You are here

„Mercedes Benz GLC Coupe“: Kupė, bet ne kupė

  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Daugelis nelabai suvokia, kad kasdieniams poreikiams patenkinti automobilis apskritai nėra reikalingas. Tik pagalvokite: automobilis jums reikalingas ryte, maždaug tarp septintos bei aštuntos, vakare tarp penktos bei šeštos ir kartais savaitgaliais porai valandų. Juk šiandien jums atvykus į darbą, jūsų automobilis visą likusią dienos dalį prastovėjo lauke ir nedarė absoliučiai nieko, išskyrus tai, jog kainavo jums pinigus. Kai besikeiksnodamas grįšite per vakarines spūstis į savo kiemą, dar papildomai kvaršinsite sau galvą ir po visą kvartalą blaškysitės ieškodami bent vienos tuščios vietos. Ir jūs savo keturračio tikriausiai net nepaliesite iki kito ryto, kai vėl būsite priverstas lygiai taip pat sistemingai iš lėto judėti su dar milijardu pykčio pritvinkusių vairuotojų.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Toliau tęsiasi ta pati istorija, kai savo automobilį eilinį sykį paliekate visai dienai prie darbo, kur anksčiau ar vėliau jį apibraižys koks nors neatsargus žioplys ar kelių eurų cigaretėms pritrūkęs, žemyn besiritantis paauglys pavogs nieko vertas groteles ar šoninio vaizdo veidrodėlį. Grįžę po savaitės atostogų Turkijoje, kurioms taupėte kiaurus metus, nebeužvesite savojo ratuočio, kadangi akumuliatorius bus visiškai nusilpęs. Naujam neturėsite pinigų, kadangi viską būsite išleidę savo sunkiai uždirbtų atostogų metu. Šiaip ne taip pasikeitus akumuliatorių, toliau tęsis alyvos keitimas, pakabos remontas, starterio perrinkimas, padangų keitimas, pasibaigusio draudimo atnaujinimas...ši juodoji finansinė skylė neužsivers niekada. Mokame tūkstančius eurų už daiktą, kurį panaudojame vos 5 procentus viso savo laiko. Tačiau visą tą laiką jis ne tik turi mus nugabenti iš taško A į tašką B, bet ir teikti malonumą.

Aišku, daugelis jūsų pradėsite ginčytis ir sakyti, jog automobilis simbolizuoja laisvę bei nepriklausomybę. Jog tai patogesnis bei greitesnis keliavimo būdas nei su bet kuria kita antžemine transporto priemone. Jog automobiliai gali būti įdomūs, jiems galima jausti aistrą bei prisirišimą. Jog automobiliai turi gilią bei spalvingą istoriją. Deja, tačiau taip nėra. Istoriją palikime praeityje, nusiimkime rožinius akinius ir greitai suvoksime, jog automobilis tėra įrankis. Sunaudojus vieną, ieškome naujesnio, patikimesnio, lengviau bei paprasčiau eksploatuojamo ar tiesiog gražesnio.

Pastaruoju metu, gamintojai labai daug dėmesio skiria dizainui, kad jų parduodamas įrankis būtų kuo pranašesnis už konkurentų. Šiuo metu vyksta lenktynės ne vien dėl technologinių inovacijų bei lengvesnio priėjimo prie jų, tačiau ir dėl to, kuris gamintojas pristatys kuo įspūdingesnį ir malonesnį akiai automobilį. Techniškai blogą automobilį šiandien rasti yra pakankamai sunku, kadangi beveik visi gamintojai dirba taip, kad jų produktas būtų pats geriausias, patogiausias ar inovatyviausias. Kovoti su tuo sunku, todėl labai daug gamintojų perkėlė kovas ant podiumų, kur vyksta nuolatiniai grožio konkursai. Pavyzdžiui, „KIA“ žengė milžinišką žingsnį, investuodami į dizainą, kadangi per labai trumpą laiką iš šunvotes primenančių baidyklių, visa automobilių gama tapo išties patrauklia akiai.

Kupė, bet ne kupė

Pažvelkite į šį naująjį „Mercedes-Benz GLC Coupe“.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pastarajame sakinyje jums sugebėjau sumeluoti net du kartus. Tai nėra nei visai naujas modelis, nei tikras kupė. Nukėlus visą kėbulą pamatysime ketvirtosios kartos, C serijos sedaną, kuris pradėtas gaminti 2014 metų pradžioje. Būtent ant C serijos bazės ir yra pagamintas „GLC Coupe“. Šis modelis yra vizualiai sportiškesnė, patrauklesnė bei raumeningesnė įprasto „GLC“ versija, turinti nuožulnesnį stogą, kuris apgaulingai primena kupė kėbulo linijas. Iš tiesų, tai yra keturių durų krosoveris, neturintis absoliučiai nieko bendro su mums įprastu kupė. Taigi, apibendrinus, tai yra beveik tas pats, kas perdažius seno namo fasadą, visiems sakytume, kad tai visiškai naujas pastatas.

Savo segmente jį derėtų lyginti su „Range Rover Evoque“ „BMW X4“, „Lexus NX“ ar „Jaguar F-Pace“. Jei žiūrėtume tiesiog į vieną „Mercedes“, jį matytume kaip tikrai dailų automobilį. Iš priekio jis mažai kuo skiriasi nuo įprasto GLC, tačiau galinė automobilio dalis yra kiek „patempta“ aukštyn, ir čia ji šiek tiek primena prabangųjį S klasės kupė. Tačiau jei sustatytume visus konkurentus į krūvą ir pradėtume rengti grožio konkursą, „Mercedes“ kiek nublanktų prieš savo konkurentus. Šis stilingų miesto krosoverių segmentas yra pakankamai naujas, tačiau konkurencija yra labai didelė ir žmonės šiuos automobilius daugiau renkasi pagal tai, kaip jie atrodo ir kokį statusą suteikia. Juk ne veltui, dažniausiai šiuos automobilius renkasi turtingų vyrų antrosios pusės, kurios savo automobilį derina prie „Prada“ rankinės ar „Christian Louboutin“ batelių.

Jau kažkur matytas interjeras

Grakščiai žengus į automobilių vidų jus pasitinka tikrai nuostabus interjeras. Tą patį minėjau rašydamas apie paprastą „GLC“ krosoverį bei apie „C“ klasės sedaną. Juk galų gale, interjeras yra absoliučiai toks pat, koks ir pastaruosiuose modeliuose.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Lai atleidžia man gamintojo atstovai, jei aš nesugebėjau pastebėti interjero detalių, kurios išskirtų „GLC Coupe“ iš minėtųjų modelių, tačiau mano nuomone, gamintojas šiek tiek užmigo ant laurų, nesistengdamas atšviežinti kelių metų senumo salono. Taip, jis puikiai surinktas. Taip, jis atrodo puikiai, yra elegantiškas, neperkrautas, estetiškas ir net gi erotiškas. Taip, jis suteikia jaukumo ir prabangos jausmą, kurio nesuteikia daugelis gamintojų. Tačiau norint koja kojon žengti su konkurentais, jam būtinas atnaujinimas. Galbūt būtų pats laikas kažkaip integruoti tą viduryje esantį ekraną į bendresnę interjero visumą. Nes čia jis dera lygiai taip pat, kaip kraujinis jautienos kepsnys veganų restorane.

Nors stogo linija yra gerokai nuožulnesnė, neapsigaukite ir negalvokite, kad vietos gale sėdintiems bus pašykštėta vardan išorinės estetikos. Taip, jos yra šiek tiek mažiau, nei įprastame „GLC“, tačiau gale vis tiek sugebės patogiai įsitaisyti su suaugę žmonės. Trys – jei tie žmonės bus nieko prieš nuolat intymiai glaustytis su šalia sėdinčiu draugu. Vietos bagažinėje taip pat šiek tiek sumažėjo. Jei tiksliau, tai visais 50 litrų.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Bet dėl dievo meilės, ar jūs esate rinkęsis automobilį pagal tai, kokio tūrio bagažine jis gali pasigirti?.. Grožis ir praktiškumas yra sąvokos, kurios viena kitos negali papildyti. Tik ne automobilių pasaulyje.

Kelyje

Koks jis kelyje? Na, gamintojas teigia, kad „Coupe“ versija yra šiek tiek standesnė bei sportiškesnė už įprastą „GLC“. Jie teisūs. Pakaba dirba šiek tiek standžiau, tačiau jei ieškote sportiškumo, jums teks nusigręžti ir ieškoti kitur. Visų pirma, toks automobilis nėra ir nebuvo niekada skirtas sportiškam važiavimui. Net ir neturėdamas AirMatic pakabos, automobilis suteikia daug važiavimo komforto. Jis puikiai sugeria kelio nelygumus, nekelia nemalonaus triukšmo, tačiau tuo pačiu tvirtai laikosi įsikibęs asfalto dangos.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Posūkiuose automobilis yra pakankamai paklusnus, tačiau gan nuobodus bei per daug neįsimenantis. Galbūt norėtųsi daugiau atsako iš vairo, kadangi jis jaučiasi lyg būtų šiek tiek sustingęs ir suteikia per mažai informacijos apie tai, ką veikia priekiniai ratai. Tikrai neturiu omenyje, kas jis kažkuo blogas. Kaip ir minėjau, šis krosoveris nėra sutvertas asfalto lydymui ir jis mieliau jausis jei elgsitės pakankamai santūriai. Jei norite nepanaudojamai daug galios ar greičiau atšildyti klimatą, siūlyčiau žvalgytis į AMG versiją, kuri šiuo atveju turės trijų litrų V6 benzininį variklį su 370 arklio galių.

Subalansuotas

Mano bandyta versija turėjo įmontuotą 2,1 litro darbinio tūrio, dviejų turbinų dyzelinį variklį, išvystantį kiek daugiau nei 200 arklio galių bei 500 niutonmetrų sukimo momentą. To pakanka, kad automobilis iki 100 km/h įsibėgėtų per maždaug 7,6 sekundės. Tiek mieste, tiek užmiestyje galios tikrai pakanka, kad galėtumėte važiuoti komfortiškai. Iš visos siūlomos variklių gamos, būtent šis, mano manymu, yra pats optimaliausias variantas, ieškantiems geriausio galios, komforto bei kuro sąnaudų santykio. Nors automobilio aerodinaminės savybės yra pagerintos ir vėjo keliamo triukšmo teks girdėti mažiau, tačiau apie savo egzistenciją nuolat primins dyzelinis kaukšėjimas. Deja, tai nėra tas garsas, dėl kurio šiurpuliukai bėgiotų per nugarą. Tačiau viską atperka pavarų dėžė. Daug pasirinkimo opcijų nesitikėkite, kadangi visi varikliai derinami su devynių pavarų, 9G-Tronic automatinę pavarų dėžę. Ji veikia absoliučiai puikiai visomis vairavimo sąlygomis: ir kai ramiai riedate krašto keliukais, ir kai it išprotėjęs grūdate akceleratoriaus pedalą į patį dugną, ir kai stabdote. Visais atvejais pavaros jungiamos praktiškai nejuntamai, šitaip suteikiant didžiausią įmanomą komforto įspūdį. Pavarų dėžė dirba taip, kad jums tik pagalvojus apie staigesnį greitėjimą, ji „muša“ dvejomis pavaromis žemyn, kad variklio sūkiai reikiamu metu būtų ties optimaliausia galios bei sukimo momento kreivės vietoje.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tiesa, grįžtant prie dinaminių savybių, šiandien nėra svarbu, per kiek sekundžių automobilis pasiekia 100 km/h greitį, nes mūsų kasdienybėje tikrosios kovos vyksta gatvės lenktynėse nuo 0 iki 50 ir nuo 30 iki 80 km/h, o čia lemiamas kortas turi sukimo momentas. Jis taip pat svarbus ir bekelėje, kurioje šio automobilio bandyti neteko. Ne dėl to, kad tai buvo uždrausta „Mercedes“ atstovų. Paprasčiausiai, su šiuo automobiliu važiuoti į bekelę būtų tas pats, lyg iš „Suit Supply“ pirktu kostiumu važiuotume į žvejybą. Didžiausias iššūkis, su kuriuo susidurs statistinis „GLC Coupe“ pirkėjas, tai bus keli centimetrai sniego, kuriuos teks sutrypti išvažiuojant iš namo kiemo, niūrų sausio rytą. Taip, jis varomas visais ratais, taip jis yra didesnės prošvaisos. Tačiau jis neturi nei blokuojamų diferencialų, nei palėtintų pavarų, kas iš esmės sudaro ledkalnio pagrindą, norint sėkmingai važiuoti ten, kur paprasta „Ford Fiesta“ apsiverstų aukštyn kojomis. Čia jūs rasite kelis važiavimo režimus, skirtus paprastam keliui: Eco, Comfort, Sport, Sport+ ir Individual. Kiekvienas jų atitinkamai koreguoja vairo sukimo lengvumą, pavarų perjungimo greitį ar atsaką į akceleratoriaus paspaudimą. Iš esmės siūlyčiau palikti „Comfort“ režimą ir apskritai pamiršti apie tokios funkcijos esamumą. Iš viso to matome, kad gebėjimas važiuoti bekele tikrai nebuvo gamintojo prioritetų viršuje.

60 000 pinigų

Savo rankose laikiau beveik 60 000 eurų įkainotą automobilį. Pinigų suma nėra maža, tačiau jūs atitinkamai gaunate ir nemažai automobilio. Turiu pabrėžti, kad bazinis modelis kainuos bent 10 000 eurų mažiau, tačiau juk niekas neperka „Mercedes“, kuris būtų visiškai bazinis. Pirkti bazinį „Mercedes“ būtų tas pats, kas įsikrausčius į namą Turniškėse, gyventumėte miegmaišyje ant grindų. Tikrai nepasakysiu, kad reikia taupyti bei neleisti pinigų nereikalingiems niekučiams. Pasakysiu tik tai, ką nedvejodami galite užsisakyti papildomai bei taip išlaikyti automobilio vertę, kai anksčiau ar vėliau norėsite jį perleisti į kitas rankas.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Būtinai užsisakykite prekinius LED žibintus. Jie ir puikiai atlieka savo darbą, ir fantastiškai atrodo. Į papildomų opcijų sąrašą taip pat įtraukite „AirMatic“ pakabą, kuri leis jums važiuoti taip lyg skrietumėte ant zefyrinio debesies. Neišeis paprašyti, kad gamintojas neįdėtų jums centrinio informacinio ekrano, tačiau jį galite užsisakyti kiek didesnį, šitaip suploninant jo plastikinį rėmelį (bent jau neatrodys kaip senas „Šilelis“). „AMG Sport“ interjero paketas irgi būtų į naudą, kadangi jūsų erdvei jis suteiks papildomos ugnelės ir sportiškumo. Ir apskritai, leiskite pinigus tobulindami ir gražindami automobilio interjerą, kadangi išorės jūs ir taip nematote.

Mercedes-Benz GLC Coupe/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Atstovams raktelius atidaviau lengvai. Galbūt todėl, kad automobilio likau neįsimylėjęs. Visiškai nieko blogo jame neaptikau, kas mane atbaidytų. Jis puikiai pagamintas, pagal mano skonį atrodo gražiai, yra stilingas ir panašu, kad patikimas. Likau nesužavėtas turbūt todėl, kad nuoširdžiai nesuvokiu visureigių prasmės, jei jie yra naudojamas miesto sąlygomis. Juo labiau, kad šis automobilis gyvenimą pradėjo kaip sedanas ir tik vėliau buvo paverstas tokiu. Sedanas ir vairuojamas maloniau, ir yra ekonomiškesnis, turi lygiai tokius pačius variklius ir turi identišką interjerą. Ir yra apčiuopiamai pigesnis. Bet jums juk visai tai nerūpi, kadangi jums tereikia neatsilikti nuo mados ir patenkinti norą būti stilingu. Aš asmeniškai renkuosi trečią variantą – C klasės kupė. Taip rinkčiausi todėl, kad jis važiuoja puikiai, atrodo nuostabiai, techniškai yra praktiškai toks pats ir garantuoju, kad suteiks daugiausia palaimos. Atrodysite stilingai, nes tai yra bent jau tikras kupė. Ir nebūsite toks išsišaukėliškas, koks būtumėt vairuodamas visureigį. Štai jums atsakymas į klausimą, kurio niekas neuždavė.

Autorius: Dainius Juodelis

Kategorijos: 
Automobiliai: 
 
 

Dakaro rezultatai