You are here

Frankenšteinas „ZAZ 965 F“ - suprojektuotas ir sukurtas pagal Luką

Niūrų vakarą, pučiant stipriam vėjui pamačius vos vos apšviestoje bei siauroje gatvelėje lėtai atriedantį šį automobilį, gali ne juokais pasidaryti baugu. Galvoje tuomet suktųsi tik viena mintis: „Brrrrr… Atrieda, Frankenšteinas...“

Video:

 

Žvelgiant į automobilį dienos šviesoje, jis vis tiek žvelgdamas iš padilbų stengiasi įbauginti į jį spoksančius. Savo Frankenšteino pravardės paneigti jam niekaip nepavyks. Net valstybiniuose jo numeriuose esančios raidės „FEA“ iškart iš automobilio savininko gavo šifrą - „Frankenstein Erupts Again“.

Taip, akylesnė akis atpažins, kad šis prie žemės prilipęs bjaurybė turi senuko „Zaporožiečio“ kūną bei motociklo „K-750“ („emkos“) akis.

Po kėbulu slepiasi konstrukcinis rėmas, gale įmontuotas vokiško automobilio variklis, o pažvelgus į automobilio vidų į akis krenta vietoj prietaisų skydelio įmontuota lentelė su užrašu: „ZAZ 965 F“ Designed by Lukas Perminas, 2015“.

Projektuotojas ir kūrėjas

Teisingai, kūrinio autorius turi teisę palikti savo inicialus. Būtent Lukas yra šio projekto iniciatorius, projektuotojas bei kūrėjas, kuriam savo sumanymą išpildyti padėjo puiki komanda, dirbusi pagal parengtą planą ir žūtbūt siekusi užsibrėžto tikslo.

Galima sakyti, kad visą šį projektą sudarė du dideli etapai: teorinis ir praktinis.

2014 metų sausio mėnesį Luko galvoje gimusi idėja buvo perkelta į kompiuterį, kur projektavimui skirta specialia programa „SolidWorks 2015 Student Edition“ buvo sukurti 3D vaizdo automobilio bei atskirų elementų brėžiniai. Kai Lukas mums parodė tuos visu brėžinius kompiuteryje – teko imtis už galvų ir bandyti suvokti, kiek čia darbo buvo įdėta.

Kupriukas“ - būtent tai, ko reikia

Pirmieji eskizai ir brėžiniai buvo padaryti 2014 metų kovo mėnesį. Po to projektas „gulėjo“ kompiuteryje, kol buvo gautas reikiamo automobilio kėbulas.

Paišant pirmus įsivaizduojamo automobilio eskizus, Lukas dar nebuvo tikras, kokio automobilio kėbulą naudos savo projektui. Tačiau kuomet jo tėtis pamatė sūnaus konceptą, iškart pasiūlė daryti viską iš seno „ZAZ“ - liaudyje vadinamo „kupriuko“.

Taigi Lukas susirado šio automobilio nuotraukas internete ir suprato, kad šis automobilis yra būtent tai, kas labai tiks sugalvotam projektui. Vaikiną papirko tai, kad „kupriuko“ durys atsidaro į kitą pusę, o priekis atrodo kartu ir liūdnas, ir piktas.

Vizijai įgavus realesnį vaizdą buvo pradėta ieškoti „ZAZ 965“ kėbulo, kuris 2014 metų vasarą buvo gautas iš Kaune įsikūrusio „ZAZ“ klubo. Tačiau tik gavęs reikiamą kėbulą, Lukas išvyko į Meksiką.

Vos tik grįžęs, vaikinas pradėjo toliau dirbti prie projekto. 2015 metų vasario mėnesį jis paruošė naujus bei tikslesnius brėžinius, o kovą pradėjo konstruoti bjaurųjį mašiniuką.

Baigiamasis studijų darbas

Verta paminėti, kad Lukas studijuoja Danijoje (Technical University of Denmark). Studijos vadinasi - „Mechanical Engineering and Industrial Innovations“, o šis projektas yra kaip baigiamasis darbas. Taigi visa ši idėja nėra gimusi tik šiaip sau.

Todėl vaikinas yra aprašęs kiekvieną projekto smulkmeną, numatęs kiekvieno proceso atlikimo trukmę, kuri vėliau sulyginta su realiu darbo laiku. Viskas yra nufotografuota, kiekviena kompiuteriu projektuota detalė turi specialią dokumentaciją, kur surašyti matmenys ir kiti dalykai.

Prieš pradedant kompiuteryje matomą vaizdą versti į realybę, Lukas buvo garantuotas, kad turint visą susistemintą informaciją darbas eisis sklandžiau ir nereikės niekur mėtytis, nes viskas išmatuota ir nupiešta.

3D projekto eskizas pakabintas ant sienos – šimtu procentu žinoma, kaip atrodys galutinis rezultatas, kuriam visi pamatai paruošti kompiuteriu.

Trumpai tariant, užfiksuota absoliučiai viskas – nuo A iki Ž. Būtent tai šiam projektui prideda labai daug vertės.

Bagis, aprengtas „Zapu“

Taigi „Frankenšteiną“ sudaro trys pagrindiniai elementai: bagio konstrukcinis rėmas, „Audi“ variklis bei važiuoklė ir „Zaporožiečio“ kėbulas.

Senokai nenaudojamas bagis su 1,8 litro benzininiu „Audi“ varikliu ir visais šio automobilio mazgais stovėjo Luko kieme. Kaip jau buvo minėta, „zapas“ gautas iš „ZAZ klubo“.

Tikslas buvo „nurengti“ bagį ir „užvilkti“ jam naują kostiumą. Tuomet visas įdomumas ir prasidėjo, o dienos bei naktys buvo leidžiamos garaže.

Darbų maratonas

Gera komanda, suplanuoti darbai ir teisingas laiko išnaudojimas leido siekti ryškiai užsibrėžtą tikslą – 2015 m. liepos mėnesio viduryje su „Frankenšteinu“ atvykti į „Chill & Grill“ automobilių mylėtojų festivalį. Taip pat atsikvėpti neleido ir kitas projekto tikslas – baigiamojo darbo idėjos įgyvendinimas. Du, o gal net ir daugiau zuikių – vienu šūviu.

Laiko iki „Chill'o“ nebuvo daug – keturi geri mėnesiai: nuo kovo iki liepos vidurio.

Pirmiausia buvo „nurinktas“ nenaudojamas bagis, o jo konstrukcinis rėmas išardytas beveik visas. Pagal kompiuteryje nubraižytą projektą, rėmas turėjo būti pritaikytas dviems sėdynėms, todėl teko jį perdarinėti.

Vėliau sekė begalė darbų su „ZAZ“ kėbulu, kurio visas smarkiai korozijos paveiktas dugnas buvo išpjautas. Likusiam kėbului buvo nuskusti dažai, pašalinti korozijos židiniai bei viskas nušlifuota iki metalo, kuris įgavo labai įdomius, lyg iš automobilio vidaus lendančius ornamentus, todėl viskas ir liks būtent tokio vaizdo.

Kadangi bagio rėmas yra ilgesnis, nei „Zaporožietis“, todėl teko prailginti kėbulą. Iš pradžių Lukas svarstė, kad kėbulą ilgins, ilgindamas duris, bet galiausiai nusprendė, kad geriausia bus, jeigu pailgės priekinė „ZAZ“ dalis. Taigi ji buvo atskirta nuo viso kėbulo, o į atsiradusį tarpą įvirintas skardos lakštas.

Lukas pripažįsta, kad daugiausiai reikalų buvo su automobilio stogu. Jo sumanymas – žemiau nuleistas stogas, trumpesni statramsčiai ir siauras priekinis stiklas. Viskas kaip „Chopped Top“ stiliaus automobiliuose.

Atliekant šį darbą, teko daug kartų viską matuoti, tikrinti, braižyti brėžinius kompiuteriu. Galiausiai buvo atrastas sprendimas ir stogas „atgulė“ taip, kaip planuota. Beje, o pats kėbulas prie pagrindinio rėmo prisisuka aštuoniais varžtais.

Tikslas pasiektas paskutinę naktį

Kaip ten sakoma: „studentai visuomet viską daro paskutinę naktį“. Taip ir Lukui su komanda visus projekto darbus teko užbaiginėti paskutinę minutę, bet jie jau buvo ramūs, kad savo tikslą pasieks laiku.

Taigi jau prasidėjus pirmajai „Chill & Grill“ dienai, vaikinai suko paskutinius varžtus ir ruošėsi judėti į festivalį.

Ir kaip tyčia, bandant užkurti variklį, jis neužsivedė, sustreikavo paskirstytojas. Tačiau automobilis vis tiek atsidūrė ten, kur buvo planuota. Pastangas atpirko „Chill&Grill“ dalyvių susidomėjimas Luko automobiliu ir didžiulis dėmesys.

Po šio renginio dėmesio taip pat netrūko, o internete sparčiai paplito Luko automobilio nuotraukos. Jo labai gera draugė meksikietė pamačiusiu valstybinius automobilio numerius iškart paklausė: „Why FEA? What does it mean?“ Lukas, kaip ir visiems atsakė paprastai: „Frankenstein Erupts Again“. Tuomet draugė iš Meksikos pasakė, kad ispaniškai „Fea“ reiškia - „bjaurus“. Lukas po tokio teiginio liko nustebęs ir labai patenkintas, nes tai labai netikėtai dar labiau atitiko automobilio stilių.

Tikslas Nr. 2

Vienas tikslas pasiektas - „Chill & Grill 2015“ renginyje sudalyvauta. Antras tikslas buvo dar šiek tiek pasitvarkius automobilį, 2015 m. rugpjūčio 7-9 dienomis sudalyvauti netradicinių automobilių stovykloje „Vasaros ratas“.

Luko garažo duris pravėrėme ir jį pakalbinome iškart po „Chill'o“, automobiliui dar yra likę atlikti įvairių patobulinimo ir kosmetinių darbų. Taigi „Vasaros rate“ automobilis tikriausiai dar nebus baigtas iki pat galo, todėl sekantis vaikino tikslas bus viską „suvesti“ galutinai ir galiausiai parašyti bei apsiginti baigiamąjį darbą. Be to, Lukas turi minčių nusivežti šį „Frankenšteiną“ į Daniją ir parodyti jį savo darbo vadovui.

WOW

Kai pamatai, kiek laiko ir darbo buvo įdėta šiam projektui, kai išgirsti visą su entuziazmu papasakotą istoriją, pamatai, kaip viskas nuosekliai buvo sudėliota kompiuteryje, kaip viskas sistemingai aprašyta ir kaip ekrane matomas 3D vaizdas stovi prieš akis - belieka tik pakelti nykščius į viršų ir sušukti „WOW!“

Lukas už šio projekto įgyvendinimą neprisiima visos garbės vien tik sau. Jis labai dėkoja savo tėčiui Vidmantui, kuris jį palaikė ir padėjo. Taip pat projekto iniciatorius yra be galo dėkingas Nojui Nakrušui ir Mantui Nastulevičiui: „Jeigu ne Nojus ir Mantas, šis mašiniukas nebūtų toks, koks yra. Šie žmonės labiausiai prisidėjo prie šio projekto įgyvendinimo ir esu be galo jiems dėkingas“.

Autorius Vytautas Pilkauskas

Galbūt jūs irgi turite įdomų mylimą automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Norite apie jį papasakoti? Rašykite mums el. paštu info@98.lt arba brukštelkite žinutę Facebook'e

Kategorijos: 
Automobiliai: