You are here

Renault Fuego: iki 1983 metų - greičiausias dyzelinis automobilis pasaulyje

  • Renault Fuego
    Renault Fuego
  • Renault Fuego
    Renault Fuego
  • Renault Fuego
    Renault Fuego
  • Renault Fuego
    Renault Fuego
  • Renault Fuego
    Renault Fuego
  • Renault Fuego
    Renault Fuego
  • Renault Fuego
    Renault Fuego
  • Renault Fuego
    Renault Fuego

1980 metų Ženevos automobilių parodoje „Renault” pristatė „Fuego”, kuris tapo gamintojo kupė modelių pirmtaku. Tiesa, šio modelio istorija prasidėjo dar 1976 metų pabaigoje, kuomet uždarame pristatyme „Fuego” buvo pristatytas „Renault” valdybai. Tai buvo automobilis, turėjęs futuristinio pleišto formos kėbulą su apvalintomis briaunomis.

Renault Fuego

Ši naujoji serija pranašavo 9-ojo dešimtmečio stilistiką. Technologiniu požiūriu kėbulas buvo beveik identiškas „Renault 18“ kėbului. Didesnių skirtumų buvo tik galinėje kėbulo dalyje. Originalus automobilio dizainas buvo siejamas su greičiu. Plačios durelės palengvino įsėdimą į automobilio galą.

Nepaisant sportinės linijos, keturviečio „Fuego“ kėbulas turėjo ir eksploatacinių privalumų. Didelis panoraminis langas – stoglangis palengvino stambesnių daiktų pakrovimą, o galinės sėdynės buvo sulankstomos. Bagažinės talpa – 375 litrai. Tai nesiskyrė nuo standartinės talpos, būdingos automobiliams, kurie įvardijami kaip kompaktiniai šeimos automobiliai, o sulanksčius galines sėdynes bagažo skyrius padidėjo iki 814 litrų.

Renault Fuego

Šis populiarus „Fuego“ modelis turėjo elektra valdomus langus, veliūrinius apmušalus, vairo stiprintuvą ir žaliai tonuotus stiklus. Brangiausia „Fuego“ versija GTX istorijoje išliko kaip pirmasis pasaulyje serijinės gamybos automobilis, kuris atrakinamas rakteliu su infraraudonųjų spindulių nuotolinio valdymo pultu.  Vėliau jame buvo įrengti ir garso sistemos valdymo mygtukai ant vairo.

„Fuego“ siekė įgyti visų vartotojų grupių palankumą, neatsižvelgiant į jų turimą biudžetą. Dėl šios priežasties seriją sudarė ir pagrindinė TL versija, ir Turbo, bei tarpinės versijos, t. y. GTL, TS, GTS, TX, GTX. Taip pat buvo turbo versija su dyzeliniu varikliu. Variklio darbinis tūris buvo nuo 1400 iki 2000 cm3. 

Tik Europoje buvo „Fuego Turbodiesel“ versija su J8S varikliu, kurio tūris 2068 cm3, o galia 88 AG. 

Renault Fuego

Pirmojo kupė su turbodyzeliniu varikliu rezultatai buvo puikūs. Maksimalus greitis siekė 177 km/h, o pagreitis nuo 0 iki 100 km/h – 13,2 s, vidutinės degalų sąnaudos sudarė apie 8 litrus dyzelino 100 km. 

„Renault Fuego Turbodiesel“ iki 1983 metų pavasario buvo greičiausias lengvasis automobilis su dyzeliniu varikliu pasaulyje. Be Prancūzijos, automobilis taip pat buvo vertinamas Belgijoje ir Italijoje. Pasiūlius (1984 metais) modelį 25, papildomai pasirenkamą „Fuego“ įrangą papildė naujoviškas garso sistemos valdymas ant vairo, elektra valdomi veidrodėliai ir borto kompiuteris.

Per penkerius metus Prancūzijoje buvo pagaminta 226 000 šių automobilių. Kitose šalyse šis automobilis buvo gaminamas iki 1992 metų (Pietų Afrikos Respublika). 1997 metais „Renault“ pristatė „Megane Coupe“ – automobilį, kurį galima laikyti „Fuego“ įpėdiniu.

Renault Fuego

Kategorijos: 
Automobiliai: