You are here

Mercedes-Benz E 220d: Automobilis, į kurį norisi kreiptis „Jūs“

  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Dar visai neseniai, dienos šviesą išvydo du nauji automobiliai, kurie visą benzingalvių industriją sukaustė taip, nelyg Neil‘as Armstrong‘as, 1969 metais, visus sustingdė ištaręs savo žymiąją frazę, kai žengė pirmąjį žingsnį mėnulio paviršiuje. Pirmasis yra, pagaliau keturių varančiųjų ratų sulaukęs „Ford Focus RS“, kuris, kaip žurnalistai sako, yra tiesiog mažesnis „Nissan GT-R“ už daugiau nei dvigubai žemesnę kainą. O antrasis yra „BMW M2“, kuris yra taip pat mažesnė, tačiau ne prastesnė chuliganiška alternatyva „BMW M4“ automobiliui. Pats Jeremy Clarkson‘as, šiuos du modelius, įtraukė į didžiausią įspūdį palikusių automobilių dešimtuką.

Daugelis turbūt su manimi nesutiks, tačiau pabūsiu ciniškai atviras: ima lengvas žiovulys, girdint panašias liaupses. Esu įsitikinęs, kad „Focus RS“ yra visapusiškai fantastiškas automobilis, tačiau jis pagal savo charakteristikas, yra labiau skirtas tiems, kurie tiesiog negali sau leisti įsigyti „GTR“. Analogiška situacija yra ir su „M2“ – jis orientuotas į tuos, kurių kišenė tiesiog per plona normaliam „M4“, bet tuo pačiu siekiančius patirti kuo daugiau puikių emocijų. Esmė tame, kad išleidę dvigubai mažiau, labai retai kada gausite dvigubai daugiau. Na, išskyrus tuos atvejus, kai galite leisti sau stovėti eilėje į naujai atsidariusią parduotuvę, kad galėtumėte nusipirkti dvigubai pigesnių bananų. Bet ar nemanote, kad dirbti tą laiką, kurį stovi eilėje, būtų prasmingiau?

Juk rimtai, kas gali sau leisti pagalvoti maždaug taip: „Turiu pakankamai pinigų naujam „M4“, tačiau vietoje jo pirksiu mažesnį, mažiau galios ir įrangos turintį bei pigiau pagamintą „M2“. Tai lygiai tas pats, kas vietoje atostogų jachtoje, Sicilijos pakrantėje, rinktis savaitgalį Palangoje, nuomojantis kambarį iš močiutės, kurią sutikote pakelėje su to paties kambario skelbimu.

Norėti sumokėti mažiau nėra blogai - tai natūralu. Tačiau, kai žmonės kaip į didžiausią šventę, kaip į antrąjį Kristaus nužengimą renkasi prie naujos biudžetinio segmento parduotuvės ir trypia atokaitoje, švaistydami laiką, į tai žiūrėti darosi šiek tiek liūdna. Vietoje to, kad žmonės nuolatos stengtųsi turėti kuo daugiau ar siektų kuo geresnių rezultatų, nuleidę galvas tenkinasi tuo, kas yra lengviausiai pasiekiama ranka.

W213

Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Kaip bebūtų, šiuo atveju „Mercedes-Benz“ logika yra šiek tiek kitokia. Turiu omenyje naujai pristatytą E klasę. Markės gerbėjai šį modelį geriau žinos kodiniu pavadinimu W213. Kaip ir seniau į pasaulį išleista C klasė, didesnis brolis nenuginčijamai turi S klasės bruožų, kurie paverčia automobilį vizualiai prabangesniu. Naujos kartos E klasė pasižymi ilgesne ratų baze, aptakesniu dizainu, nuosekliomis linijomis ir kiekvienai modelio linijai būdingomis atskiromis dizaino detalėmis.

Tarkime, skiriasi bazinės versijos, Exclusive, Avangarde ir AMG modeliuose priekinės automobilio grotelės ir „Mercedes-Benz“ ženklo vieta bei dydis. Iš esmės automobilis nėra nei stipriai krentantis į akį, nei labai gražus. Jis yra solidus, klasikinis, šiek tiek konservatyvus ir tuo pačiu elegantiškas. Per metų metus, E modelis tapo pakankamai užgrūdintas ir jaučiantis savo vertę, todėl naujoji karta nereikalauja pompastikos ar išsišokėliškumo, norint atkreipti į save dėmesį. Kadangi C, E ir S klasės yra pačios populiariausios bei labiausiai reprezentuojančios „Mercedes-Benz“ vertybes, todėl jos ir buvo šitaip vizualiai sutapatintos. Tai lyg originalioji „Žvaigždžių Karų“ trilogija, kuria remiantis buvo kuriami visi kiti daugiau ar mažiau vykę filmai.

Viduje norisi nusiimti batus

Tačiau didžiausios linksmybės prasideda, kai įžengiame į „Merso“ vidų. Pristatęs pastaruosius modelius, gamintojas dar aukščiau kilstelėjo kartelę dėl medžiagų bei surinkimo kokybės. Šiuo atveju, „BMW“ neturėtų ramiai miegoti naktimis, kadangi kokybės prasme W213 yra šviesmečiais toliau už penktąją seriją. Taip, „BMW“ tausoja gamtą bei pabrėžia faktą, kad jų naudojamos medžiagos yra tinkamos perdirbimui. Bet įspūdis toks, lyg tos medžiagos jau anksčiau buvo perdirbtos kelis kartus. Įsėdus į E klasę, apima jausmas lyg vilkėtum pagal užsakymą pasiūtą kašmyro vilnos kostiumą. Rodos, kad kiekviena, net menkiausia detalė, buvo aptarinėjama su kiekvienu potencialiu pirkėju atskirai. Prisiekiu, vos įsėdus į vidų, norėjau iš karto nusiimti batus ir įšokti į savo mėgiamas šlepetes.

Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Kiekviena siūlė yra sudaigstyta mikronų tikslumu. Kiekvienas odos lopinėlis buvo kruopščiai atrinktas bei apdirbtas iki tobulybės. Čia nerasite jokių butaforijų – tikras aliuminis, tikras medis ir tikras prabangos jausmas. Nuo seno gamintojas ir yra vertinamas dėl to, kad sugeba sukurti tą unikalumo jausmą. Tą jausmą, kuris verčia jaustis vertingiau, brandžiau bei solidžiau. Tai lyg turėti nuosavą liokajų Alfredą.

Ekranai ir valdymas

Žvelgiant iš pagrindinio sosto, galima pastebėti, jog centrinės konsolės dizaino linijos yra pasiskolintos iš S klasės. Kaip ir pastarajame modelyje, čia labiausiai į akis krenta keturios apskritos ventiliacijos angos, grakščiai banguojanti centrinė linija bei du didžiuliai informaciniai ekranai, iš kurių vienas tarnauja kaip įprastas spidometras. Ekranuose esantis informacijos kiekis ir jos išdėstymas yra konfigūruojamas pagal vairuotojo poreikius bei nuotaiką.

Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Atitinkamai galima rinktis vieną iš trijų dizainų: Classic, Sport ir Progressive. Būtent pastarasis ir paliko geriausią įspūdį, kadangi jo apipavidalinimas yra labai dailus bei modernus, nepaisant to, kad atrodo šiek tiek Prius‘iškai. Beje, puiki žinia ta, kad ekranų dydis yra maždaug toks, kad nepadarytų gėdos artimiausiam kino teatrui, o dėl aukštos rezoliucijos, juose rodomi grafiniai elementai atrodo pasakiškai. Jais grožėtis tikrai verta, tačiau jei rūpinatės, kad visa tai blaško dėmesį ir neleidžia susikoncentruoti į kelią, tuomet turiu jums puikią žinią. Bet apie tai kiek vėliau.

Įdomus ir kiek neįprastas dalykas yra tas, kad pagrindines automobilio funkcijas galima valdyti dviem jutikliniais valdikliais, esančiais ant vairo. Vieną akimirką norėjosi mesti akmenį į „Mercedes“ daržą, kadangi intuityviai tuos mygtukus norėjosi spausti, o negavus atsako, pirmąja mintimi nukeiksnojau inžinierius už nevykusiai pagamintus mygtukus. Tačiau netrukus keiksmai atsisuko prieš mane patį, kai suvokiau, kad jie vis tik jutiminiai ir braukiant yra valdomi visomis keturiomis kryptimis. Galų gale, vis tik tenka pagirti inžinierius, kadangi toks sprendimas pasiteisino puikiai ir veikia labai sklandžiai, kartu su visa informacine sistema. Nepatogu būtų nebent tuomet, jei vairuotojo nykščių dydis prilygtų bulvei.

Beje, niekur nedingo jau įprastu tapęs, prie porankio esantis valdymo ratukas, kartu su lietimui jautria pelyte, kurios pagalba galėsite intuityviai nardyti po automobilio meniu. Iš čia galėsite valdyti absoliučiai visas automobilio sistemas, pradedant automobilio, navigacijos sistema, pakabos nustatymais, saugumo parametrais, interjero apšvietimo atspalviais ar net gi salono kvapo intensyvumu.

Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Taip, pastarojo sakinio pabaigą supratote teisingai – „Mercedes“ suteikia galimybę papildomos komplektacijos sąrašą papildyti prabangiu oro gaivikliu, kuris yra statomas į jam skirtą vietą keleivio daiktadėžėje. Visa tai pateikta labai skoningai, subtiliai bei prabangiai. Juk žmones paperka unikalūs, įdomūs, lyg nelabai reikalingi, tačiau labai smagūs sprendimai. Pavyzdžiui „SAAB“ mano gyvenime atsidūrė tik dėl specifinės užvedimo raktelio vietos, o tikrai ne dėl dinaminių automobilio savybių ar noro atrodyti solidžiai.

Nepaisant to, kad gyvūnus mėgstu labiau nei žmones, šį sykį man visiškai nesvarbu, kiek karvyčių nukentėjo, kad taptų sėdynėmis tol, kol jos taip dieviškai patogiai sugeba priimti kiekvieną įžengusį į vidų. Priekinės sėdynės yra itin plačiai reguliuojamos, tad jose įsitaisys iš esmės bet kokių gabaritų individas. Jos yra be galo ergonomiškos, atrodo taip lyg jas būtų nulipdęs skulptorius ir realiai yra skirtos priglausti jūsų sėdmenis ilgose kelionėse.

Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Gale sėdintys taip pat neturėtų skųstis komforto stoka, kadangi vietos yra tiek, kad patogiai sugebės įsitaisyti ir didesnio nei vidutinio ūgio žmonės, išvengiant intymių prisilietimų vienas su kitu.

Kaina nuo..

Visiškai bazinio automobilio kaina siekia 45 000 eurų. Kaina atrodo visai neblogai, tačiau tenka susivokti, kad tai yra dar prieš atsiverčiant papildomos įrangos sąrašą, kurio storis prilygsta Paulo Coelho romanams. Tačiau net ir standartinis automobilis yra aprūpintas tikrai neprastai, tad kolegos iš verslo pasaulio tikrai nesityčios, kad jūsų automobilis neturi 360 laipsnių kampu stebinčios parkavimo kameros – tai rasite bazinėje automobilio komplektacijoje. Iš esmės, automobilį galite susikonstruoti kaip tik norite, kadangi viskas priklauso nuo jūsų vaizduotės periferijos bei piniginės storio.

Vieninteliai privalumai, kuriuos tiesiog privalote įsigyti papildomai, tai skaitmeninis ekranas, esantis spidometro vietoje (WIDESCREEN COCKPIT), AIRMATIC pakaba, LED INTELLIGENCE aktyvūs žibintai bei DRIVING ASSISTANCE vairavimo pagalbos paketas.

Savarankiškumas

Būtent su pastarąja sistemą, E klasė žengia didelį žingsnį visoje industrijoje ir apie ją žadėjau papasakoti šiek tiek plačiau. Alfredas sugeba pats iki 210 kilometrų per valandą greičio individualiai greitėti, stabdyti bei vairuoti. Teisingai, automobilis pats sugeba persirikiuoti, jums tereikia parodyti posūkio signalą, o kamerų bei jutiklių sistema visa kita padarys už jus. Pajutęs pavojingą situaciją, Alfredas perims automobilio valdymą iš jūsų rankų, kad kaip įmanoma labiau sumažintų avarijos riziką ar bent jau išvengtų mirtino susidūrimo, jei jūsų įgūdžiai yra per silpni. Vairuojant užmiesčio keliu, Alfredas seka kelio atitvarus, skiriamąsias juostas bei kelio ženklus ir šitaip sugeba tiksliai manevruoti milimetriškai tikslia trajektorija. Viskas, ką jums reikia daryti, tai patogiai sėdėti ir mėgautis kelione, nes Alfredas yra savarankiškas.

Alfredas karts nuo karto gali paprašyti jūsų pridėti ranką ant vairo, kad įsitikintų jog netyčia neužmigote. Kad ir kaip bauginančiai ir nepatikimai visa tai atrodo, sistema iš tikrųjų veikia. Jokiais būdais tuo negalima piktnaudžiauti ir visapusiškai perleisti automobilio valdymo kompiuteriui, kadangi net pati protingiausia mašina vis tiek yra kvailesnė už patį bukiausią žmogų.

Važiavimas

Nepaisant to, kad automobilis prifarširuotas komforto įrangos ir technologijų tiek, kad sveria maždaug kiek Gedimino Pilies kalnas, tačiau jis vis tiek valdomas išties neblogai. Galima dėkoti papildomai užsakomai AIRMATIC pakabai, kuri leidžia rinktis keturis važiavimo rėžimus: „Comfort”, „ECO”, „Sport” ir „Sport+”.

Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Kiekvienas jų atitinkamai reguliuoja pakabos standumą, su kuriuo kartu kinta ir akceleratoriaus aštrumas bei vairo sunkumas. Aišku, realiame pasaulyje, turbūt niekad neperjungsite jokio kito režimo, išskyrus „Comfort“, kadangi automobilis pakeitus rėžimą netampa nei greitesnis, nei lėtesnis. Nesakau, kad automobilio negalima vairuoti sportiškai. Alfredas gali būti tikrai agresyvus bei į posūkį įvažiuoti taip, kad suprasite, kur ir koks vidaus organas bando prasimušti pro šonkaulius. Su juo vingiuotais keliukais galima skrieti greičiau nei leidžia sveikas protas ir iš padangų neišgirsite nė menkiausio cyptelėjimo, o kavos puodelis liks praktiškai nesusiteliūskavęs.

Ar visa tai teikia malonių įspūdžių? Taip? Ar norisi tą daryti nuolatos? Ne visai. Matote, su juo važiuoti agresyviai yra tas pats lyg operos solistas bandytų atlikti repo kūrinį. Lyg įdomu būtų tai išgirsti vieną sykį, tačiau daugiau tam prieštarauja visos kūno ląstelės ir sveikas protas. Alfredo stichija yra patogios, tylios bei raminančios kelionės į jūsų pageidaujamą vietą, o ne asfalto lydymas.

Dviejų litrų dyzelis

Bandytas modelis buvo pakrikštytas „E220d“ vardu, o tai reiškia, kad po kapotu slypi 2 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis, pakinkytas solidžia 194 arklio galių kaimene ir suporuotas su 9 pavarų automatine greičių dėže. Tą bandą išjudinti padeda nemenkas 400 niutonmetrų sukimo momentas, kuris pasiekiamas jau nuo 1600 sūkių per minutę ir tęsiasi iki pat 2800. Variklio charakteristika yra išties nebloga, kadangi šis 1700 kilogramų sveriantis sedanas iki 100 kilometrų per valandą greičio įsibėgėja per 7,3 sekundes ir pasiekia maksimalų 240 km/h greitį.

Mercedes-Benz E 220d W213/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Šis 2 litrų darbinio tūrio variklis yra visiškai naujas ir pakeitė jau šiek tiek pasenusį 2,1 litro dyzelinį agregatą. Nepaisant to, kad nuoširdžiai nesu dyzelinių variklių šalininkas, tačiau šiuo atveju likau maloniai nustebęs. Variklis yra itin žvalus bei labai elastingas. Jis smagiai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus ir maloniai bei tolygiai sugeba perduoti galią. Be to, jis yra tikrai tylus ir nesuvokiamai ekonomiškas.

Mišriu rėžimu, automobilis sugeba tilpti į 5 litrų degalų ribą šimtui kilometrų. Ir tai nėra vien teoriniai duomenys, tą pavyko pasiekti realiame pasaulyje. Aišku, prie ekonomijos prisideda ir 9 pavarų greičių dėžė, kuri neleidžia varikliui būti per daug žaginamam ir leidžia komfortiškai važiuoti itin žemais sūkiais, šitaip sėkmingai taupant kurą.

Alternatyvos

Beje, garantuoju, kad po pastarųjų sakinių, mane iš Facebook‘o užblokuos daugiau nei pusė mano draugų. Tačiau, jei draugų prarasti nenorite ir jums vis tik mielesnis benzininio variklio murkimas, čia pat galite rinktis 184 arklio galių keturių cilindrų variklį. Taip pat rasite išeiti ir jei norite išsaugoti ledą po baltųjų meškų letenomis. Tokiu atveju galite rinktis hibridinę jėgainę, kurios bendra galia siekia 279 arklio galias, o vidutinis kuro suvartojimas gali siekti vos daugiau nei 2 litrus šimtui kilometrų. Na, o jei dyzelinis variklis jums yra priimtinas, tačiau norite daugiau galios, mielai prašom – 258 arklio galių, šešių cilindrų variklis jūsų paslaugoms.

Pabaigai

Automobilis netiks tiems, kurie geidžia sportiškumo ar smagaus vairavimo pojūčių. Kai kuriems tikrai nepatiks jo išvaizda. Tačiau, kas liečia naujausias technologijas, interjerą bei surinkimo kokybę, lygiaverčių konkurentų rinkoje tektų paieškoti ilgai. Iš tikrųjų, E klasė tikrai neatrodo lyg kaip pigesnė S klasės versija. Tai automobilis, į kurį norisi kreiptis „Jūs“. Alfredas pasistengs, kad namo eitumėte pasitempę ir kupini pasitikėjimo. Nebūtina mokėti du kartus daugiau už S klasę, kad gautumėte rafinuotos kultūros bei klasikos tokioje sąlyginai mažoje erdvėje. Net turint galimybę įsigyti S klasę, tikrai susimastyčiau ar tiesiog vertą tai daryti.

Autorius Dainius Juodelis

Kategorijos: 
Automobiliai: