You are here

Rally Elektrėnai 2019: Pirmos dienos prologe į priekį išsiveržė lenkai

_

Penktadienio, liepos 12 dienos, pavakarę prasidėjo ralis „Elektrėnai 2019“. Ketvirtasis Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatų etapas. Pirmąją dieną galima vadinti prologu mat dalyviai pravažiavo vos kiek daugiau nei 2 km miesto gatvėmis parodomuosiuose greičio ruožuose. Ir čia savo pranašumą parodė svečiai iš Lenkijos, užėmę dvi pirmas vietas. Į dešimtuką prasibrovė vos trys lietuviai. 

Dešimtuke dominuoja lenkai

Greičiausiai, du kartus 1 km ilgio greičio ruožą pravažiavo ir Elektrėnų miesto mero Kęstučio Vaitukaičio taurę laimėjo Marčikas Miko su „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Jie Elektrėnų miesto gatvėse užtruko 1 min. 40 sek. ir 3 dešimtąsias. Antroje vietoje, vos 0,3 sekundės nuo Miko atsiliko jo tautietis Tomašas Kasperčikas su „Ford Fiesta R5“ automobiliu. Greičiausias iš lietuvių – Vaidotas Žala su Andriu Malnieku, važiavę „Škoda Fabia R5“ bolidu jie pirmosios dienos rezultatų lentelėje liko treti, nuo pirmos vietos atsiliko 1,3 sek. 

Ketvirtoje vietoje – Lukašas Byskinievičius su „Hyundai i20 R5“. Kiek netikėtą, penktą rezultatą siaurose miesto gatvėse važiuodamas senu, sunkiu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu pademonstravo Giedrius Notkus. Toliau – dar trys lenkai. Ir dešimtuką baigia devintą rezultatą parodęs Vytautas Švedas, ir dešimtas – Janis Vorobjovas. Skirtumas tarp pirmos ir dešimtos vietos – vos 3,6 sekundės. 

Mieste ralio neišloši. Bet galima pralošti

Ralis „Elektrėnai 2019“ tradiciškai prasidėjo ir tikra automobilių sporto šventė. Su Lietuvos ir Lenkijos himnais, sveikinimais, ir simboliniu greičio ruožu miesto centre. Šis greičio ruožas daugiau yra šou žiūrovams, Elektrėnų gyventojams ir miesto svečiams. Tai neeilinė galimybė išvysti tikrąjį ralio automobilių greitį ir elgesį gatvėmis, kuriomis žmonės įpratę važinėti kasdien.  Tokie pasismaginimai gatvėse patinka ir lenktynininkams. Žinoma, jeigu viskas gerai susiklosto. 

Išlošti ralio šiame greičio ruože nepavyks. Jis – vos 2 km ilgio. Danga – asfalto, tad natūralu, kad čia didesnį pranašumą turėjo svečiai iš Lenkijos, savo čempionate įpratę važiuoti būtent asfaltiniais greičio ruožais. Taigi jie čia jaučiasi daug geriau ir saugiau net ir su žvyrui skirtomis padangomis. 

Pirmuosiuose, tokiuose trumpuose greičio ruožuose išlošti nieko nepavyks. Tačiau galima labai daug pralošti. Štai čia ralį pralošė Mariaus Vėgelės ir Renaldo Gegužinsko ekipažas, važiavęs BMW 325 automobiliu. Jie prieš pat finišą galiniu ratu kabino bordiūrą, šis permetė mašiną į kitą pusę ir jie trenkėsi priekiu į medį. Tačiau šiandien tai buvo vienintelė netektis. 

Laimėtojai du, lietuvis ir lenkas parodė identišką laiką

Itin įdomi kova vyko tarp dviem ratais varomų automobilių pilotų. Šioje įskaitoje Elektrėnų miesto mero taurę reikėjo dalinti į dvi dalis, nes du ekipažai parodė identišką laiką. Tiek lietuvis Justas Tamašauskas su BMW M3, tiek lenkas Tomašas Zbroja su „Citroen DS3R3 MAX“ abiejuose greičio ruožuose užtruko lygiai po 1:48.9 min. 

Trečias greičiausias tarp dviem ratais varomų automobilių – broliai Justas ir Titas Simaškos su BMW 328, o už jų ketvirtoje ir penktoje vietoje išsirikiavo dar du lietuviai su BMW automobiliais: Giedrius Firantas ir Dovilas Čiutelė. 

Rytoj, šeštadienį, prasidės didysis Elektrėnų ralio veiksmas žvyro trasose, kuriomis dalyviai turės įveikti beveik 100 km atstumą. Sportininkai nuo šiandieninio asfalto persikels į išskirtinės specifikos kalnuotus ir vingiuotus Elektrėnų ralio greičio ruožus, tad visa rezultatų rikiuotė gali apsiversti aukštyn kojomis. Pirmieji automobiliai į greičio ruožus išvažiuos 8:55 ryte, o ralio uždarymas, apdovanojimai kartu su koncertais Elektrėnų centre prasidės 19:45.