You are here

Renault Navara: Japonas su prancūziškomis akimis - „Alaskan“

  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan
  • Renault Alaskan
    Renault Alaskan

Ši istorija prasidėjo dar tuomet, kai „Nissan“ pagamino pirmąjį savo „Navara“ pikapą. Tai įvyko dar 1997 metais. Japoniškas pikapas sėkmingai tebegyvuoja iki šiol, o jo komponentus sėkmingai pradėjo naudoti net ir kiti automobilių gamintoja.

Natūralu, kam kurti ir konstruoti ką nors iš naujo, kai jau kažkas anksčiau padarė, o laikas patvirtino, kad padaryta buvo gerai.

Pikapų mada

Todėl nenuostabu, kad užėjus pikapų madai net „Mercedes-Benz“ pirmąjį savo pikapą „X-Class“ sukūrė būtent ant „Navara“ platformos.

Tuo pačiu keliu pasekė ir prancūzai – automobilių gamintojas „Renault“ taip pat ant „Navara“ platformos sukūrė pirmąjį savo pikapą, pavadintą „Alaskan“. Žinoma, kitu keliu prancūzai juk ir negalėjo eiti - „Nissan“ ir „Renault“ priklauso tam pačiam aljansui.

Renault Alaskan

Tiesa, abiejų minėtų gamintojų kelias pikapo kūrimo link buvo absoliučiai skirtingas. „Mercedes-Benz“ pikapui suteikė savo išorės dizainą, savo interjerą, technologijas, taip pat galingą 3,0 litrų V6 variklį su 258 AG. Tuo tarpu „Renault“ pasielgė visiškai priešingai – naujam modeliui suteikė tik prancūziškus veido bruožus, o visa kita paliko taip, kaip buvo pas „Nissan Navara“. Net raktelis yra nuo japono. Tiesa, ant jo prilipdytas „Renault“ logotipas.

Renault Navara

Gatvėje iš galo pamačius „Alaskan“ ne vienam tikriausiai gali kilti klausimas „kodėl ant „Navara“ uždėtas „Renault“ ženkliukas?“

Renault Alaskan

Testo metu teko pastebėti, kad žmonės į šį automobilį žiūri kiek kitaip. Pavyzdžiui, važiuojant magistrale, lenkiantis automobilis kelioms akimirkomis sumažino greitį ir susilygino su „Alaskan“. Tikėtina, kad vairuotojas tuo metu analizavo prancūzą, ieškodamas paaiškinimo, kodėl „Navara“ yra „Renault“. Galiausiai aplenkė ir dar kurį laiką nesistengė nutolti, nes tiek pasukęs galvą, tiek per veidrodėlius žvelgė į neatpažinto pikapo priekinę dalį.

Apie „Alaskan“ dizainą daug kalbėti neverta, tačiau priekį pagirti reikia. Prancūzai gerai atliko namų darbus ir puikiai pritaikė savo dizaino filosofiją, sutverdami agresyviai atrodantį, galingą, platų, valdingą „Alaskan“ veidą. Beje, prancūzai automobiliui pritaikė ir savo dizaino ratlankius.

Renault Alaskan

Interjere – nieko naujo. Viskas čia priklauso „Nissan Navara“. Prancūzai ant vairo tik uždėjo savo ženkliuką. Prietaisų skydas, multimedijos sistema, prietaisų skydelis, vairas ir t.t. Ta geroji, 360 laipsnių apžvalgos kampo aplink automobilį sistema, taip pat atsirado pas „Alaskan“.

„Renault Alaskan“, tai lyg kitai rinkai skirtas „Navara“.

Interjere labai norėtųsi prancūziškų akcentų, kurie leistų sustiprinti jausmą ir lengviau susiorientuoti, kokios markės automobilį vairuoji.

Renault Alaskan

Navara = Alaskan

Kaip ir japonas, taip ir prancūzas važiuoja gerai, ant kelio stovi tvirtai, nesipurto, nešokinėja. Lingių šie pikapai neturi. Gale vietoj to sumontuota penkių svirčių pakaba.

Sėdint „Alaskan“ viduje, jautiesi taip pat puikiai, kaip ir vairuodamas „Navara“. Abu šie automobiliai taip pat elgiasi ant asfalto, yra tokie patys ir nusukus į bekelę. Bene viskas pas juos identiška. Ir jeigu, kas nors kalba, koks nuostabus yra „Nissan Navara“, tai žinokite, kad tie patys žodžiai tinka ir „Renault Alaskan“. Ir žinoma, atvirkščiai.

2,3 litro 190 AG ir 450 Nm dyzelinis variklis su dvejais turbokompresoriais yra kiek vangokas, bet bekelėje jo tikrai pakanka. Zujant mieste ar važiuojant užmiestyje, norisi daugiau galios atsargų. Beje, variklis prancūziškas – toks pats stovi ir „Nissan Navara“ pikape.

Renault Alaskan

Variklis sujungtas su automatine 7 laipsnių greičių dėže. „Alaskan“, kaip ir „Navara“ dar turi mechaninę 4x4 sistemą bei palėtintoją.

Važiuojant automatinę greičių dėžę įmanoma išvesti iš kantrybės ir leisti jai pasinervinti parinkinėjant pavaras. Bet tai nėra itin erzinantys dalykai.

190 AG turintis variklis pasižymi ekonomiškumu, o testo metu važinėjant mieste vidutinės degalų sąnaudos sudarė 11,3 l/100 km. Riedant magistrale 110 km/h greičiu – degalų sąnaudos buvo 8,4 l/100 km.

Gamintojas dar siūlo ir kitą ekonomišką variantą, 160 „arklių“ turintį 2,3 litro variklį su vienu turbokompresoriumi. Taip pat galima rinktis ir šešių laipsnių mechaninę greičių dėžę. Esant norui, galima rinktis tik du varomuosius ratus – galinius.

Renault Alaskan

Ką rinktis?

O ką rinktis: „Nissan Navara“ ar „Renault Alaskan“? Lietuvoje tikriausiai didesnė dalis rinksis „Navara“, o į „Renault“ smėlio dėžę užsuks tie, kurie turi sąsajų su šiuo gamintoju. Bet galvojant apie prancūzišką modelį, reikia turėti omeny, jog tai tas pats japonas, tik turintis kitas akis.

Žvelgiant iš kitos pusės - „Alaskan“ turėtų pirkti komercinio transporto mėgėjai. Verta paminėti ir tai, jog „Renault“ šioje srityje yra tarp lyderių – komercinius šio gamintojo automobilius puikiai perka ir Lietuvoje, ir visame pasaulyje. Galėdamas dabar pasiūlyti dar ir pikapą – gamintojas atrodys dar stipriau.

Renault Alaskan

Vis gi, „Nissan“ siūlo daugiau kabinų versijų: „Single Cab“, „King Cab“ bei „Double Cab“. Tuo tarpu „Renault Alaskan“ galima rinktis tik su „Double Cab“ variantu. Jis yra brangiausias.

Kalbant apie pinigus, tai „Renault Alaskan“ keliais eurais yra brangesnis už „Nissan Navara“.

20 eurų brangiau

„Nissan Navara“ su „Double Cab“ kabina kainuoja nuo 30 170 eurų. Tai 2,3 litro dCi variklį su 160 AG turinti paprasčiausios komplektacijos versija.

Tuo tarpu „Renault Alaskan“ pigiausia „Duoble Cab“ versija kainuoja 30 190 eurų. 20 eurų brangiau už japoną.

Kitų komplektacijų versijos yra taip pat keliais eurais brangesnės. 190 AG pajėgumą turinčios versijos kaina prasideda nuo 35 070 eurų.

Kadangi tai yra komercinės paskirties automobilis, tai nuo kainos galima dar nurėžti pridėtinės vertės mokestį (PVM).

Renault Alaskan

Kategorijos: 
Automobiliai: