You are here

„Renault Captur“: spalvingas miesto vaikis

Spalvingas, išvaizdus, traukiantis akį prancūzas, taip pat žaismingas, sugebantis dovanoti geras emocijas, ir svarbiausia, kad yra visiškai paprastas vidumi. Kas jis? Tai „Renault Captur“ - itin spalvingas miesto vaikis, kuris gali didžiuotis savo išskirtine išvaizda, gali stebinti savo paprastumu ir tuo pačiu gali leisti džiaugtis gyvenimu.

Galite sakyti, kad taip neįmanoma, tačiau praleidus su šiuo automobiliu jau keletą pirmųjų akimirkų, supranti, kad keliauji spalvingu keliu, o atrastus automobilio minusus čia pat ištrini arba nuspalvini šypsenomis.

Tai koks gi yra šis išvaizdusis prancūzas, pasaulį  išvydęs 2013 metais, ir bandantis rinkoje išsiskirti stiliaus pojūčiu ir pilnu bagažu pačių įvairiausių emocijų?

Miesto stileiva

Prancūzai kurdami „Renault Captur“ grožio jam tikrai nepagailėjo. Šis automobilis miesto gatvėmis žengia lyg madų podiumu aukštai iškėlęs galvą. „Captur“ žino, kad kuomet jis gatvėje, daugumos žvilgsniai bus nukreipti būtent į jį. Spalvos ir išraiškingos kėbulo linijos – tai juk atkreipia dėmesį.

Šiuos žodžius patvirtina ir tas faktas, kad automobilio bandymo metu teko „atremti“ daug žvilgsnių, ir nesvarbu, ar tai buvo Lietuvos sostinė – Vilnius, ar Latvijos sostinė – Ryga – tiek praeiviai, tiek kitų automobilių vairuotojai noriai bendravo su šiuo prancūzu. Įdomiausia buvo pagauti kelių kitų sutiktų „Renault Captur“ vairuotojų emocijas, kuomet prasilenkimas Rygos gatvėse, nepraėjo be atsisukimo vienas į kitą ir palydėjimo plačiomis šypsenomis. „Captur“ – lyg virusas, kuriuo užsikrėtėme ir mes, juk geros emocijos užkrečia, ar ne?

Šis automobilis nėra nuobodus, o jo kūno kalba išduoda naują „Renault“ dizaino filosofiją, kuri yra pagrįsta novatoriškumu ir išskirtinumu.

Kad šis automobilis gali būti spalvingas įrodo ir tai, kad jo išorės spalvų paletė yra gana plati. Vienspalvių spalvų asortimentą sudaro devynios spalvos, o dvispalvių variantų yra net aštuoniolika. Mūsų bandytas automobilis išsiskyrė Arizonos oranžinės ir Dramblio kaulo spalvos deriniu.

Išraiškingas išore, bet paprastas vidumi

Gražuolis „Renault Captur“ nėra pasikėlęs, jis paprastas savo vidumi. Mygtukų salone minimaliai, viskas lengvai pasiekiama ir valdoma. Centrinėje konsolėje sumontuota klimato kontrolės sistema, virš kurios įtaisyta multimedijos sistema „R-Link“ su 7 colių jutikliniu ekranu, turinčiu puikią grafiką. Ir viskas – tik tiek, kiek reikia ir savo vietoje.

Multimedijos sistema taip pat patvirtiną faktą, kad šis automobilis mėgta spalvas. Ekranas ryškus, spalvos gyvos, o naršant po meniu visuomet lydi malonūs akiai efektai, kurie beje, šiek tiek sulėtina sistemos darbą. Norėjosi vos akimirka greitesnės reakcijos į komandų iškvietimą.

Interjero spalvų paletę vėl gi galima rinktis iš kelių variantų: galimi keturi klasikiniai sėdynių apmušalai ir aštuoni nuimami apmušalai, kuriuos esant reikalui galima nuimti ir išplauti. Keičiantis apmušalų spalvai, keičiasi ir apdailos detalių spalvos. Taigi galima pagal save susikonfigūruoti tiek automobilio išorę, tiek vidų.

Važiuojant šiuo automobiliu akys niekaip negalėjo atsitraukti nuo prietaisų skydelio, čia atrodo lyg ir nebuvo nieko ypatingo, bet tas paprastumas sužavėjo. Juodas vairas puikiai derėjo prie išraiškingo skydelio. Čia irgi tiek, kiek reikia: vienoje pusėje stilingai sugraduotas tachometras, kitoje degalų likučio skalė, o per vidurį dideliais skaitmenimis rodomas greitis - atrodo sportiškai.

Salone naudojamos medžiagos yra kokybiškos, viską malonu liesti, tačiau vietomis matėsi smulkių neišbaigtumų ties apdailos detalių sujungimais.

Kaip automobilyje jaučiasi vairuotojas ir keleiviai

Tiek vairuotojas, tiek keleiviai lengvai automobilyje randa sau patogią sėdėsenos poziciją. Kadangi viskas yra vienoje vietoje ir patogiai išdėstyta, tai vairuojant viską junginėti yra patogu ir tai visiškai netrukdo vairavimui. Jeigu pasiklydote, į pagalbą ateis puikiai automobilio bandymo metu veikusi navigacija, kuri užtikrino, kad kelionė nepažįstamomis vietovėmis vyktų be jokių trukdžių.

Kalbant apie trukdžius vairuotojui, šioje vietoje „Renault Captur“ galima įrašyti pirmąjį minusą, kurį jis gauna už plačius priekinius statramsčius, ribojančius matomumą, kurio dalį „suvalgo“ dar ir iš apačios į viršų užapvalinti šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai.

Iš išorės gana solidžiai ir masyviai atrodantis automobilis, viduje sugeba sukurti erdvės pojūtį, tačiau parkuojantis galu ankštose aikštelėse taip pat praverstų daugiau matomumo, nes nepratus pradžioje gali nesijausti plačių automobilio gabaritų. Tačiau čia yra viena gera išeitis – tai galinio vaizdo kamera, kuri yra puiki pagalbininkė aikštelėse.

Keleiviams trukdžių šiame automobilyje lyg ir nėra, gale jiems vietos yra pakankamai. Šioje automobilio dalyje įdomių užsiėmimų gali rasti maži vaikai, kuriems tikrai turėtų užkliūti priekinių sėdynių nugarėlėse esantys spalvoti tvirtinamieji diržai (papildomos komplektacijos dalis), kuriuos jiems tikrai rūpės patampyti.

Smagu tai, kad „Renault Captur“ gali pasigirti daiktadėžių kiekiu, kur galima sutalpinti įvairių gabaritų daiktus. Pirmiausia, tai 11 litrų „Easy Life“ daiktadėžė, kuri atsidaro kaip stalčius ir talpina tikrai daug. Sekanti daiktams skirta vieta yra prietaisų skydo viršuje įkomponuota daiktadėžė, kurios atidaryti iš pirmo karto gali ir nepavykti, tačiau pora kartų paspaudinėjus ją iš viršaus, ji ima ir atsidaro, tačiau norint pilnai ją praverti, reikia dar ir su ranka pakelti. Gana patogią daiktadėžę galima rasti tarp priekinių sėdynių, į kurią daiktus patogu įsidėti ir gale sėdintiems keleiviams.

Vis gi ši daiktams skirta dėžutė turi ir vieną nepatogumą tiek vairuotojui, tiek priekyje sėdinčiam keleiviui. Nepatogumas atsiranda reguliuojant sėdynių atlošo padėtį, kuomet sukant reguliavimo ratuką pirštai kliūna už šios daiktadėžės.

„Renault Captur“ kelyje

Važiuoti su „Renault Captur“ gera – keliu jis rieda maloniai, garso izoliacija gera, taip pat papildomų pliusų suteikia aukšta sėdėsena ir didesnė prošvaisa. 1,2 litro 120 AG ir 190 Nm benzininio variklio galios pilnai pakanka tiek mieste, tiek užmiestyje. Dugnu jo gręžti nesinori, nes prie didelių apsukų jis rėkia lyg plėšomas, o ir automatinė dviejų sankabų šešių laipsnių greičių dėžė tuomet stengiasi siūlyti vien tik itin aukštas apsukas. Susidraugavus su varikliu ir pavarų dėže, galima mėgautis maloniu važiavimu, kuomet žinai iki kiek reikia dozuoti akceleratoriaus pedalą, kad variklis išsilaikytų elastingas ir nebūtų pergręžtas.

Automobilis valdomas nuspėjamai, siurprizų jis neturėtų pateikti – svarbiausia nepervertinti galimybių. Kalbant apie „Captur“ elgesį kelyje, reikėtų paminėti važiuoklės darbą, ji ne itin mėgsta kelio nelygumus ir apie tai praneša.

Automobilis skatina taupyti

„Renault Captur“ su 1,2 litro benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže, pasirodė esantis gana taupus, o važiuojant labai tvarkingai galima papildomai sutaupyti vieną kitą papildomą lašą kuro. Be to, tam į pagalbą ateina ir išmanioji „R-Link“ sistemos funkcija „Driving-Eco“, kuri pateikia gana daug naudingos informacijos ir skatina važiuoti taupiai.

Važiuojant mieste kuro sąnaudos nepakilo aukščiau 7,7 l/100 km. Nors esant didellioms eismo spūstims borto kompiuteris rodė ir 10 litrų vidutines sąnaudas, tačiau išnėrus iš kamščių jos normalizavosi. Specialiai taupoma nebuvo, važiavimas vyko normaliu režimu. Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės kuro sąnaudos mieste yra 6,6 l/100 km. Galime patvirtinti, kad iki šios ribos priartėti tikrai dar galima.

Išvažiavus už miesto ir važiuojant tiek greitkeliu, tiek paprastais keliais borto kompiuteris rodė vidutines 6,7 l/100 km sąnaudas. Greitis, priklausomai nuo kelių eismo taisyklių, siekė 90-130 km/h. Nesistengėme pasiekti gamintojo deklaruojamų vidutinių kuro sąnaudų užmiestyje – 4,7 l/100 km, bet dėl sportinio intereso pabandyti tą padaryti važiuojant 90-100 km/h greičiu būtų tikrai įdomu, potencialo šioje srityje automobilis tikrai turi.

Be to, tam reikalui yra ir speciali „Eco“ funkcija, kuri priverčia variklį suktis itin tingiu režimu, taip pat prislopindama ir oro kondicionieriaus darbą. Važiuojant greitkelyje ar krašto keliais ši sistema šiek tiek vargina, nes automobilis jaučiasi lyg pririštas ir tikėtina, kad kuro sąnaudų nepavyktų sumažinti, tačiau važiuojant mieste ir niekur neskubant ši funkcija turėtų pasitarnauti.

Trumpai tariant, automobilis įvairiausiais būdais skatina taupyti: spaudi stipriau akceleratoriaus pedalą – prietaisų skydelyje deganti indikacija iš žalios palaipsniui pavirsta į raudoną, „Driving-Eco“ sistema rodo, kiek kilometrų pavyko įveikti visiškai nenaudojant kuro, o stebėdama važiavimo stilių, dalina patarimus vairuotojui, ką reikėtų daryti, norint sumažinti kuro sąnaudas. Taip pat ji stebi ir įvertina greitėjimą, stabdymą/numatymą ir pavarų perjungimą. Visa tai atvaizduojama grafiškai bei skiriama tam tikra suma „naudingumo taškų". Tai lyg savotiškas žaidimas, kuris vis dėl to veikia. Jeigu važiuoji teisingai, t.y. taupiai ir apgalvotai, automobilis tave pasveikina su šiuo puikiu pasiekimu. Faina!

O jeigu norisi dar mažesnių kuro sąnaudų, galima rinktis dyzelinį 1,5 litro dCi agregatą su 90 AG ir 220 Nm galia. Gamintojas deklaruoja, kad šio variklio vidutinės kuro sąnaudos (mieste ir užmiestyje) siekia tik 3,6 l/100 km. Pigiausias dyzelinis variantas kainuoja 54 808 lt. Tuo tarpu 1,2 litro pigiausias benzininis variantas kainuoja 59 847 lt (aukštesnė komplektacija). Dar galima rinktis ir 0,9 litro 90 AG benzininę versija, kuri atsieis 48 132 lt.

Reziumė

„Renault Captur“ yra stilingas miesto automobilis, kuris gerai jaučiasi ir užmiestyje. Jo spalvingumas ir išraiškingumas sugeba suteikti gerų emocijų, kurios užgožia automobilio minusus. Paprastas ir funkcionalus automobilio vidus užtikrina, kad ir vairuotojas, ir keleiviai gerai jausis kelionėje.

Šis prancūzas sugeba suvilioti ir puikiai tiks daug laiko mieste praleidžiančiai moteriai, mėgstančiai ilgesnes savaitgalio išvykas su šeima ar draugais. Vyrui šis automobilis irgi tiks, kaip spalvingos ir aktyvios asmenybės saviraiškos forma. „Captur“ tai automobilis užkrečiantis savo skleidžiama nuotaika, kuria jis bando įveikti itin stiprius konkurentus: „Nissan Juke“ bei „Opel Mokka“.

Kategorijos: 
Automobiliai: