You are here

„Mercedes-Benz C111“: Eksperimentinis, greičio rekordus gerinęs modelis

  • Mercedes-Benz C111
    Mercedes-Benz C111
  • Mercedes-Benz C111
    Mercedes-Benz C111
  • Mercedes-Benz C111
    Mercedes-Benz C111
  • Mercedes-Benz C111
    Mercedes-Benz C111
  • Mercedes-Benz C111
    Mercedes-Benz C111
  • Mercedes-Benz C111
    Mercedes-Benz C111
  • Mercedes-Benz C111
    Mercedes-Benz C111
  • Mercedes-Benz C112
    Mercedes-Benz C112

1970 metais „Mercedes-Benz“ pristatė eksperimentinį automobilį „C111/II“, taigi 2020 metais jam sukako 50 metų.

„C111/II“ turėjo tiems laikams būdingą, pleišto formos dizainą, į viršų atsiveriančias duris, viduryje sumontuotą variklį, dvi sėdimas vietas.

Tiesa, „C111/II“ buvo antrasis eksperimentinis „Mercedes“ modelis, 1969 metais pasaulį buvo išvydęs „C111“, o po antrojo modelio dar sekė trečioji ir ketvirtoji versijos. Visi jie buvo skirti įvairiems gamintojo eksperimentams: varikliams, turbokompresoriams, įvairioms technologijoms, daugiasvirtei pakabai, interjero elementams, įdėjoms ir teorijoms.

Mercedes-Benz C111

„C111“ turėjo trijų rotorių variklį su 280 AG, o štai antroji „C111/II“ versija buvo aprūpinta keturių rotorių varikliu, kuris turėjo 350 AG ir leido pasiekti 300 km/h maksimalų greitį, pagreitis iki 100 km/h truko 4,9 sek.

Galiausiai gamintojas atsisakė rotorinių jėgainių ir perėjo prie dyzelinių agregatų. „C111/IID“ modelis turėjo 3,0 litrų, penkių cilindrų 190 AG variklį. „C111/III“ turėjo dar galingesnę dyzelinę jėgainę, generavusią 230 AG. Šis (OM617) variklis leido automobiliui pagerinti net 16-a rekordų, tarp kurių ir 190 AG dyzelinio AG variklio pasiekimas – 252 km/h maksimalus vidutinis greitis.

1978 metais „C111“ buvo pasiekęs 322 km/h maksimalų greitį ir vidutiniškai sunaudojo 16 litrų degalų šimtui kilometrų, važiuojant 12 valandų vidutiniu 316 km/h greičiu.

Mercedes-Benz C111

Dar vėliau automobiliui buvo sumontuotas 4,8 litro, daugiau nei 500 AG turintis V8 variklis, leidęs pasiekti dar vieną greičio rekordą – 403,78 km/h. 1979 metų gegužės 5 dieną jį per 1 minutę 56,67 sek. pasiekė Hansas Lieboldas.

Iš viso buvo pagaminta 16 eksperimentinių „C111“. Trylika iš jų turėjo Wankelio rotorinius variklius, 2 dyzelinius ir vienas – V8 variklį.

Gaila, bet „C111“ taip ir nepasiekė produkcijos konvejerio ir liko tik konceptu, nors buvo planas išleisti mažą jo seriją.

1991 metais pasaulį išvydo „C112“ konceptas, kuris buvo kaip pamatas eismui skirtam sportiniam automobiliui išleisti. V12 variklį su 408 AG ir 580 Nm turėjęs konceptas taip pat nebuvo pradėtas gaminti, nors buvo gauta net 700 išankstinių užstatų iš potencialių pirkėjų.

Mercedes-Benz C112

Automobiliai: