You are here

Peugeot 3008: Lengvai prijaukinamas prancūziškas Liūtas

  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Klausimas jums: Kur 2017 metais teko dažniausiai matyti „Peugeot“ gamintojo vardą? Taip, teisingai – Dakaro ralyje, nes pirmas tris vietas ant podiumo užėmė būtent „Peugeot“ techniką pilotavę lenktynininkai. Kitas klausimas, kurį gali būti atsakyti šiek tiek sunkiau: Kokio modelio „Peugeot“ jie vairavo? Atsakymas - „3008 DKR“, kurio žemiškąją naujos kartos versiją galima sutikti ir Lietuvoje.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tai antros kartos „Liūtas“, kuris nuo savo pirmtako skiriasi kaip diena ir naktis. Tiesa, turi tą patį ženkliuką ir tą pačią prancūzišką dvasią.

2008 metų gegužę pristatytas pirmos kartos kompaktiškas „Peugeot 3008“ krosoveris atrodė kaip minivenas arba kaip padidintas hečbekas.

Lygiai po 8 metų, 2016 m. gegužės mėnesį „Peugeot“ paskelbė ir apie antros kartos „3008“ modelį, kuris visiems gyvai buvo parodytas ne kur kitur, o Paryžiaus automobilių parodoje, įspūdingame prancūzų gamintojo stende, kur buvo galima pažvelgti į akis ir 2016 metais Dakaro dykumas bei bekeles šturmavusiam lenktyniniam „Liūtui“.

Naujasis „3008“ gavo įspūdingą, akis traukiantį dizainą su priekyje įmontuotais išraiškingos formos žibintais ir didžiulėmis radiatoriaus grotelėmis. Automobilis tapo išskirtinis. Vaizdas iš priekio toks, lyg „3008“ būtų tikras liūtas, tykantis grobio ir pasiruošęs patiems įvairiausiems nuotykiams kelyje ir ten kur jo nelabai yra.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tai nėra rimtai bekelei skirtas krosoveris, tačiau net 22 cm prošvaisa, kuri yra didžiausia klasėje, leidžia ramiau jaustis ir ten, kur yra šiek tiek nelygumų.

„3008“ varomas tik priekiniais ratais, keturiais ratais varomos versijos nėra. Na, jos lyg ir nebūtina, nes „Peugeot“ įrodė, kad Dakaro ralį lengvai galima laimėti ir su viena varomų ratų ašimi. Tiesa, bolidus į priekį varo galiniai ratai. Gatvinis „3008“ sunkesniems ruožams įveikti turi „Grip Control“ sistemą, kuri pagal pasirinktą grunto režimą skirtingai sudėlios galios perdavimus į ratus. Automobilio sukibimas su kelio danga, prisitaikys prie tuo metu esančių sąlygų. Iš didelės purvynės išlipti tai nepadės, tačiau tai privalumas prieš konkurentus, leisiantis šiek tiek geriau jaustis, šiek tiek suprastėjus kelio dangai.

Antros kartos „3008“ yra siūlomas su 5 skirtingais varikliais. Tai du benzininiai ir trys dyzeliniai agregatai. Benzino gamą sudaro 1,2 litro 131 AG ir 230 Nm ir 1,6 litro 165 AG ir 240 Nm galios varikliai, o dyzelinių automobilių mėgėjai gali rinktis vieną iš šių variantų: 2,0 litrų 150 AG ir 370 Nm, 1,6 litro 120 AG ir 300 Nm bei 2,0 litrų 181 AG ir 400 Nm. Variklius galima komplektuoti su 6 laipsnių mechanine arba automatine greičių dėže.

Testo metu į rankas pakliuvo automobilis su 1,6 litro 165 AG ir 240 Nm galios benzinine jėgaine sujungta su 6 laipsnių automatine greičių dėže.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Šis tandemas buvo gana ekonomiškas ir važiuojant magistrale vidutiniu 105 km/h greičiu naudojo 6,2 l/100 km degalų. Važiuojant paprastu keliu, kur greitis iki 90 km/h ir kartais jį dar apriboja gyvenvietės – kuro sąnaudos sudarė 5,8 l/100 km. Mieste kuro sąnaudos sukosi tarp 8-9 litrų, priklausomai nuo to, kokio svorio atitinkamu metu pasidaro koja.

Kalbant apie „Peugeot 3008“ galima visą pasakojimą išskaidyti į kelis skyrius: dizainas, interjeras, vairavimas, technologijos ir apie visa tai aprašyti plačiau. Tačiau tekstą galima būtų baigti ir būtent šioje vietoje – tiesiog dėti didelį riebų tašką pasakant, kad tai labai puikus automobilis, suteiksiantis puokštę pačių įvairiausių teigiamų emocijų. Netikite, išbandykite, garantuojame, kad patiks ir dar rekomenduosite jį draugams.

Bet vis dėl to rūpi perteikti tas patirtas geras emocijas čia pat.

Su dizainu viskas kaip ir aišku – automobilis gražus, unikalus, atpažįstamas iš toli. Kaip taisyklė – vieniems patiks, o kitiems nepatiks. Čia jau skonio reikalai.

Interjero subtilybės

Tiesa, interjeras pasižymi net trimis skoniais – tai bent jau tris skirtingus skonius turintiems žmonėms – jis patiks. Kalba eina apie kvepalus. Prancūzija ir kvepalai – viskas čia į temą. Todėl prancūziškame „3008“ vairuotojas interjere gali pasirinkti trijų skirtingų kvapų aromatą bei reguliuoti skleidžiamo kvapo intensyvumą. Tai tikrai be galo retai automobilyje sutinkamas privalumas.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Dar šio automobilio interjeras patiks ir skirtingo stiliaus prietaisų skydą mėgstantiems žmonėms. Daug grafinių elementų turintis prietaisų skydelis su 12,3 colio ekranu prieš vairuotojo akis gali būti kelių tipų: minimalistinis (rodoma tik greitis); individualios konfigūracijos, kuomet galima matyti tą borto kompiuterio informaciją, kuri jums yra reikalingiausia; pritaikytas navigacijai, kuomet prieš akis sugeneruojamas didelis navigacijos vaizdas; su greičio ir apsukų ciferblatais. Keičiasi visi šie skydelio režimai itin gražiai, ir stovint eismo spūstyje tiesiog nuobodžiaujant galima juos kaitalioti ir grožėtis skaitmeniniais grafikos elementais. Be to, dar ir skydelio spalvas galima keisti.

Taip pat jos kaitaliojasi ir pačiame interjere. Salone esantys LED šviesos elementai gali šviesti vienu iš siūlomų tonų. Interjere naudojamos medžiagos yra kokybiškos, ranka nesukritikuos nei vienos liečiamos detalės. Apskritai, „Peugeot 3008“ viduje itin jauku, o interjero dizaino sprendimai nenustoja stebinę. Jūs tik pažiūrėk, kaip čia viskas gražiai išdėstyta!

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Centrinėje konsolėje sumontuoti mygtukai, primenantys pianino klavišus (gamintojo teigimu tokiam jų dizainui įkvėpimo buvo pasisemta iš aviacijos), kuriuos paspaudus iškviečiama vis kita komanda į centre sumontuotą ekraną: muzikos valdymas, klimato kontrolė, laisvų rankų įranga, automobilio nustatymai ar navigacija. Tolimesnis šių funkcijų valdymas vykdomas jau baksnojant pirštu į ekraną.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Po pianino klavišus primenančiais mygtukais, išdėstyta kita mygtukų eilė: sėdynių ir stiklo šildymas, centrinis užraktas. Taip centrinė konsolė yra neperkrauta, o viską rasti paprasta, belieka tik atsiminti, ką daro kiekvienas iš klavišų.

Tiesa, maigant „3008“ meniu dar galima panaudoti ir trijų pirštų kombinaciją. Kas tai? Vienu metu trimis pirštais palietus centrinį ekraną yra iškviečiamas „Home“ meniu. Tuomet nebūtina rinktis skirtingas pareigas turinčių mygtukų, esančių žemiau ir nereikia atsiminti, kuris kokią komandą iškviečia. Tiesiog atlikus trijų pirštų kombinaciją, iškart galima pasirinkti norimą meniu skiltį bakstelėjus pirštu į ekrane esančią atitinkamą ikoną.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Šiame automobilyje tikrai daug kas kitaip, negu kitose mašinose ir tai generuoja įdomias emocijas.

Vairas!

O jos dar labiau sukyla, kai į rankas paimamas siauro diametro vairas, turintis plokščią apatinę ir viršutinę dalį. Jis mažas ir limpa rankose. Nesinori jo paleisti, o kuomet dar prisilieti prie pavarų perjungimo svirties, tai pasijunti taip, lyg būtum prie žaidimų kompiuterio prisijungęs vairą ir žaistum lenktynių žaidimus. Pavarų perjungimo svirtis taip pat gerai juntama rankoje – ji kaip džoistikas.

Vairuotojo darbo vieta itin patogi, sėdynės patogios, gerai prilaikančios važiuojant staigesniais posūkiais.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Mažas vairas leidžia mėgautis „Peugeot 3008“ vairavimu, vairuotojo komandos greitai perduodamos ratams ir jie tiksliai atlieka sukimo manevrus. Informacija šiame procese niekur nenuteka – adresatas pasiekiamas akimirksniu. „Liūtas“ keliu rieda tyliai ir maloniai, lyg sėlindamas prie grobio. Kelyje jis stabilus, o nelygumai sugeriami ir neperduodami kūnui. Garso izoliacija salone taip pat gerai pasirūpinta. Taip kaip šis SUV elgiasi važiuojant – verta pagirti.

Kiek gi kainuoja šis smagus automobilis?

„Peugoet 3008“ kaina prasideda nuo 19 864 eurų (1,2 litro variklis ir bazinė įranga), o bandyta versija („GT-Line“ komplektacija) kainuoja 35 407 eurus. 1,6 litro turinčio modelio kaina startuoja nuo 27 931 euro. Paminėsiu kelis įdomesnius privalumus, kurie išaugina šio automobilio kainą:

- Distancinis bagažinės atidarymas kojos mostu. Beje, bagažinė dar gali ir pati automatiškai užsidaryti, kuomet jūs abiem rankomis paimate iš bagažo skyriaus pirkinius ir neturite jokios galimybės uždaryti dangčio. Jums išlindus iš po dangčio, jis užsidarys pats (prieš paimant daiktus, reikia aktyvuoti šią funkciją) ir bus galima ramiai keliauti pilnomis rankomis į namus, nes automobilis dar ir užsirakins.

- Panoraminis stoglangis, pro kurį galima žvelgti į žvaigždes ar tiesiog mėgautis virtualiai sukuriamos dar didesnės erdvės pojūtį salone važiuojant dieną. O šiltuoju metu laiko jį tiesiog atsidaryti ir mėgautis oro gaiva.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

- Puikiai skambanti „Focal“ garso aparatūra. Kainuoja ji 998 eurus, tačiau mėgstantiems gerą muziką, šį privalumą tikrai reikėtų pasirinkti. Su tokia garso aparatūra jau galima nustebinti ir Premium segmento atstovus.

- Bevielis telefono įkroviklis, jeigu tradicinio nemėgstate nešiotis.

- Parkavimo asistentas su kamera, rodančia 360 laipsnių kampu.

- 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai.

„Peugeot 3008“ yra tikrai kitoks automobilis su daugybę įvairių technologijų ir įdomybių. Tai automobilis, kuris nuolat kuria geras emocijas, o iš jo išlipus – veide nedingsta šypsena ir nuostabus jausmas, apie ką tik patirtą vairavimo malonumą.

Antros kartos „3008“ - tai prancūziškas „Liūtas“, kurį gana lengva prisijaukinti ir visiškai nesinori paleisti.

Peugoet 3008/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: