas, nes automobilis taip vis ir nori šokti į priekį.

Žaidimams verčiau rinktis uždarą trasą, kur dar ir „Sport S+“ režimas pridės papildomų taškų. Jį įjungus sustiprėja vairavimo mechanizmas ir pasikeičia važiuoklės darbas. Be to, sukimo momento vektoriaus valdymo diferencialas užtikrina puikų valdymą važiuojant dideliu greičiu. Čia jau galima leistis ir į pavarų perjunginėjimą svirtelėmis, esančiomis prie vairo. Taip pat dar reikia paminėti ir „Slalom“ bei „Track“ režimus, kurie leidžia pasidžiaugti slystančiu automobilio galu. „Slalom“ režimo metu – elektronika dar šiek tiek kišasi į automobilio stabilumą, o „Track“ režimas – leidžia pilnai kontroliuoti galinių ratų slydimą.

Pradėjus galinėtis su vėju, kuro sąnaudos pradeda svyruoti tarp 20 – 25 litrų.

Kelyje

Tai kaip dirba „Lexus RC F“ važiuoklė, dar kartą įrodo, kad automobilį gamintojas kūrė taip, kad juo būtų galima be jokių problemų važinėti kasdien į darbą, susitikimus ar pan., o kai reikia gerai pasportuoti ir pasikrauti adrenalino.

„RC F“ važiuoja labai minkštai ir maloniai, pakaba puikiai sugeria kelio nelygumus ir nepraneša apie juos vairuotojui. Palyginimui, sedano „Lexus IS“ važiuoklė yra kietesnė ir apie kelio nelygumus praneša per kūną. Čia dedam didelį pliusą „RC F“.

Staigiai įveikiant posūkius, automobilis ant kelio stovi patikimai, neslysta ir atidžiai klauso vairuotojo komandų vairu. Vairuojant jautiesi užtikrintas ir valdantis situaciją. Būtent nemažas svoris ir plačios padangos (255/35 R19 – priekyje, 275/35 R19 – gale) leidžia „RC F“ tvirtai įsikibti į kelią.

Važiuojant didesniu nei 80 km/h greičiu „RC F“ savo užpakaliuką papuošia elegantišku anglies pluošto spoileriu, kuris pasikelia automatiškai. Pakelti jį į viršų galima ir vieno mygtuko paspaudimu.

Teks dar kartą pasikartoti su teiginiu, kad šis kupė puikiai tinka kiekvienai dienai. Jo prošvaisa yra 13 centimetrų, taigi net jeigu kelyje ir yra didesnių nelygumų – bijoti nereikės. Nebaisus nei žvyrkelis, nei pievoje išmintas kelias link mėgstamo ežero. Aišku, viskas turi būti proto ribose.

Darant išvadas apie jo elgesį kelyje, reikia paminėti, kad „RC F“ turi puikią garso izoliaciją, kuri dar labiau sumažina greičio pojūtį ir prisideda prie sportiškai komfortiško ir prabangiai elegantiško važiavimo.

Praleidus pora valandų prie automobilio vairo, norėtųsi iš „RC F“ nebent aštresnių stabdžių. Bet vėl gi - jie padaryti minkštesni tam, kad važiuojant miesto sąlygomis nereiktų tampyti ir laužyti kaklo. Bet vis dėl to, įjungus „Sport S+“ režimą stabdžių pedalas, kaip ir akceleratoriaus, galėtų tapti jautresnis.

Beje, staigiai stabdant ir „RC F“ numetinėjant pavaras žemyn labai gražiai sudirba droselinė sklendė. Tas garsas, kaip ir variklio murkimas, dar dabar tebeskamba ausyse.

Dar keletas dalykų

Nors pažintis su „Lexus RC F“ buvo labai trumpa, tačiau automobilis sugebėjo palikti įspūdį ir atskleisti savo charakterį bei gerąsias savybes.

Taigi dar keletas dalykų, kurie verti būti paminėti.

Sėdint automobilyje vairuotojas jaučiasi itin patogiai, jis nėra suvaržytas, judesiai taip pat atliekami laisvai. Staigiai įveikiant posūkius sėdėsena išlieka stabili, o rankos maloniai prilipusios prie vairo.

Dizainas. Bus tokių, kurie sakys, kad tai labai negražus automobilis, bet mes sakom, kad jis atrodo nuostabiai!

Kaip įprasta „Lexus“ - interjero medžiagų kokybė aukšto lygio ir sumaišyti jo su kažkuo kitu neįmanoma. Sportinis automobilis turi ir nemažą bagažo skyrių.

Bandytas modelis išsiskyrė anglies pluošto variklio dangčiu, stogu ir galiniu spoileriu. Tai raumeningam automobiliui suteikia papildomo žavesio.

„RC F“ privalumų, saugumo įrangos ir technologijų sąrašas labai ilgas. Sportinio kupė kaina prasideda nuo 82 930 Eurų.

RC F

Jis pavergia iš pirmo žvilgsnio, o visiškai užburia tuomet, kai išgirsti variklio garsą ir pajauti tiek motoro, tiek viso automobilio galimybes. Malonumas jį vairuojant – garantuotas kasdien. Nuo pirmadienio iki penktadienio – namai, darbas, pasivažinėjimai mieste. Šeštadienis – kelionė vingiuotais keliais link kitoje Lietuvos pusėje esančio ežero. Sekmadienis – greitis ir adrenalinas uždaroje trasoje.

Ir nors visas „Lexus RC F“ aštrumas pasislėpęs kilogramuose, tačiau jo charakteris labai greitai gali pasikeisti nuo ramaus ir mielo naminio kačiuko iki plėšraus, nesulaikomo laukinio tigro.

Video su variklio garsu

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: