„PGM Technika“ komanda į trasą išvairuos Lietuvos šimtmečiui puoštą automobilį | 98.lt

You are here

„PGM Technika“ komanda į trasą išvairuos Lietuvos šimtmečiui puoštą automobilį

  • BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka
    BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka
  • BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka
    BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka
  • BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka
    BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka
  • BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka
    BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka

Ryškus ir matomas – toks yra „PGM Technika Racing“ komandos žiedinėms lenktynėms skirtas „BMW E46“ automobilis, ant kurio šonų puikuojasi Vytis. Ne paslaptis, kad tokia simbolika ant lenktynių automobilio atsirado dėl visiems puikiai žinomos progos – Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio.

Trispalvė ir Vytis

Lenktynininkai yra kaip kovotojai, jų mūšio laukas – lenktynių trasa. Todėl komanda nė akimirką nedvejodama nusprendė, kad 2018 metų sezone automobilis bus papuoštas Lietuvos šimtmečio tema.

Taigi ant lenktynininkų Luko Laukaičio ir Dariaus Ardavičiaus vairuojamo „BMW E46“ galinės dalies puikuojasi didžiulė trispalvė ir Vytis. Tiesa, šis simbolis atrodo kiek kitaip, nei esame pratę matyti. Tai realaus kario, herojaus, kovotojo portretas. Lenktynininkai taip pat save tapatina su kariais, užsibrėžtų tikslų siekėjais, todėl šis kario herojus puikiai atspindi jų nusiteikimą automobilių sporte bei pakelia visos komandos dvasią.

BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka

Lukas pripažino, kad nuo idėjos gimimo iki jos įgyvendinimo teko išlieti nemažai prakaito. Buvo daug galvojimų, idėjos vystymo, koregavimo ir tikslinimo klausimų. Tačiau kauniečių „Full Wrap Studio“ komanda sugebėjo realizuoti visą lenktynininkų vaizduotę, perkeliant ją ant automobilio kėbulo – jį kruopščiai apklijuojant plėvele.

Mažiau svorio. Efektyvesni stabdžiai

Dizaino darbai nuo A iki Ž truko du mėnesius, tačiau prieš naują lenktynių sezoną komanda vien tuo neapsiribojo. Žiemos metu IRP dirbtuvėse automobiliui buvo atlikta ir kitų modifikacijų. Visų pirma, tai naujas aerodinaminis paketas, kuris taip pat prisidėjo prie išorės pasikeitimų bei leido automobiliui „numesti“ šiek tiek svorio.

Komandos fanai ir akylesni skaitytojai pro akis nepraleis ir 18 colių ratlankių, kurie pakeitė 2017 metais naudotus 17 colių ratus.

Po ratlankiais slepiasi kitas svarbus atnaujinimas – tai didesnio skersmens stabdžių diskai – ilgų nuotolių lenktynėms skirta „AP Racing“ produkcija, kuri leis automobiliui būti greitesniam tiek „Aurum“ 1006 km lenktynėse, tiek 4 valandų trukmės BEC 4h čempionate, kurių pirmasis etapas įvyks Rygoje, „Bikernieki“ trasoje, jau gegužės 12 dieną.

2017 metų sezone komandai trūko stabdžių efektyvumo, lenktynininkai pilnai buvo išnaudoję automobilio galimybes ir važiuoti dar kiek greičiau jiems trukdė silpnoki stabdžiai, neleisdavę dar šiek tiek sparčiau įsibėgėti ilgose tiesiosiose. „Po 2017 metų sezono pamatėme, kad stabdymo metu automobiliui neužteko sukibimo, ant posūkių slidinėdavome, stabdymo zonoje lenkdavo varžovai“,- sakė Lukas Laukaitis.

„Lyginant 2017 metų sezono pradžią ir pabaigą, „Bikernieki“ trasoje, nieko nedarant automobiliui, pagreitėjome 6 sekundėmis. Tačiau jautėmės taip, jog iš automobilio esame išspaudę viską, kas įmanoma. Nebegalėjome su juo greičiau važiuoti, todėl prieš 2018 metų sezoną ir buvo atlikti šie patobulinimai“,- pridūrė Lukas.

Aušinimo sistemos naujovės

2017 metais 1006 km lenktynių metu komanda kentėjo dar ir nuo variklio kaitimo, kas taip pat vertė šiek tiek atleisti „arklius“, stebėti automobilio prietaisus ir tausoti techniką.

Taigi dėl šios priežasties automobiliui beveik du mėnesius buvo projektuojama bei konstruojama nauja priekinė dalis, kuri leido kitaip sumontuoti aušinimo sistemą, kas turėtų eliminuoti variklio kaitimą per lenktynes Palangoje. Be to, sprendžiant šią problemą buvo sumontuotas ir didesnis aušinimo radiatorius „Mishimoto“, kuris dabar yra paguldytas, o virš jo pritvirtintas turbokompresoriaus radiatorius.

Prie viso to, IRP pilnai pagamino visą naują pakabą, o „PGM Technika Racing“ komandos vyrukai patys ją instaliavimo. Verta paminėti, kad bene visus su automobilių susijusius darbus, Lukas ir Darius atlieka patys savo rankomis.

„Tikimės, kad mažesnis svoris, efektyvesni stabdžiai, patobulinta aušinimo sistema, nauja pakaba leis automobiliui vieną ratą įveikti 2-3 sekundes greičiau. Taip pat jis turėtų būti stabilesnis ir dar geriau valdomas“,- lūkesčius įvardijo Lukas.

Skaičiai

Tiems kam įdomu skaičiai, tai 3,0 litrų dyzelinis variklis, suteptas su „Liqui Moly“ 10W-60 alyva ir suporuotas su „Turbo Systems“ guoliniu turbokompresoriumi „saugiai“ generuoja 376 arklių galią, o sukimo momentas siekia beveik 760 Nm.

BMW E46/Tomo Petrovskio nuotrauka

2017 metų pasiekimai ir nauji tikslai

2017 metais komanda rodė stabilius ir aukštus rezultatus, bet kaip teigia Lukas, šiemet laukia labai įdomus sezonas, nes varžovai taip pat nestovi vietoje – tobulėja, o taip pat Lietuvoje daugėja ir TCR lenktynių serijos automobilių, kurie yra labai greiti ir itin konkurencingi, todėl konkurencija su jais absoliučioje 1000 km lenktynių įskaitoje, taps labai įdomiu iššūkiu ir „PGM Technika Racing“ komandai.

2017 metų 1006 km lenktynėse su tuo pačiu dyzeliniu „BMW E46“ automobiliu važiavusi komanda lipo ant pirmojo nugalėtojų pakylos laiptelio dyzelinių automobilių įskaitoje D2. O bendroje lenktynių suvestinėje jie buvo 12-i.

Tame pačiame sezone komanda puikiai pasirodė ir ilgų nuotolių čempionate „BEC 4h“, kur tapo nugalėtojais D2 klasėje. Lukas Laukaitis ir Darius Ardavičius visų etapų metu finišuodavo pirmoje arba antroje savo įskaitos vietoje. Verta paminėti ir tai, kad absoliučioje sezono metinėje įskaitoje jie užėmė puikią 6 vietą iš beveik 30 dalyvių.

Puikūs rezultatai motyvuoja dar labiau stengtis ir artėjančiame 2018 metų žiedinių lenktynių sezone. „PGM Technika Racing“ komanda vėl ruošiasi startui 1006 km lenktynėse bei startams „BEC 4h“ lenktynių čempionate.

Tikslai labai konkretūs – apginti iškovotas pirmąsias vietas bei šių metų 1006 km lenktynėse finišuoti pirmajame dešimtuke.

Kategorijos: 
Automobiliai: