You are here

Vilniuje vyko „Mercedes-Benz“ automobilių sezono atidarymas

Gegužės 28 dieną Lietuvos „Mercedes-Benz“ klubas surengė šios automobilių markės sezono atidarymo renginį „Mano automobilis – Mercedes-Benz“, į kurį susirinko rekordinis skaičius automobilių - net 120!

Praėjusiais metais analogiškas renginys buvo sulaukęs kiek mažiau nei 100 dalyvių. Šiemet jie rinkosi į naująją „Ogmios miesto“ automobilių stovėjimo aikštelę, o tarp dalyvių buvo pačių įvairiausių modelių – nuo naujausių E-klasės ar „GLE Coupe“ iki tarpukariu pagamintų, itin retai mūsų keliuose matomų automobilių. Savo puoselėjamą techniką pristatė ne tik lietuviai, bet ir svečiai iš Rusijos bei Latvijos.

„Šios markės ištakos siekia 1889 m., kai Monake vykusiose lenktynėse laimėjo Emilis Jelinekas, automobilį pavadinęs savo dukters vardu Mercedes. Tai buvo ką tik gimusi mergaitė, ji gavo ispanišką vardą, tėvas ją labai mylėjo ir įkalbėjo Gotlebą Daimlerį 1900-aisiais taip pavadinti savo automobilį. Nors jis buvo registruotas tik 1902 m., dar po poros metų, kai jį nupirko vienas kaizeris, jis tapo karališko automobilio simboliu. Šis prekės ženklas turi turtingą istoriją, o šiame renginyje matome, kad markei atstovauja įvairūs modeliai – nuo 1932 m. pagaminto greitosios pagalbos automobilio iki pačių naujausių, 2016-ųjų modelio automobilių“, – kalbėjo „MB klubo“ prezidentas Apolinaras Čepulis.

Prasidėjus šventei už „Mercedes-Benz“ istorijos puoselėjimą buvo padėkota senovinių automobilių kolekcionieriui Gitautui Žičkui, kuriam simboliškai įteiktas 1886 m. Benco triračio (pirmojo patentuoto automobilio) modelis. Po to sudaryta komisija kibo į darbus ir visus dalyvius vertino penkiose kategorijose, o žiūrovai rinko jiems labiausiai patinkantį modelį.

Tarp C-klasės automobilių daugiausiai komisijos simpatijų dėl puikiai išlaikyto salono bei išskirtinumo sulaukė 1999 m. gamybos, gana retas „Mercedes-Benz C55 AMG”. Po to buvo paskelbti E-klasės automobilių nominacijos laureatai, kur sedaną ir universalą nurungęs laimėjo 1994 m. gamybos kabrioletas. Tarp visų S-klasės automobilių komisijai labiausiai patiko „S 560 SEL”, pagamintas 1991 m. Kategorijoje „Kiti“, t.y. buvo vertinami visi ne C, E ir S-klasių automobiliai, pagaminti po 1985 m., komisija geriausiu pripažino svečio iš Rusijos 2000 m. gamybos „CLK Brabus“, turintį įspūdingą 6.1 l benzininį variklį.

Pirmąsyk pademonstruotas 1932-ųjų „Mercedes-Benz L1000”

Klasikinių automobilių, kurie pagaminti iki 1985 m., kategorijoje laimėjo „Mercedes-Benz L1000”. 1932 m. gamybos automobilis buvo seniausias ir bene daugiausiai dėmesio renginyje sulaukęs modelis. Tai buvo pirmas kartas, kai visuomenei buvo pristatytas šis automobilis.

Jo savininkas G. Žičkus pasakojo, kad „Mercedes-Benz L1000”, turintį 2.6 l, šešių cilindrų, 50 AG variklį, įsigijo prieš keletą metų iš Portugalijos, kurioje iki 1950 m. jis buvo naudojamas kaip vaikų ligoninės greitosios pagalbos automobilis. 42 tūkst. km nuvažiavusi mašina dėl karbiuratoriaus gedimo šešis dešimtmečius prastovėjo nejudinama, kol iš mirusio tėvo palikimą gavę vaikai šį automobilį nusprendė parduoti.

„Pargabenti automobilį iš Portugalijos į Lietuvą užtruko 3 savaites. Prisimenu, kad jis atkeliavo 20 val. vakare, o vidurnaktį jau užvedžiau variklį. Salone po sėdynėmis dar radau originalų raktų rinkinį, įvairių vaistų, ampulių. Šiai dienai variklio nereikia remontuoti, automobilis važiuoja pats, o toliau bus matyti, gal reikės restauruoti. Nors daug kas sako, kad geriau jo neliesti, vis dėlto su tokiu lyg ir negali rodytis“, – pasakojo istorinių „Mercedes-Benz“ automobilių entuziastas, kuris pasibaigus renginiui užkūrė šį senovinį automobilį ir visiems įrodė, kad jis dar tikrai važiuoja.

Istorinio automobilio statuso neturinčiam, tačiau formalius originalumo reikalavimus atitinkančiam ir puikiai išlaikytam „Mercedes-Benz“ „MB klubas“ įteikė specialųjį prizą – vertinimą istorinio automobilio statusui gauti, o tai leis šį „Mercedes-Benz“ papuošti rudais numeriais.

2016 metų žvaigždė

Renginyje automobiliais domėjęsi žiūrovai taip pat balsavo – jie išrinko 2016 metų žvaigždę. Daugiausiai publikos simpatijų pelnė 1937-ųjų gamybos „Mercedes-Benz 540K”, kuris praėjusių metų renginyje taip pat buvo pripažintas publikos numylėtiniu. Jį, kaip ir dar vieną 1937 m. kabrioletą publikai pristatė G. Žičkus.

Po sezono atidarymo renginio „Mercedes-Benz“ gerbėjai pokalbius bei diskusijas perkėlė į „Ogmios mieste“ įsikūrusius restoranus. Automobilių entuziastai vaišinosi gurmaniškais „Šiaurės jūros“, „Bučerio“ patiekalais. Automobilių entuziastų šurmulys ilgai netilo ir nesenai atidarytame bare „CUBA Studija”.

„Kiekvienais metais kiekybe ir kokybe augantis renginys neabejotinai rodo, kad Lietuvoje jau turime vakaruose seniai populiarios tradicijos pamatus. Tikimės, kad tokie renginiai ne tik kuria bei stiprina automobilių gerbėjų bendruomenę, bet ir padeda visuomenei geriau suprasti skirtumą tarp transporto priemonės ir automobilio, pažiūrėti į automobilį kaip dizaino ir technikos kūrinį, paaiškina, kas kuria automobilio vertę. Dėkojame visiems dalyviams, lauksime visų – ir dalyvavusių, ir nesuspėjusiųjų – kitais metais“, – po renginio sakė organizatoriai.

Kategorijos: 
Automobiliai: