You are here

„Lexus Team LT“ komandos ginklas ir japoniška strategija

  • Lexus Team LT/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus Team LT/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Lexus Team LT/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Lexus Team LT/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Liepos 21–23 dienomis Palangos lankytojus ir džiugins, ir erzins nuolatinis sportinių automobilių variklių gausmas. 1000 kilometrų lenktynėms ruošiasi keliasdešimt šalies komandų. Viena jų – „Lexus Team LT“ ekipa, daugybę lenktynių įveikusi pirmosios kartos „Lexus IS-F“. Šis automobilis visose lenktynėse elgėsi kaip tikras japonas – vairuojamas racionalios ekipos, jis be didelių išsišokimų, stresų ir gedimų į finišą atvažiuodavo lyderių grupėje – pirmajame penketuke.

Šių metų maratonui komanda paruošė naujesnį automobilį. Apie šį ginklą ir komandos strategiją kalbamės su „Lexus Team LT“ׅ lenktynininku Artūru Mrazausku.

Pirmąjį automobilį paruošti lenktynėms, matyt, buvo labai sunku, juk nebuvo iš ko pasimokyti – Europoje tuo metu buvo tik vienas lenktynėms paruoštas panašus automobilis.

– Nebuvo nei iš ko pasimokyti, nei kur įsigyti sportinių detalių. Konsultavomės su „Toyota Europe“ autosporto specialistais, „Toyota“ ir „Lexusׅ atstovybės „Mototojos“ inžinieriais ir drauge sprendėme, kaip mašiną pritaikyti ilgų nuotolių lenktynėms.

Iš tikrųjų mums nereikėjo daug pakeitimų. Mat automobilio variklis ir transmisija buvo puikūs, nereikalavo jokių patobulinimų. Tereikėjo adaptuoti pakabą, įrengti pagrindinių agregatų aušinimą.

Po tokių nereikšmingų pakeitimų sėkmingai lenktyniavote su rimtai paruoštais BMW automobiliais…

– Lenktyniavome ir lenkėme. Daugybę kartų esame tapę prizininkais įvairiose ištvermės lenktynėse Palangoje, Pernu, Rygoje, Budapešte. Per tuos metus varžovai keitė variklius, pavarų dėžes, o mūsų automobilis vis dar važiuoja su tais pačiais agregatais.

Vis tik nusprendėte atsinaujinti – neerzinti Fortūnos ir lenktynėms paruošti naują automobilį. Antrąją mašiną ruošti buvo lengviau?

– Iš dalies – taip. Tačiau kėlėme sau kur kas didesnes užduotis. Siekėme, kad automobilis būtų dar lengvesnis ir greitesnis. Dėl to stengėmės kuo daugiau metalinių automobilio kėbulo detalių pakeisti plastmasinėmis. Taigi pakeitėme viską, išskyrus galinius sparnus. Rezultatas – minus 150 kilogramų antsvorio.

Į pagalbą pasikvietėme sportinių automobilių inžinierių Domą Zinkevičių. Šis vaikinas sumanė, kaip patobulinti pakabą. Dabar automobilis tapo bene 3 centimetrais žemesnis. Pirmųjų bandymų rezultatas džiugina – automobilis kur kas stabilesnis, lengviau valdomas.

Palangoje lenksite visus varžovus, pretenduosite į aukščiausias vietas?

– Optimizmas yra puiku, tačiau nepamatuotas optimizmas žudo. Mes negalime konkuruoti su „Porsche“. Šie automobiliai yra kur kas galingesni, greitesni.

Mums nelengva konkuruoti ir su specialiai paruoštais BMW. Mat šioms mašinoms paruošta daugybė sportinių priedų, detalių, programų, kompiuterių, leidžiančių akivaizdžiai padidinti galią. Taigi kai kurių BMW mašinų galia siekia per 500 AG. Mes teturime 400 arklių ir dar 150 kilogramų antsvorio.

Laimėti prieš varžovus galime tik racionaliai važiuodami ir darsyk tikėdami automobilio patikimumu. Svarbiausias tikslas – pasiekti finišą. Jeigu matysite mus finiše, tai mes turbūt būsime tarp lyderių.

Video su šiuo naujuoju bolidu: