You are here

Porsche Taycan: Energija trykštantis elektrinis žirgas

  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
  • Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka
    Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

2,8 sekundės iki 100 km/h. Ką jos reiškia, kai sėdima prie pirmojo istorijoje „Porsche“ elektromobilio – „Taycan“, tiksliau „Taycan Turbo S“ versijos vairo?

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

Protą sujaukiantis pagreitis

Vairuotojas tuo metu džiaugiasi jausdamas įspūdingą pagreitį, kuomet energingas žirgas („Taycan“ pavadinimo kilmė) visais keturiais ratais, sukamais dviejų elektros motorų, kimba į asfaltą.

Tuo tarpu keleivius gali apimti dvejopas jausmas, kadangi pagreičio metu akimirkai galima netekti „sąmonės". Taigi viena keleivių dalis po tokio įspūdingo pagreičio jausmo rėks: „kartojam dar ir dar kartą!”, o kita keleivių dalis gali pradėti skųstis apsvaigusia galva ir imti ieškoti maišelio, į kurį būtų galima „sudėti“ skrandžio turinį. Juokas juokais, tačiau per „Taycan“ premjerą Vilniuje, „Porsche“ atstovai šio elektromobilio testo metu buvo paruošę specialų paketą, silpnumą pajutusiems keleiviams. Istorija nutyli, ar kam nors to prireikė.

761 AG ir išlaikytas DNR

761 – tiek arklių generuoja galingiausia „Turbo S“ versija, kuri ne tik greitai bėgėjasi iki šimto, bet tai puikiai tęsia ir iki 200 km/h. Gamintojas deklaruoja, kad dviejų šimtų kilometrų per valanda greičio riba pasiekiama per 9,8 sek. Maksimalus jo greitis siekia 260 km/h.

„Turbo" versija turi 680 AG, o iki 100 km/h įsibėgėja per 3,2 sek.

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

Nors „Taycan“ varomas elektra, tačiau jis visiškai neprarado „Porsche“ būdingo DNR. Automobilis yra tvirtas, ant kelio stovi stabiliai, į posūkius neria aštriai ir su džiaugsmu, o taip pat yra ir gerai valdomas.

„Taycan“ – simbolinis pavadinimas, reiškiantis jauną, stiprų žirgą. Tai idealiai atspindi šį „Porsche“ elektromobilį, kuris yra judrus, energingas, modernus, tačiau pavaldus visoms „Porsche“ tradicijoms.

Įdomu tai, kad elektromobilio svorio centras dėl baterijų išdėstymo yra 9 mm žemiau, nei pas ikoninį „911“ modelį.

Baterijos

Prakalbus apie baterijas, tai jų turėtų užtekti kelionei iš Vilniaus į Palangą, o norint jas įkrauti teks sugaišti gana ne daug laiko.

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

„Taycan“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio sistemos įtampa – net 800 voltų, kai kituose elektromobiliuose įprasta įtampa tesiekia 400 V. Didžiausias to privalumas – itin greitas baterijos papildymas. Didelio galingumo DC stotelėse užteks vos 5 minučių įkrovos norint nuvažiuoti papildomus 100 kilometrų. Pagal EPA ciklą, su pilnai įkrautomis baterijomis galima įveikti apie 330 km atstumą.

Bendra baterijos talpa – 93,4 kWh. Jos užpildymo nuo 5 iki 80 proc. laikas esant idealioms sąlygoms greitojo įkrovimo stotelėje trunka 22,5 min.

Įvertinus jau esamą ir suplanuotą krovimo infrastruktūrą, kurią Lietuvoje diegia „Ionity GMBH“ (stotelių galia sieks 350kw), „Ignitis“ ir Vilniaus „Porsche“ centras (bus skirtos tik „Porsche“ automobiliams, o galia sieks 320kW, naudotis „Taycan“ elektromobiliu patogiai tolimesnėms kelionėms bus galima jau iš karto po jo premjeros.

Modernus, kokybiškas, minimalistinis interjeras

Kaip ir visi „Porsche“ modeliai, taip ir „Taycan“ pasižymi kokybišku interjeru bei geru surinkimu. Jis taip pat yra prabangus, modernus ir minimalistinis.

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

Būtent tokį planą ir turėjo „Porsche“ dizaineriai – šiame elektromobilyje perteikti švarumą ir minimalizmą, kurį supa komfortas ir vairavimo asistavimo sistemos. Pradėti reikėjo nuo tuščio balto lapo. Lenktas prietaisų skydelis formuoja aukščiausią viso priekinio pulto vietą bei yra gerai matomas vairuotojui, o centrinis 10,9 colio skersmens informacinis ekranas bei papildomai užsakomas ekranas keleiviui ne tik atrodo išskirtinai, bet ir sudaro plačią, solidžiai atrodančią stiklinę erdvę. Interjero modifikacijų yra daugybė, be to, kiekvienas automobilio pirkėjas visuomet gali pasinerti į platų individualių pasirinkimų sukūrį.

Važiavimo režimai ir rekuperacija

Važiuojant ne sportiniais režimais – juntamas komfortas, o vos tik jo atsisakoma, pasirinkus „Sport Plus“ komandą, „Taycan“ akimirksniu įsitempia, suklusta, stipriai įsiremia į asfaltą kanopomis ir tampa pasiryžęs bet kada energingai spurtuoti į priekį. Esant sportiniam režimui, tradiciškai, pasikeičia pakabos darbas, pasikeičia elektros motorų charakteris, valdymas. Taip pat, atsiranda ir „virtualus“ variklio garsas, sklindantis iš garso kolonėlių. Tiesa, jį galima išjungti ir mėgautis tik elektros sukuriamais garsais.

Rekuperacijos sistema veikia keliais režimais, o važiuojant „Auto“ režimu jai puikiai tinka išmanusis apibūdinimas. Paprastai, tokią sistemą turintys elektromobiliai, atleidus akceleratoriaus pedalą, pradeda gana staigiai automatiškai stabdyti, tačiau „Taycan“ esant šiam automatiniam režimui to nedaro – jis toliau rieda, ir rieda tol, kol priekyje jutikliai aptinka automobilį, ir likus iki jo tam tikram atstumui – pradeda stabdyti. Veikimo principas bene toks pats kaip kad adaptyvinės greičio palaikymo sistemos, kuri taip pat išlaiko tam tikrą atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio.

Išskirtinis elektromobilis

„Taycan“ būdamas galingu ir sportišku automobiliu nevargina vairuotojo. Su juo gana paprasta judėti įprastu, lėtu tempu, nebijant, kad vos spustelėjus, jis šoktels į priekį. Taigi tai tikrai kasdieninėms kelionėms tinkantis elektromobilis, leidžiantis išsiskirti iš bendro srauto ir kiekvieną akimirką suteikiantis jo šeimininkui gerų emocijų.

Labai tikėtina, kad Vilniaus ir kitų Lietuvos miestų gatvėse šiuos automobilius žmonės visuomet lydės žvilgsniais, o įdomių automobilių persekiotojai stengsis „Taycan“ įamžinti nuotraukose ir jomis pasidalinti socialiniuose tinkluose su prierašu: „pastebėtas gatvėje“.

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

Naujojo „Taycan“ dizainas pradėjo naują erą, tačiau specialistams pavyko išlaikyti su niekuo nesupainiojamą „Porsche“ DNR. Priekinė automobilio dalis atrodo itin plati bei plokščia, su aukščiau šonuose esančiais sparnais. Siluetą formuoja sportiška į galą žemėjanti stogo linija, o galinę dalį pabrėžia platūs bei su tvirtai stiklą įrėminančiais statramsčiais susiliejantys sparnai. Modelio novatoriškumą pabrėžia tokios detalės kaip į galinę stabdžių šviesos LED liniją integruotas stiklo efekto „Porsche“ logotipas.

Didelis susidomėjimas

„Taycan“ pristatymo metu „Porsche“ atstovai patvirtino, kad lietuviai itin domisi šiuo elektromobiliu. Tai liudija ir 14 išankstinių užsakymų.

Pirmuosius pirkėjus automobiliai pasieks jau visai netrukus – kovo mėnesį.

Taip pat nemaža dalis potencialių pirkėjų laukia, kol galės išmėginti šį elektromobilį ir tuomet priims galutinį sprendimą. Pasak, gamintojo atstovų, didelė dalis potencialių pirkėjų yra „Porsche“ ženklo mylėtojai, vairuojantys šios markės automobilius ir žinantys, ko tikėtis iš elektra varomo modelio. Taip pat daug dėmesio buvo sulaukta ir iš „Tesla" elektromobilių fanų bei įvairius prabangius automobilius vairuojančių žmonių.

Kaina

„Taycan“ nėra pigus elektromobilis. Galingiausia jo versija „Turbo S“ (mėlynas testuotas elektromobilis) kainavo beveik 188 tūkstančius eurų.

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

Tačiau gamintojas 2021 metais pasiūlys tik galu varomą „Taycan“ modifikaciją, kuri kainuos apie 100 tūkstančių eurų ir bus įperkama didesnei daliai, gamtą tausojančių elektromobilių mylėtojų.

Gamta

Tausojantis gamtą ir saugantis pasaulį, kurį paliksime ateities kartoms – būtent tokią žinutę apie naująjį „Taycan“ gamintojas siunčia pasauliui. Todėl sostinės Viešbučio „Pacai“ kieme per šio elektromobilio pristatymą buvo įrengta daugiau nei 30 tonų sverianti įspūdinga ledo instaliacija, kurianti didingų pasaulio ledynų įspūdį.

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

„Šį kartą į premjerinį renginį pažvelgėme, ne tik kaip į galimybę pristatyti naują modelį, o kaip į platformą kalbėti apie visam pasauliui ir Lietuvai aktualius dalykus. Norėdami parodyti konkretų „Porsche“ indėlį į kovą su globaliomis klimato kaitos problemomis, kartu su prekės ženklo gerbėjais diskutuosime apie tai. Norime parodyti, kad tai, kas anksčiau buvo neįgyvendinama, šiandien tapo įmanoma. Kalbėsime skaičiais ir faktais, nes sportinis automobilis ir ekologija nuo šiol suderinami, o „Porsche“ tam jau turi tvirtų įrodymų“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Mitai

R. Klimavičiūtė pažymi, kad „Taycan“ neabejotinai žymį proveržį visoje elektromobilių rinkoje. „Kai kurie vairuotojai vis dar linkę manyti, kad elektromobiliais nepavyks nuvažiuoti ilgų atstumų, kad jų įkrovimo laikas ilgas, brangus, nepatogus, o patys elektriniai automobiliai – kuriantis ne tokį ypatingą vairavimo malonumą. Su „Taycan“ šiuos mitus galima drąsiai paneigti, todėl ir pristatymo dalyvius kvietėme aktyviai įsitraukti į diskusiją ir kartu argumentuotai aptarti visus mitus. Šis automobilis yra viena ryškiausių ir novatoriškiausių premjerų automobilių industrijoje po ilgo laiko, todėl dauguma iki šiol rinkoje vyravusių mitų jam tiesiog nebeaktualūs“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centro vadovė.

Porsche Taycan/VPP Motors nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: