You are here

„Nissan Qashqai”: sukurtas mėgautis vairavimu

Šios veislės „kiškių“ pasaulyje yra per du milijonus ir jie itin sparčiai dauginasi. Visos šios populiacijos pradžia buvo 2007 metais, kuomet pirmasis „kiškis“ išvydo dienos šviesą ir paskelbė apie revoliuciją. Jis buvo pasiųstas į tankias miesto džiungles, kur puikiai adaptavosi ir tapo daugeliui labai reikalingas.

Iš tikrųjų kalba eina, ne apie kiškį, o automobilio modelį, kuris yra gavęs šio gyvūno pravardę. Tai populiarus ir visiems gerai žinomas krosoverių pradininkas „Nissan Qashqai“, kurio pirmoji karta sugebėjo nutiesti puikų kelią į sėkmę ir pripažinimą. Antros kartos „Qashqai“ turėtų perimti ir toliau sėkmingai tęsti pradėtą „kiškių“ kelionę per pasaulį. Naujasis modelis juk tapo visa galva aukštesnis už savo pirmtaką.

Ar jis tikrai toks geras?

Jis žavingas!

Naujasis „Nissan Qashqai“ savo išvaizda nuo pirmtako skiriasi, kaip diena ir naktis. Jeigu pirmosios kartos modelį būtų galima pavadinti nuobodžiu, tai „antroko“ tokiu vadinti tiesiog neapsiverčia liežuvis. Jis žavingas! Jis išraiškingas ir trykštantis emocijomis. Pastebėti naują išvaizdą įgavusį automobilį mieste yra itin lengva, o atitraukti nuo jo akis yra ganėtinai sunku.

Automobilis nestokoja dinamiškumo, pasižymi provokuojančiomis bei raumeningomis linijomis, kurių kiekviena apgalvotai paryškinta, o į kelią jis žvelgia išraiškingomis „akimis“, kurios sugeba sukurti gerą nuotaiką.

Vertinant automobilio išvaizdą, kiekvienas turi savo skonio receptorius, tačiau pripažinkime, kad antros kartos „Qashqai“ yra labai gražus automobilis. Ir nesvarbu ar į jį žvelgi iš priekio, iš galo ar iš šono – randi, kas kabina ir nepaleidžia žvilgsnio.

Vidus nenusileidžia išvaizdai

Pažvelgus į automobilio išvaizdą, pradžioje iškeltas teiginys, kad naujasis „Qashqai“ yra visa galva pranašesnis už pirmtaką, dar labiau sutvirtėja. Salone naudojamos medžiagos kokybiškos, viskas išdėstyta ergonomiškai, viduje erdvu ir jauku.

Liečiant automobilyje naudojamas medžiagas, ranka siunčia vien teigiamus signalus. Užkliuvo tik centrinio „tunelio“ šonuose naudojamas plastikas, kuris galėtų būti šiek tiek švelnesnis. Taip pat ilgainiui jis turi polinkį raižytis.

Puikus vairuotojo pagalbininkas

Išorę pagyrėm, interjerą taip pat. Kas gi toliau? O toliau, prasideda tai, kas leidžia nenorėti šio automobilio paleisti iš rankų - jose antros kartos „kiškis“ tiesiog prilimpa. Neaišku kaip, bet šis automobilis pradėjus važiuoti sugebėjo iš karto užburti ir leisti mėgautis vairavimo teikiamais malonumais, visus kitus rūpesčius perimdamas pats.

Pradėkime nuo paprasčiausio - užvedimui nereikia naudoti raktelio, o surasti patogią sėdėseną tetrunka akimirką. Pagal NASA technologijas kurtos sėdynės visiškai nevargina kelionėje ir nė akimirkai neprimena apie kažkokį sėdėjimo nepatogumą. Įspūdis toks, lyg sėdi pačiame komfortiškiausiame fotelyje.

Automobilis pasižymi geru valdymu ir stabiliai įveikia posūkius. Už tai „Nissan“ inžinierius reiktų pagirti – mieste „Qashqai“ yra labai vikrus ir gali susipainioti ar vairuoji hečbeką, ar padidinto pravažumo automobilį. Įvažiavimas į posūkius paliko įspūdį ir ne kartą norėjosi vis aštriau juos įveikti.

Užmiestis. Važiuoji sau iš Vilniaus į Kauną. Pro panoraminį stogą krentanti šviesa suteikia erdvumo pojūtį. Sėdi sau patogiai, stebiesi gera garso izoliacija, klausaisi muzikos ir mėgaujasi vairavimu. Ir tuo metu esi garantuotas, kad automobilis esant reikalui visuomet ateis į pagalbą. Įsitikinti tuo paprasta. Natūralu, kad retkarčiais vairuotojas gali ko nors ir nepamatyti, tačiau naujasis „Qashqai“ viską mato ir fiksuoja.

Pamiršai leistino greičio ženklą – primins. Kelyje „išdygo“ naujas greitį ribojantis ženklas – informuos. Nori lenkti – praneš, ar aklojoje zonoje nėra automobilio. Nukrypai iš eismo juostos ar kyla pavojus susidurti su priešais važiuojančiu automobiliu – automobilis vėl gi pasiruošęs padėti. Lyja lietus – įjungs valytuvus. Dar galima paminėti ir išmaniojo telefono integravimą, kas leidžia naudotis įvairiausiomis programėlėmis išmaniesiems telefonams, socialiniu tinklu „Facebook“ ar „Google“ paieškos sistema. Visapusiškas pagalbininkas – ne kitaip!

Kai kam gal ir nepatiks, kad šis automobilis yra toks išmanus, juk ir išmanieji telefonai turi priešinininkų. Faktas tas, kad prie patogumų greitai priprantama ir persėdus į kitą automobilį – galima pasigesti visų šių gerų funkcijų gausos.

Automobilio parkavimas gali tapti malonumu

Parkuojantis automobilis vėl gi pasiruošęs viską perimti į savo rankas. Automatinis manevravimas, keturios vaizdo kameros ir aplinkinio vaizdo monitorius užtikrina, kad ši procedūra gali tapti visiškai paprasta ir net mėgiama.

Automobilis pasitelkdamas išmaniąją statymo sistemą padeda prisiparkuoti lygiagrečiai, įsisprausti į ankštą vietą tarp dviejų automobilių ar galu įvažiuoti į garažą. Tai naujasis „Qashqai“ padaro už vairuotoją, kuriam belieka tik spausti akceleratoriaus ir stabdžio pedalą, vairą už jį sukioja pats automobilis.

Nors ši sistema ir yra puiki pagalbininkė, tačiau parkuotis su šiuo automobiliu lengva net ir jos nenaudojant. Tam padeda dideli ir informatyvūs veidrodėliai bei viską aplink automobilį stebinčios kameros, kurių užfiksuotas vaizdas perduodamas į septynių colių ekraną. Kameros rodo tiek vaizdą automobilio priekyje, tiek gale, tiek šonuose, tiek suprojektuoja jį iš viršaus. Automatinio parkavimo asistento neprireikia, nes be jo automobilis pastatomas greičiau.

Kameros gelbėja ne tik parkuojantis, bet ir tuomet, kai reikia pralįsti pro labai siaurą tarpą (žr. nuotrauką aukščiau). Rodomas vaizdas iš viršaus ir iš šono leidžia įsitinkinti, kokiu atstumu yra kliūtis ar šaligatvio kraštas. Smagu, kai prieš atliekant manevrus aikštelėse visuomet gali pasitikrinti ar nėra šalia automobilio aukšto bordiūro, betoninio ar metalinio stulpelio.

1.2 Turbo

Testo metu į rankas pakliuvo šiek tiek „paturbintas kiškis“, kurio 1,2 litro keturių cilindrų benzininis variklis generuoja 115 AG ir 190 Nm galią, perduodamą per šešių laipsnių mechaninę transmisiją į priekinius ratus.

Žiūrint į skaičius, variklis atrodo silpnokai, turint omenyje, kad „Qashqai“ nėra mažas automobilis, kurio svoris siekia 1400 kg. Kaip gi jis traukia? Galios pilnai pakanka tiek važiuojant mieste, tiek keliaujant užmiestyje. Tačiau norint stipriau spustelėti akceleratoriaus pedalą, tenka pripažinti, kad niutonų tikrai trūksta.

Važinėjant miesto režimu to galima ir nepaisyti, nes susidraugavus su 1,2 turbo varikliu, tiesiog žinai, ko iš jo tikėtis ir per daug negręži, pripranti ir atrodo, kad variklio galios visai pakanka ir jis sugeba užtikrinti elastingą važiavimą. Automobilis važiuojant miesto režimu net gi pats pasiūlo rinktis šeštą pavarą ties maždaug 70 km/h greičiu. Užmiestyje taip pat galima mėgautis „Qashqai“ teikiamu važiavimo malonumu, tačiau norint staigiai aplenkti lėčiau važiuojančią transporto priemonę gali tekti priversti šį „kiškį“ kaip reikiant paprakaituoti.

Gamintojas deklaruoja, kad šis variklis 100 km kelio užmiestyje gali įveikti sunaudodamas 6,9 litro degalų. Bandymo metu netaupant sąnaudos mieste siekė 7,5 litro. Užmiestyje važiuojant 100-110 km/h greičiu pavyko sutilpti į 6 litrus. Gamintojas yra numatęs 1,1 litro mažiau.

Mėgstančioms ar mėgstantiems turėti variklio galios rezervą turėtų patikti 2014 metų rudenį pasirodysiantis 1,6 litro benzininis motoras su 163 AG ir 240 Nm.

Taip pat galima rinktis ir du dyzelinius variklius: 1,5 litro 110 AG ir 260 Nm arba 1,6 litro 130 AG ir 320 Nm. Silpnesnės versijos kaina prasideda nuo 68 900 Lt, o galingesnė kainuoja trimis tūkstančiais brangiau.

Privalumai ir trūkumai

Kalbant apie naujojo „Qashqai“ privalumus – jų daug. Tai automobilis turintis praktiškai viską, ko reikia ir galintis save vadinti kaip jo savininko privalumu.

Geriausiai sukomplektuotos versijos „Tekna“ su turbininiu 1.2 litro benzininiu varikliu įrangos sąrašas be galo ilgas ir jį nagrinėjant galima nustebti, kad už 76 000 litų gauni praktiškai viską: panoraminis stogas, automatinis parkavimo asistentas, navigacija, kameros, 8 skirtingos saugos sistemos, 19 colių ratlankiai, puiki automobilio išvaizda, kokybiškas interjeras, daug daiktadėžių, talpus bagažo skyrius ir t.t.

Trūkumai? Jų praktiškai nėra. Žinoma, iš neturėjimo prie ko prikibti, vis gi pavyko šį bei tą surasti, bet tai visiškai nublanksta prieš pliusus. Pradėkime nuo to, kad važiuojant užmiestyje puikų vaizdą užtikrinantys dideli galinio vaizdo veidrodėliai esant dideliam vėjui sukelia švilpimą. Kas toliau? Iki paskutinio siūlelio tyrinėdami automobilyje naudojamas medžiagas ir surinkimo kokybę, pastebėjome kelėtoje vietų smulkių neišbaigtumų, kurie daugeliui gali net nekristi į akis. Ir trečias minusas – per gilūs puodelių laikikliai, kuriuose „paskendo“ degalinėje pirkti maži kavos puodeliai. Faktas tas, kad kitą kartą teks imti XL dydžio kavos puodelius, kurie šioje dėtuvėje jaučiasi puikiai.

Reziumė

Jeigu naująjį „Nissan Qashqai“ rinktųsi moteris, tai šis automobilis lyg rūpestingas vyras sugebėtų padėti jai kiekvienoje situacijoje ir niekada nepaliktų bėdoje.

Vyras, pasirinkęs šį automobilį, taip pat neprašautų pro šalį. Kodėl? Nes tai puikus automobilis, kurį negėda parodyti draugams, o pagyrimų kiekis, kalba pats už save.

Kalbant apie kiškius, tai antros kartos „Qashqai“ yra pats kiečiausias „kiškis“, kurio visiškai nesinori paleisti.

Kategorijos: 
Automobiliai: