You are here

Peugeot 3008

Pirmą kartą pamačius „Peugeot 3008”, gali kilti klausimas, kuriam kėbulo tipui priskirti šį automobilį: SUV, chečbeko ar vienatūrio? Nuolaidus priekinis stiklas asocijuoja jį su vienatūriu, apatinis bagažinės dangtis, aukšta vairuotojo padėtis bei statūs langų stiklai leidžia jį vadinti SUV tipo automobiliu, o automobilio kėbulas nubrėžtas pagal chečbeko linijas. Atsakymas paprastas – tai krosouveris, turintis visų šių tipų savybių.

DIZAINAS

Žvelgiant į „Peugeot 3008” dizainą dėmesį atkreipia masyvus priekinis bamperis su stilingomis grotelėmis, raumeningi sparnai bei bumerango formos galiniai žibintai. Kad ir kiek bežiūrėtum į šį automobilį, nepavyksta jame atrasti nuobodžių dizaino detalių, priešingai – automobilis verčia jį vis glostyti maloniu žvilgsniu.

SALONAS

Ilgai nelaukus pradedame pažintį su automobilio salonu. Čia vėl gi vyrauja prancūziška elegancija. Šalia keleivio esanti didelė rankena tarsi atskiria vairuotojo ir keleivio vietas, ir sudaro tokį įspūdį, jog vairuotojas sėdi prabangiame kupė automobilyje. Prisilietus rankomis prie oda traukto vairo, nesinori jo paleisti, nes jis maloniai limpa prie rankų, o medžiagos kokybė yra gera. Taip pat malonu liesti ir kitas kokybiškas salono detales. Vairuotojo sėdynė yra patogi, o komfortiškai joje įsikurti užima labai mažai laiko, taip pat greitai pavyksta sau prisitaikyti ir automobilio vairą, kuris yra reguliuojamas dvejomis kryptimis. Sėdėsena yra aukšta, o apžvalgos ratas platus.

Nuožulnus ir didelis priekinis automobilio stiklas sukuria erdvumo jausmą, o panoraminis stogas (buvo sumontuotas bandytame automobilyje) šį jausmą padidina dar keliais kartais. Žvelgiant į kelią atrodo, lyg vairuotum labai didelį ir erdvų automobilį, kuriame jaučiamasi itin laisvai. Dar laisviau padeda jaustis dideli ir informatyvūs išoriniai veidrodėliai, kuriuose „telpa“ visas galinis vaizdas. Visi automobilio centrinėje konsolėje išdėstyti mygtukai yra lengvai pasiekiami ranka ir netenka nei vieno iš jų siekti įdedant papildomų pastangų, viskas vietoje ir patogu pasiekti.

Maloniai nustebino centrinėje automobilio konsolėje didžiulė daiktadėžė, į kurią pavyks sutalpinti tikrai daug, tačiau standartinėje vietoje esanti daiktadėžė galėtų būti ir didesnė.

Automobilio gale įsitaisiusiems keleiviams vietos yra pakankamai, tačiau, jeigu vairuotojo sėdynė yra atstumta maksimaliai, už jo sėdinčiam keleiviui gali būti mažokai erdvės, nes kojų keliai beveik remsis į priekinės sėdynės galinę dalį (priklausomai nuo vairuotojo ūgio). Kai automobilio panoraminis stogas yra atidengtas gale patogiai gali įsitaisyti ir aukštesnis, nei 185 cm ūgio keleivis, tačiau, uždengus stogą specialia užuolaida galvai skirta erdvė sumažėja ir tuomet viršugalvis jau remsis į automobilio stogą.

"Peugeot 3008" bagažinė yra talpi (512 litrų). Jei to nepakanka, galima galines automobilio sėdynes transformuoti į grindis ir sukurti dar didesnę erdvę bagažui.

VAŽIAVIMAS

Su nekantrumu norėjosi išmėginti kaip „Peugeot 3008” elgiasi kelyje ir kaip veikia jo elektra valdoma 6 pavarų automatinė greičių dėžė. Elektronika nustato, kada geriausia perjungti pavaras, kad kuro sąnaudos būtų kuo mažesnės. Tenka pasakyti, kad ši greičių dėžė yra pagrindinis „Peugeot 3008“ minusas (tačiau galima rinktis mechaninę arba įprastą automatinę pavarų dėžę). Greitėjimo metu persijungiant pavaromis jaučiasi šioks toks pristabdymas, kuris sukelia supimosi jausmą. Pajudant iš vietos, ir iš pirmos pavaros jungiantis į antrąją atrodo, lyg automobilis akimirkai sustoja ir vėl pradeda važiuoti. Tačiau praleidus daugiau laiko už šio automobilio vairo, tai tampa nepastebima, be to, galima „susidraugauti“ su gazo pedalu ir atitinkamai jį dozuojant išvengti pavarų dėžės sukeliamų „duobių“. Taip pat šį nepatogumą galima sumažinti perjunginėjant pavaras mechaniškai su prie vairo esančiomis rankenėlėmis arba pavarų svirtį nustačius į mechaninę padėtį.

Paspaudus šalia pavarų svirties esantį mygtuką, pažymėtą „S“ raide ir reiškiantį „Sport“ režimą, automobilio pavarų dėžė pradeda veikti daug sklandžiau ir leidžia varikliui suktis aukštesnėmis apsukomis, kol bus perjungta kita pavara. Variklis tuo metu lyg ir pagyvėja, tačiau tuomet girdisi ne itin malonus variklio garsas ir nuolat ekstremaliai startuojant jis gali imti erzinti.

Automobilio bandymo metu buvo nuvažiuota apie 280 kilometrų magistraliniais ir krašto keliais bei žvyrkeliais ar siaurais duobėtais keliukais. Tačiau važiuojant visais šiais keliais automobilis išlieka toks pat komfortiškas, o pakaba dirba puikiai. Važiuojant lygiu ir tiesiu keliu visiškai nesijaučia greičio pojūčio, o automobilis keliu rieda tyliai ir tolygiai – jaučiamos sedano lygio važiavimo savybės. Vingiuotais krašto keliais automobilis skrieja taip pat maloniai, yra manevringas posūkiuose ir lengvai juos įveikia net ir didesniu greičiu, išvengdamas siūbavimų į šonus. Vairuojant šį automobilį vingiuotais keliais nesijaučia jokio slidinėjimo sėdynėje, aukšti sėdynių kraštai puikiai prilaiko šioje situacijoje, todėl galima mėgautis vairavimu. Mieste automobilis yra taip pat manevringas, nors ir sudaro didelio automobilio įspūdį. Aukšta vairuotojo sėdėsena leidžia viską puikiai matyti ir jaustis saugiai.

Įvairavus automobilį į ankštą aikštelę gali būti sunku jausti jo gabaritus parkuojantis, kadangi automobilis yra gana „raumeningas“, tačiau parkavimo asistentas leidžia šį procesą palengvinti. Norint staigiai sustoti prieš netikėtai kelyje atsiradusią kliūtį, gelbės puikūs automobilio stabdžiai, kurie jautriai reaguoja į vairuotojo kojos prisilietimą.

Kad ir kaip malonu šiuo automobiliu važiuoti asfaltiniais keliais, tačiau norėjosi išsukti ir į kitokio grunto kelią. Važiuojant žvyrkeliu ar siaurais bei duobėtais keliukais automobilis ant kelio stovi stabiliai, nesigirdi jokio plastmasių virpėjimo ar barškėjimo, o pasitaikius kelyje nelygumams automobilis nesiūbuoja, puikiai sugerdamas kelio nelygumus.

KURO SĄNAUDOS

Bandomas automobilis turėjo 1,6 litro darbinio tūrio dyzelinį variklį, išvystantį 112 AG ir 270 Nm. Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės kuro sąnaudos šiam varikliui yra 4,9 litro/100 km, tačiau borto kompiuteris nuvažiavus 280 km parodė 7,1 l/100 km vidutines kuro sąnaudas. Aišku, reikia įvertinti tai, kad važiuojant šiuo automobiliu nebuvo dalyvaujama ekonomiško važiavimo rungtyje, o važiuojama truputi ekstremalesniu režimu įvairiais keliais bei įvairiais režimais. Verta paminėti, kad važiuojant lygiu magistraliniu keliu 130 km/h greičiu borto kompiuteris rodė tik 6 l/100 km momentines kuro sąnaudas.

VERDIKTAS

Praleidus tikrai daug laiko už šio automobilio vairo, vis dėl to buvo sunku jį priskirti kažkuriam vienam automobilio kėbulo tipui, nes jis tikrai turi ir SUV, ir vienatūrio, ir chečbeko savybių, jį net gi galima laikyti prabangiu sedanu. Tikriausiai reikia laikyti, kad tai yra riba tarp visų šių tipų.

Vairuojant šį automobilį labiausiai patiko laisvės ir erdvės pojūtis salone, taip pat komfortiškas važiavimas įvairaus tipo keliais. Labiausiai erzino, kaip jau buvo minėta, pavarų dėžė, tačiau tikėtina, kad ilgai važinėjant prie jos įmanoma priprasti ir nebekreipti į tai dėmesio.

P.S. Paliekant automobilį nakčiai saugojimo aikštelėje, aikštelės operatorė paklausė: „Koks čia Jūsų automobilis? Džipukas?“.

KAINA

„Peugeot 3008” kaina Lietuvoje prasideda nuo 68 092 lt, bandyto automobilio versijos kaina siekia 85 935 Lt. Automobilį galima rinktis arba su įprasta automatine greičių dėže, arba automatizuota pavarų dėže, kuri elektronikos pagalba perjunginėja pavaras taupydama kurą, arba mechanine pavarų dėže. Variklių gamoje galima rinktis tarp dviejų benzininių (1,6 litro, 120 AG arba 150 AG) arba trijų dyzelinių (1,6 litro 110 AG, 2,0 litro 150 AG arba 163 AG) variklių.

APDOVANOJIMAI

Verta paminėti, kad „Peugeot 3008” gavo „Auto Europa 2010” titulą, kurį skiria daugiau kaip 200 italų žurnalistų. Taip pat šis modelis tapo Didžiosios Britanijos leidinio „What Car“ 2010-ųjų metų automobiliu, taip pat užėmė pirmąją vietą krosouverių kategorijoje.

Lyg to būtų negana, „Peugeot 3008” šiais metais pelnė Inovacijų prizą – „Metų inovacija 4x4”, kurį skiria pirmaujantis Europos leidinys „Autobild Allrad“. Šis prizas „Peugeot” atiteko už pirmąjį pasaulyje masinės gamybos automobilį „Peugeot 3008 Hybrid4”, kuriame pasiūlytas efektyvus dyzelinio ir elektrinio variklių galios derinys. Šis pirmasis pasaulyje hibridinis dyzelinis automobilis šiais metais dar gavo ir „Oko Globe“ apdovanojimą kategorijoje „Serijinis ilgalaikės energijos automobilis“. 2011 metų pakutinyje ketvirtį „Peugeot“ išleisdama šį hibridinį dyzelinį automobilį, kurio priekinius ratus suks dyzelinis 2,0 HDi 163 AG variklis, o galinius 37 AG elektrinis variklis, nusitaikė į aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus bei žemiausias kuro sąnaudas.

Kategorijos: 
Automobiliai: