You are here

Kompaktinio „Renault Scenic“ vienatūrio trijų kartų istorija

  • Renault Scenic
    Renault Scenic
  • Renault Scenic
    Renault Scenic
  • Renault Scenic/Gamintojo nuotrauka
    Renault Scenic/Gamintojo nuotrauka
  • Renault Scenic
    Renault Scenic
  • Renault Scenic
    Renault Scenic
  • Renault Scenic
    Renault Scenic
  • Renault Scenic
    Renault Scenic

2016 metais „Scénic“, pirmasis kompaktinis vienatūris Europos pramonėje, pažymi 20 metų jubiliejų. Visos šio „Renault“ „išradimo“ kartos buvo parduotos beveik 5 milijonų vienetų tiražu. Jos atskleidė naują mąstymo būdą ir toliau evoliucionavo, tęsdamos originalios automobilio koncepcijos idėją – kelionės komfortą, naudingas technologijas, saugumą ir deramas dinamines savybes.

1996–2003 m.: „kvietimas į kelionę“

Renault Scenic

1991 metų Tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje, koncepcinio modelio pavidalu, buvo pristatytas pirmasis „Mégane Scénic“. Jo pasirodymas, sekant 1984 metais pradėto gaminti aukštos klasės vienatūrio „Espace“ ir 1993 metais pasirodžiusio vienatūrio miesto automobiliuko „Twingo“ pėdomis, įtvirtino „Renault“ kaip pažangaus automobilių gamintojo statusą. Oficialiai pasirodęs 1996 metais, „Mégane Scénic“ pripažįstamas kaip pirmasis kompaktinis vienatūris.

„Renault“ dizaino vadovas Patrickas Le Quémentas 1988 metais pristatė savo idėją sukurti nedidelį, šeimyninį vienatūrį.

Parinktas vardas – „Scénic“, buvo angliško apibūdinimo „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car“ (liet. naujame, pažangiame automobilyje įkūnyta saugumo koncepcija) abreviatūra. Kalbant paprasčiau, „Scénic“ vairuotojams atvėrė platesnį žvilgsnį į pasaulį.

Būdamas mažesnis už pirminę vienatūrio koncepciją „Espace“, „Mégane Scénic“ buvo dalis „Renault“ periodo, kurį apibūdina šūkis „Automobiliai gyvenimui“. C segmento modelis „Mégane Scénic“ puikiai suderino mažo automobilio, tokio kaip „Twingo“, vertybes ir aukštos klasės „Espace“ privalumus.

Apvalainų formų „Mégane Scénic“ atitiko laikmečio dvasią. Labai greitai dauguma didžiųjų Europos automobilių gamintojų prisijungė prie naujo kompaktinių vienatūrių segmento, kuris netrukus tapo viena svarbiausių automobilių kategorijų.

Nusitaikęs į šeimas, ieškančias „kokoną primenančio“ automobilio, koncepcinis „Scénic“ buvo įvertintas dėl erdvės, universalumo, praktiškumo ir saugumo. Naujojo modelio didysis privalumas buvo platus funkcijų spektras, žaismingas jų pateikimas ir pritaikymas visiems automobiliu važiuojantiems žmonėms.

Nors ir mažesnis nei „Espace“, „Mégane Scénic“ buvo komfortabilus, patrauklus ir šeimos poreikius tobulai tenkinantis automobilis. „Scénic“ koncepcinis modelis ir „Mégane Scénic“ buvo sukurti „panaudojant“ „Renault“ darbuotojų vaikus: tai paaiškina įspūdingą dėtuvių ir kitokių smulkių daiktų laikymo vietų kiekį.

Trys galinės sėdynės buvo atskirtos viena nuo kitos, su nulenkiamais padėklais, pritvirtintais ant priekinių sėdynių atlošų nugarėlių, ir talpiomis dėtuvėmis grindyse. Stačiakampės formos bagažinė suteikė didelę erdvę kroviniams, kurią dar geriau leido išnaudoti keičiamo aukščio standus bagažinės uždangalas.

Iš pradžių buvo sumanyta kiekvieną sėdynę papuošti skirtingos spalvos apmušalais, taip kiekvienam salone esančiam asmeniui leidžiant pasijusti esant individualioje erdvėje. Ši idėja buvo realizuota ribotos serijos modelyje „Kaléido“, kurio salono apmušalai buvo derinami prie kėbulo spalvos.

Daugybė „Scénic“ koncepciniame modelyje pasirodžiusių naujienų leido kelionę automobiliu pamatyti kitoje šviesoje – iš čia kilo ir pradinė mintis: „kvietimas keliauti“.

Turėdamas universalo ir „Espace“ bruožų, „Mégane Scénic“ salonas ir įranga kelionę padarė malonia tiek tėvams, tiek vaikams.

Laisvės ir atradimų pojūtį įkūnijo dvigubas, elektra valdomas stoglangis, užpildantis saloną šviesa ir atveriantis jį pasauliui.

Aukšta vairuotojo ir keleivių sėdėjimo padėtis pagerino matomumą ir padidino tiek aktyvų, tiek pasyvų saugumą.

„Mégane Scénic“ pristatė daug technologinių naujovių, kurios vėliau buvo panaudotos kituose serijiniuose „Renault“ modeliuose. Tarp jų buvo perdirbamų medžiagų panaudojimas ir ABS sistema, suderinta su automatine pavarų dėže.

1997 metais „Mégane Scénic“ pelnė „Europos metų automobilio“ titulą. 1999 metais jis buvo atnaujintas.

2003–2009 m.: pionierius įtvirtino lyderystę

Renault Scenic

Įvertinę pirmosios kartos sėkmę, kompaktinio vienatūrio idėją plačiai reprodukavo kiti gamintojai, tad „Scénic“ turėjo konkuruoti su tokiais varžovais kaip „Opel Zafira“ ir „Citroën Xsara Picasso“.

„Scénic II“ išsaugojo markės pranašumą segmente, kuriame buvo standartų kūrėjas nuo 1996 metų ir kuriame niekuomet neužleido lyderio pozicijų.

„Scénic II“ išorės dizainas perteikė jo „giminystės ryšius“ su „Mégane II“ hečbeku ir pirmtaku, pirmosios kartos „Scénic“. Jis perėmė „Mégane II“ hečbeko kompaktišką dizainą ir pabrėžtas, struktūriškas, geometriškas linijas, išlaikydamas patogų ir patrauklų „Scénic“ salono išdėstymą.

„Scénic II“ patvirtino savo kaip šeimos automobilio statusą ir pirmaujančią poziciją, būdamas vienintelis vienatūris segmente, siūlantis net tris versijas: 4,30 metro ilgio versiją su trumpa baze ir dvi ilgas (4,50 m ilgio) versijas su 5 arba 7 vietų salonu.

Antrosios kartos „Scénic“ buvo su specialiu prietaisų skydeliu, išskiriančiu jį iš visos „Mégane“ programos.

„Scénic II“ modulinį dizainą ir naudojimosi patogumą kilstelėjo į visiškai naują lygmenį, pateikdamas tokius sprendimus kaip stumdomą centrinę dėtuvę, salono apžvalgos veidrodėlį ir galines sėdynes, kurias sulanksčius suformuojamos lygios grindys.

Kiekvieną laisvą erdvę salone paversdamas naudinga erdve, „Scénic II“ įtvirtino savo lyderystę kelionės komforto srityje. Jo salone buvo dar daugiau dėtuvių, o jų bendras tūris – 91 litras. Įspūdį darė ir „Scénic“ technologijos, tarp kurių buvo automatinis stovėjimo stabdys, „bi-xenon“ tipo, dujų išlydžio priekiniai žibintai, padangų slėgio stebėjimo sistema, pastovaus greičio palaikymo / greičio ribojimo sistema ir pagalbinė statymo sistema.

Puoselėdamas savo talentą kelionę paversti poilsiu, „Scénic II“ tobulai balansavo tarp vienatūrio erdvumo ir sedano valdymo malonumo.

Vairuotojas ir toliau galėjo mėgautis pakelta sėdėjimo padėtimi, kuri, dar labiau padidinat patogumą, buvo pailginta, o vairo ratas nuleistas į labiau vertikalią padėtį. Viena iš svarbiausių naujienų buvo į prietaisų skydelį įmontuota pavarų jungimo svirtis, taip pagerinant ergonomiką ir pagreitinant precizišką pavarų perjungimą.

Renault Scenic

„Scénic II“ varikliai užtikrino vairavimo malonumą, suteikdami daugiau precizijos, degalų ekonomijos ir geresnį akustinį komfortą.

2003 metais „Euro NCAP“ testuose „Scénic II“ pelnė penkių žvaigždučių įvertinimą, tapdamas saugiausiu automobiliu savo segmente.

2009–2016 m.: dėmesys sutelktas į kelionės komfortą

Renault Scenic/Gamintojo nuotrauka

Trečiosios kartos „Scénic“ ir „Grand Scénic“ pasirodė 2009 metų Ženevos automobilių parodoje. „Scénic“ ir „Grand Scénic“ prisitaikė prie besikeičiančio pasaulio lūkesčių, klientams suteikdamas dar daugiau komforto ir vairavimo malonumo.

Svarbiausias pokytis buvo pastebimi skirtumai tarp „Scénic“ ir „Grand Scénic“ dizaino.

„Scénic“, kaip „Mégane Coupé“, perėmė centrinę oro įsiurbimo angą su lygaus chromo apdaila. „Grand Scénic“ išsiskyrė bumerango formos galiniais žibintais, juosiančiais automobilį priekio link – skirtingai nei atgal pasukti „Scénic“ žibintai. Šie atnaujinimai „Scénic“ ir „Grand Scénic“ suteikė daugiau asmeniškumo, išskirtinumo ir gyvybingumo.

Naujieji „Scénic“ ir „Grand Scénic“ išryškino kelionės komfortą, suteikdami platesnį žvilgsnį į priekį, didžiausią klasėje erdvę antrosios sėdynių eilės kelių lygmenyje ir kompaktinių vienatūrių segmente erdviausia trečiąja sėdynių eile.

Išsaugodami pirmosios kartos privalumus, naujieji „Scénic“ ir „Grand Scénic“ pasižymėjo didžiausiu dėtuvių talpumu rinkoje (iki 92 litrų visame salone). Modulinis dizainas buvo kilstelėtas į naują lygį, įrengiant vidurinę sėdynių eilę, kurią sulanksčius (kartu su priekine keleivio sėdyne) suformuojamos lygios grindys. Naujausios technologijos, pavyzdžiui, garso ir vaizdo signalus naudojanti statymo sistema, buvo itin lengvai pasiekiamos valdymo prietaisais, esančiais centrinėje konsolėje.

„Grand Scénic“ funkcionalumas buvo atskleistas 2009 metų reklaminėje kampanijoje, sukurtoje pasitelkiant kompanijos „Ubisoft“ žaidimo „Raving Rabbits“ personažus – įvairiausi triušių atliekami bandymai dėl automobilio salono praktiškumo, universalumo ir technologijų visuomet baigdavosi laimingai.

Nuo „R-Space“ koncepcijos iki naujojo SCENIC

2011 metais Ženevos automobilių parodoje „Renault“ pristatė „R-Space“. Šis koncepcinis modelis atskleidė naują kompaktinių vienatūrių erą, šeimos poreikius derindamas su jausmingu, sportišku stiliumi ir funkcionaliu dizainu. Visa tai atspindi modernios šeimos lūkesčius: daug skirtingų poreikių, kurie siejami su automobiliu, kuris vienu metu yra ir stilingas, ir patogus.

Renault Scenic

„R-Space“ akį traukė tiesiomis linijomis su glotniais, siaurais šoniniais langais, salonas buvo patrauklus ir erdvus, su „pintomis“ priekinėmis sėdynėmis ir galine erdve, suprojektuota tarsi modulinė žaidimų teritorija, užpildyta 27-iomis spalvotomis žaidimų kaladėlėmis. Trijų cilindrų, 900 kub. cm tūrio „Energy TCe“ variklis su dviejų sankabų EDC transmisija pasiekė 110 AG pajėgumą. CO2 tarša siekė vos 95 g/km.

„R-Space“, iš naujo parodęs žymiąją „Renault“ „Voitures à Vivre“ (liet. automobiliai gyvenimui) filosofiją, buvo lyg įkvėpimas ketvirtosios kartos „Scénic“ modeliui, kuris buvo pristatytas 2016 metų Ženevos automobilių parodoje.

Renault Scenic

Kategorijos: 
Automobiliai: