Lexus UX 250h: Hečbeko savybių turintis SUV
Europoje ilgą laiką „Lexus“ padidinto pravažumo automobilių gamoje karaliavo „RX“ modelis, tačiau 2014 metais japonų gamintojas pristatė mažesnį SUV‘ą, pavadintą „NX“ vardu. Kadangi pasaulyje tokio tipo automobiliai yra be galo populiarūs, taigi „Lexus“ neliko nieko kito, kaip tik patenkinti tokių automobilių paklausą ir pasiūlyti dar vieną išraiškingų, aštrių formų modelį – „UX“. Šis, už „NX“ mažesnis japonas buvo pristatytas 2018 metų Ženevos automobilių parodoje. Europoje jo pardavimai prasidėjo tų pačių metų spalį.
Taigi dabar europiečiams, „Lexus“ mylėtojams yra tikrai iš ko rinktis, kadangi 4890 mm ilgio „RX“ tikriausiai ne vienam pirkėjui gali būti per didelis ar per brangus, tai mažesnis „NX“ (4630 mm ilgis) ir dar kompaktiškesnis, bet ne prastesnis „UX“ (4495 mm ilgis) gali patenkinti poreikius.
Apie „RX“ ir „NX“ modelius jau esame rašę, o dabar atėjo eilė pakalbėti apie „UX“.
Kuo jis kitoks? Nors ir būdamas mažesnis, jis labai panašus į savo didesniuosius brolius ir nei kiek neišduoda šeimos tradicijų. Išorė aštri – labai įdomiai ir išskirtinai suprojektuota galinė dalis, o vidus jaukus, komfortiškas bei kokybiškas. Interjero architetūra labai panaši, multimedija valdoma tokiu pačiu principu, naudojamos medžiagos pasižymi kokybe.
Raumeningas „hečbekas“ su geromis valdymo savybėmis
Tiesa, „UX“ yra gerokai prisispaudęs prie žemės – jis atrodo kaip šiek tiek nuo žemės kilstelėtas ir gana raumeningas hečbekas. Bet tai nereiškia, kad yra blogai ir negražu. Automobilis atkreipia dėmesį, yra išvaizdus, o žemesnė prošvaisa jam suteikia ir daugiau išorės sportiškumo genų.
Būdamas didžiausias iš šios trijulės – „RX“ turi ir didžiausią prošvaisą – beveik 21 cm, „NX“ gali pasigirti 17 cm aukščiu nuo žemės iki priekinio bamperio apačios, o „UX“ prošvaisa siekia 15 cm. Panašiai, kaip nemažos dalies hečbekų ar kito kėbulo tipo automobilių. Štai, pavyzdžiui, „Lexus CT“ šis rodiklis yra apie 0,5 cm mažesnis.
„UX“ – labai žavus „mažylis“.
Būdamas arčiau žemės, automobilis stabiliau jaučiasi posūkiuose, mažiau juose svyra. Be to, „UX“ yra labai vikrus gatvėse, o svarbiausia, kad valdosi itin tiksliai. Pasižymi jis kieta pakaba, bet būtent ji taip pat prisideda prie šio SUV stabilumo, kaip ir žemas svorio centras, kuris yra geriausias klasėje.
Pabrėžiant „UX“ valdymą – jis turi hečbekams būdingas valdymo savybes.
Dviems
Viduje – patogumo jausmą garantuoja sportiškos, baltos odos sėdynės, puikiai derančios ir kontrastuojančios su juodu interjeru.
Rankose iškart prilimpa storas ir itin patogus vairas. Vairuotojo vieta patogi ir ergonomiška, tačiau sėdintys gale tikrai pateiks skundą dėl vietos stokos.
Vis gi, šis miesto tyrinėtojas („Urban Explorer“ – taip jį apibūdina gamintojas) skirtas jauniems vairuotojams arba tiems, kurie didžiąją laiko dalį važinėja vieni.
Tiems, kam reikia daugiau vietos gale – gamintojas siūlo „NX“ arba „RX“ modelius.
Ekonomiškas hibridas
Testuotas „UX“ tradiciškai buvo hibridinės versijos – „UX 250h“, kas reiškia, kad 2,0 litrų benzininis variklis turi elektros motoro pagalbą. Hibridinė sistema generuoja 184 AG ir 190 Nm. Visa tai į ratus yra perduodama per patobulintą CVT transimisiją, kurią galima pagirti už malonesnį veikimą.
Maksimalus šio automobilio greitis yra 177 km/h, o pagreitis iki 100 km/h trunka 8,5 sek.
Gamintojas deklaruoja, kad pagal WLTP ciklą 100 km kelio hibridas naudos 6,0 litrus benzino. Viskas labai teisingai, nes testo metu važiuojant 90 km/h greičiu vidutinės degalų sąnaudos siekė 5,2 l/100 km, lekiant magistrale vidutiniu 110 km/h greičiu jos išaugo iki 7 litrų, o mieste „UX“ neperžengė 7 litrų ribos. Taigi sudėjus viską bendrai – gautųsi apie 6 litrus. Išvada, kad judėti su šiuo SUV galima tikrai ekonomiškai. Tiesa, pagal senąjį NEDC ciklą vidutinė degalų sąnaudų deklaracija yra 4,2 l/100 km. Tokį rodiklį pasiekti būtų labai nelengva.
Kaina
Nenorintys hibrido, gali rinktis paprastą versiją su 2,0 litrų bezininiu varikliu, turinčiu 171 AG.
Kainuoja „UX“ hibridas nuo 38 600 eurų. Jį galima rinktis su priekiniais arba visais keturiais varomais ratais. Benzininės versijos kaina prasideda nuo 37 200 eurų, bet tikrai verta pasilikti prie hibrido.