You are here

Kaip „Mercedes-Benz 190“ ilgiau nei savaitę važiavo 250 km/val. greičiu

  • Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
    Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
  • Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
    Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
  • Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
    Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
  • Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
    Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
  • Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
    Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka
  • Mercedes-Benz 190 2.3-16/Mercedes-Benz nuotrauka
    Mercedes-Benz 190 2.3-16/Mercedes-Benz nuotrauka
carvertical VIN patikra

1982 metais inovatyvioji Vokietijos automobilių pramonės bendrovė „Mercedes-Benz“ pristatė vidutinio dydžio sedaną 190. Ir gal šis modelis prašmatnių to meto sedanų kontekste galėjo nublankti, „rumunišku mersedesu“ jis buvo vadinamas nepagrįstai. Mat, su britų pagalba vokiečiams šis modelis tapo raktu į 12 pasaulio rekordų.

2.3-16

Norėdami dalyvauti žiedinėse lenktynėse „Mercedes-Benz“ privalėjo sukurti homologuotas 190 modelio versijas, tačiau neturėjo tam tinkamo motoro. Ši bendrovė buvo žinoma dėl didelių ir sunkių automobilių su galingais, didelio darbinio tūrio V8 varikliais, todėl siekdami gero svorio pasiskirstymo rodiklių vokiečiai nutarė kreiptis į gerai žinomą Didžiosios Britanijos inžinerijos įmonę „Cosworth“.

Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka

Britai šio sedano 2,3 litro M102 variklio blokui suprojektavo modernią galvutę su dviem paskirstymo velenėliais – būtent dėl to modelio pavadinime atsirado simboliai „2.3-16“. Įdomu, kad savo metu tai tikriausiai buvo didžiausius vožtuvus turėjęs 4 cilindrų serijinis variklis. Didžiosios Britanijos mokslininkai siekė suteikti kuo geresnes šio variklio kvėpavimo savybes. O gūdžiais 1983-iaisias, kada buvo numatytas sportiškos „Mercedes-Benz 190 2.3-16“ debiutas, 185 AG buvo solidus galios bagažas. 

Tokį galingumą šis sedanas išvystė be turbokompresorių – užteko dozės britiškos inžinerijos bei tam laikui modernios „Bosch“ įpurškimo sistemos. Su 2,3 litro 16 vožtuvų varikliais vokiečiai poravo 5 laipsnių mechanines „Dog-leg“ tipo pavarų dėžes, o jų išskirtinis bruožas – kitoks pavarų išdėstymas. Pirmoji pavara iš neutralios padėties turėjo būti jungiama svirtį stumiant į kairę ir į apačią (į paprastų mechaninių transmisijų 2 pavaros poziciją).

Tokio tipo transmisijos buvo naudojamos ir kai kuriuose „Ferrari“, „Lamborghini“, „Maserati“ automobiliuose, o vėliau – ir E30 serijos „BMW M3" modelyje.

12 rekordų

Tačiau „Mercedes-Benz“ neapsiribojo tiesiog su dar vienos versijos įvedimu į rinką. Jiems reikėjo skambaus įrodymo, kad po beveik jokių vizualinių intrigų neslepiančiu kėbulu plaka ypatinga širdis bei entuziastingas charakteris. Dar svarbiau – jie norėjo pabrėžti, kad net ir sportiškas daiktas gali būti itin patikimas, ilgaamžis.

Rinkodaros specialistai nusprendė, kad geriausiai „Mercedes-Benz“ galimybes gamintojas atskleis Italijoje esančiame „Nardo“ bandymų žiede. Tai – 12,5 kilometro ilgio ovalo formos žiedinė trasa, numatyta didelių greičių automobilių bandymams. 

1983 metais, prieš „190 2.3-16“ serijinės versijos debiutą „Mercedes-Benz“ parodė, ką gali naujas jų šedevras. Per daugiau nei savaitę trukusius bandymus vokiečiai įveikė 50 tūkst. kilometrų atkarpą ir taip pagerino net 12 rekordų. Šią distanciją automobiliais inžinierių bei vairuotojų komanda įveikė per 201 valandą, 39 minutes ir 43 sekundes. Užfiksuotas vidutinis greitis siekė beveik 250 km/val. – tik pagalvokite – tokiu greičiu vienas po kito besikeisdami vairuotojai turėjo važiuoti ilgiau nei savaitę!

Įdomu tai, kad visą tą laiką važiuojant maksimaliu greičiu ir laikant variklio sūkius ties 6000 aps./min. riba - vidutinės degalų sąnaudos šimtui kilometrų gavosi šiek tiek daugiau nei 22 litrai.

Mercedes-Benz 190 2.3-16/Mercedes-Benz nuotrauka

Kas numatytą periodą „190 2.3-16“ prototipams buvo pildomi degalai, keičiami vairuotojai, keičiama alyva, padangos, atliekami įvairūs aptarnavimai. Šis „Mercedes-Benz“ eksperimentas žavi net ir šiomis dienomis – didelis klausimas, ar su dabartine panašaus galingumo technika automobilių gamintojai prilygtų šiam 1983-iųjų inžinerijos triumfui.

Lietuvoje vos kelios versijos

„Mercedes-Benz 190 2.3-16“ vėliau pritapo Vokietijos kėbulinių automobilių čempionate, ralyje. Dėl savo pasiekimų automobilių sporte bei neįtikėtinos istorijos šis modelis turi daug potencialo kolekcinių transporto priemonių rinkoje.

Lietuvoje yra vos kelios tokios versijos, o viena jų parduodama populiariausioje transporto prekybos platformoje Autoplius.lt. Kaina įrodo, kad tai retas ir vertinamas modelis. Skelbimą rasite ČIA

Mercedes-Benz 190 2.3-16/Autoplius.lt nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: