You are here

„Mongol Rally 2015“ - beprotiškiausios nuotykių lenktynės, kuriose dalyvaus ir lietuvis

Liepos 19 dieną Londone startuoja beprotiškos nuotykių lenktynės „Mongol Rally“, kurių maršrutas drieksis daugiau nei per 20 Europos ir Azijos valstybių, o finišas bus Rusijos mieste – Ulan-Ude, kurį dalyviai pasieks tiesiai iš Mongolijos sostinės - Ulan Batoro.

Iš viso teks įveikti apie 16 000 kilometrų distanciją ir užtrukti kelyje apie šešias savaites.

Ir nors renginio pavadinime yra žodis „Rally", kuris asocijuojasi su lenktynėmis, bet „Mongol Rally" pagrindinis tikslas nėra būti pirmam finiše. Šio renginio tikslas yra surinkti pinigų labdarai ir patirti kuo daugiau nuotykių aplankant vis skirtingas pasaulio valstybes.

Įdomu tai, kad ralyje dalyvaujančios komandos turi dalyvauti su kuo mažesniu biudžetu, naudoti, kuo paprastesnį automobilį ir surinkti pinigų labdarai. Nebus jokio specialaus maršruto ir jokios pagalbos, tik starto ir finišo žymos. Tik nuotykių ištroškę dalyviai ir jų mažos mašinėlės.

Darbinis tūris - ne daugiau 1 litras

Kalbant apie automobilius, pagal ralio taisykles jų darbinis tūris privalo būti ne didesnis nei 1 litras. Kuo mažiau – tuo geriau, tačiau kartais būna gana sunku rasti tokį mažalitražį automobilį, todėl organizatoriai leidžia dalyvauti ir automobiliams su iki 1,2 litro darbinio tūrio varikliais.

Automobiliai turi būti kuo paprastesni, gali būti apgailėtinos būklės, ir kad juos būtų galima remontuoti kuo paprasčiau.

Šiame renginyje dalyvaus ir 20 metų amžiaus lietuvis Jokūbas Labanauskas, kurio komandą sudarys dar penki nariai iš kitų šalių. Jokūbas gyvai nematęs nei vieno iš jų ir susipažinimas įvyks tik starto metu.

Apie Jokūbo komandą

Jokūbui jau kelis metus kamavo idėja sudalyvauti šiame ralyje, tačiau jis vis niekaip nerasdavo bendraminčių. Ir šiemet jis nusprendė, kad būtinai reikia dalyvauti. Pradėjo internete ieškoti komandos, kuri turėtų laisvą vietą. Taip jis susisiekė su austru, Danny, kuris pasiūlė surinkti visiškai naują komandą. Prie jų prisijungė dar trys žmonės. Tuomet prasidėjo automobilio paieškos.

Į šią ilgą kelionę Jokūbo komanda vyks su dviem ne pirmos jaunystės „VW Polo“ automobiliais. Turint du identiškus automobilius, kelionėje bus paprasčiau juos remontuoti bei sumažinti atsarginių dalių skaičių.

Ir nors pagal amžių šie automobiliai jau gana seni (1997 ir 1998 metų). Vieno automobilio rida yra 125 000 km, o kito 115 000 km, tačiau niekas iš komandos narių netiki tokiais parodymais. Abiejų  automobilių variklio darbinis tūris yra po 1 litrą, o automobiliai kainavo atitinkamai 300 ir 500 Eurų.

Pradžioje komanda planavo važiuoti su mažu visureigiu „Suzuki Samurai“ arba mažu mikroautobusiuku: „Suzuki Carry“ arba „Subaru Libero“. Jokūbas komandai siūlė net gi pirkti „Barkas 1000“ mikroautobusą, tačiau nariai nereiškė didelio susižavėjimo Rytų Vokietijoje gamintam automobiliui su dvitakčiu varikliu.

Tęsiant automobilio paieškas, įvyko pasikeitimai komandoje. Kelis žmonės išėjo, atsirado nauji, kol galiausiai nusistovėjo 6 narių komanda, kuriai jau buvo reikalingi du automobiliai.

Komanda tuomet ėmė svarstyti apie kokį nors seną, įdomų automobilį be stogo. Vienas iš variantų buvo „Suzuki SJ410“, tačiau automobiliai pasirodė per brangūs ir komanda apsistojo ties „VW Polo“. Šie automobiliai pigūs ir visiškai netinkami bekelei, o tai, pasak Jokūbo, yra žymiai įdomiau.

Abu automobiliai buvo nupirkti Austrijoje, kur ir yra ruošiami maratonui. „VW Polo“ buvo pakeistos visos susidėvėjusios dalys: diržai, tarpinės, stabdžiai, skysčiai bei atliktos techninės apžiūros.

Atlikę ankstesnių ralių analizę, komandos nariai pradėjo rinkti atsargines dalis, kurios dažniausiai genda tokio ralio metu. Pagrindiniai gedimai, tai pramušti karteriai, kuro bakai, perkaitę varikliai ir byrančios važiuoklės.

Beveiki visoms komandoms kelyje bent kartą lūžta spyruoklės, subyra granatos bei šarnyrai. Žinoma, padangas taip pat reikia labai dažnai keisti. Jos prakiūra.

Stengiantis išvengti kai kurių pasitaikančių problemų, Jokūbo komanda šiek tiek perdarys automobilius – sumontuos dugno apsaugas, papildomus žibintus, galingesnius aušinimo ventiliatorius. Taip pat jie mąsto ir apie oro paėmimo išvedimą į viršų, kadangi gali tekti persikelti per upes.

Komandos maršrutas

„Mongol Rally“ metu nėra nurodytas maršrutas, o tik startas ir finišas, todėl komandos pačios turi suplanuoti savo maršrutą.

Jokūbo komandos maršrutas driekis per šias valstybes: Didžiąją Britaniją, Prancūziją, Belgiją, Vokietiją, Čekiją, Austriją, Slovėniją, Kroatiją, Serbiją, Bulgariją, Turkiją, Gruziją, Armėniją, Iraną, Turkmėnistaną, Uzbekistaną, Tadžikistaną, Kirgiziją, Kazachstaną, Rusiją, Mongoliją.

Kadangi oficialus finišas iš Mongolijos sostinės Ulan Batoro, perkeltas į Rusijos miestą Ulan-Ude, todėl į Rusiją komandai pagal jų maršrutą teks užsukti du kartus. Finišas į šią vietą perkeltas todėl, kad dauguma komandų po ralio automobilius atgal į Europą transportuos traukiniu. Iš čia tai padaryti yra paprasčiau ir pigiau.

Jokūbo komanda kol kas dar nenusprendė, ar automobilius transportuos atgal, ar bandys juos parvairuoti atgal. Palikti vietoje automobilių negalima, nes per dideli muitai.

Faktas tas, kad visos kelionės metu komanda pamatys daug gražių ir įspūdingų pasaulio vietų.

Kaip vieną sudėtingiausią kelionės dalių, Jokūbas įvardijo Pamyro Traktą, kelią M41, kuris yra antras pagal aukštį kelias pasaulyje. Jo aukščiausias taškas yra 4655 metrai virš jūros lygio, o driekiasi šis kelias kalnų viršūnėmis pagal Afganistano pasienį. Kelio danga praktiškai visur ne asfaltuota, smarkiai pažeista žemės drebėjimų ir nuošliaužų.

Važiuojant tokiame aukštyje, dėl išretėjusio oro, automobilio variklis praras apie pusę savo galios, tai dar labiau apsunkins kelionę šia atkarpa.

Komandos narių pasiruošimas

Komandos nariai raliui ruošiasi daugiau finansiškai, kadangi kelionė tikrai nėra pigi. Jie bando ieškoti rėmėjų, kadangi išlaidos yra didelės: vizos, kuras, maistas, automobilių detalės.

Taip pat pagal ralio taisykles, kiekvienas ekipažas turi surinkti po 1000 svarų labdarai, o kadangi komandą sudaro du ekipažai, taigi ši suma padvigubėja.

Komandos nariai planuoja dauguma naktų miegoti palapinėse arba tiesiog lauke, kadangi kelionės maršrute ne visur yra viešbučių, o be to visuomet juose miegoti būtų per didelė prabanga komandai.

Jokūbo komandos nuotykius galima sekti Facebook'e

Kategorijos: