You are here

Renault Sport Days – emocijų galia trasoje

  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Nuo 1902 metų „Renault“ tapo rimtu automobilių lenktynių dalyviu įvairiausio lygio varžybose ir čempionatuose. Šį prancūzų automobilių gamintoją ir autosportą sieja jau beveik 120 metų.

Kiekviename dvidešimto amžiaus dešimtmetyje „Renault“ pasiekė daug greičio rekordų ir laimėjo daugybę įvairių lenktynių. Dar 1950 metais kompanija pradėjo serijinę sportiškų automobilių gamybą.

1976 metais buvo įkurta „Renault Sport“ divizija, kuri kuria glaudų ryšį tarp automobilių sporto ir standartinių automobilių.

„Renault Sport“ šūkis „Power of Emotions“, reiškiantis emocijų jėgą puikiai atsiskleidė Poznanės lenktynių trasoje, Lenkijoje, prancūzų gamintojo surengtame „Renault Sport Days“ renginyje.

Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Renault Sport R.S. 01

Nors viso šio renginio akcentas buvo naujasis „Renault Megane R.S.“, tačiau ir be šio automobilio buvo puikių „Renault Sport“ genus turinčių modelių būrys.

Visų pirma, tai įspūdingas „Renault Sport R.S. 01“ lenktyninis automobilis, kuris įrodo gamintojo aistrą automobilių sportui.

Išvysti šį jį gyvai Poznanės trasoje, „Renault Sport Days“ renginio metu buvo kažkas neįtikėtino.

Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Klausantis jo variklio garso ir matant automobilį lekiantį trasoje, per nugarą bėgiojo šiurpuliukai.

Buvo laimingųjų, kurie renginio pradžioje, loterijos metu, ištraukė laimingą bilietą ir gavo neeilinę progą, sėdint keleivio vietoje pajusti šio automobilio galimybes trasoje. Visa tai pademonstravo Laurent Hurgon, dukart Niurburgringo trasos rekordininkas.

Lenktyninis automobilis „Renault R.S. 01" dėl monokoko važiuoklės, kuri pagaminta iš anglies pluošto, sveria mažiau nei 1100 kg, atitinka LMP1 taisykles, o po variklio dangčiu slepia „Nissan GT-R“ 3,8 litro V6 twin-turbo jėgainę, paruoštą „Nismo" bei išvystančią 507 AG ir 600 Nm galią.

Visa tai yra perduodama per septynių laipsnių sekvencinę greičių dėžę į galinius automobilio ratus, kas leidžia automobiliui įsibėgėti iki 300 km/h.

„Renault Sport R.S. 01“ yra apautas 18 colių ratlankiais ir specialiomis „Michelin“ padangomis. Stabdymo jėga ateina iš 380 mm skersmens anglies pluošto diskų ir apkabų su šešiais cilindriukais.

Bolidas aprūpintas iš plieno pagamintais saugos lankais, o jo degalų bako talpa yra 150 litrų.

Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Renault Clio Cup

Kitas automobilis, sukęs ratus Poznanės trasoje – pilnai lenktynėms ruoštas „Renault Clio Cup“, turintis turbininį 1,6 litro variklį su 220 G ir 270 Nm.

Jo greitį trasoje galėjo pajusti tie, kurie minėtos loterijos metu neištraukė taksi su „Renault Sport R.S. 01“. Buvo smagu!

Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Renault Clio R.S.

Dar vienas „Renault Sport“ inicialus dėvintis automobilis - „Renault Clio R.S.“, su kuriuo renginio dalyviai galėjo patys apsukti keletą ratų Poznanės trasoje, šalia sėdint instruktoriui. Pastarasis šio važiavimo metu dalino patarimus, kaip įveikti vieną ar kitą posūkį, kada stabdyti prieš posūkį, kada akceleruoti iš jo išvažiuojant, kada atlikti manevrus vairu. Tai leido vairuotojams išnaudoti kaip įmanoma daugiau automobilio galimybių, pajuntant jo valdymo savybes ir puikų elgesį trasoje.

Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Renault Clio R.S.“ po variklio dangčiu slepia 1,6 litro variklį su turbokompresoriumi ir 200 AG.

Renault Megane R.S.

„Renault Sport Days“ renginio žvaigždė - naujasis, trečios kartos, itin raumeningai atrodantis „Megane R.S.“, turintis 1,8 litro benzininį variklį su 280 AG ir 390 Nm. Tai leidžia iki 100 km/h įsibėgėti per 5,8 sek. Maksimalus greitis – 255 km/h.

Visų pirma, šis karštasis hečbekas iškart prikaustė žvilgsnius savo išvaizda bei ryškiomis spalvomis (Sirius Yellow ir Tonic Orange), o išbandyti šį automobilį lenktynių trasoje su mechanine 6 laipsnių greičių dėže buvo vienas malonumas.

Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Lietuvoje tokio automobilio kaina prasideda nuo 29 240 eurų. Versija su dviejų sankabų automatine greičių dėže kainuoja nuo 31 170 eurų.

Pridėjus 1 573 eurus galima įsigyti „Cup“ įrangos paketą su 10 procentų standesne „Cup“ pakaba, turinčia hidraulines amortizatorių atramas kiekvienam ratui. Taip pat į paketą įeina ir riboto praslydimo Torsen difirencialas bei raudonai nudažytos stabdžių apkabos.

Visų keturių vairuojamų ratų „4Control“ sistema šiam automobiliui užtikrina puikų valdymą posūkiuose, išskirtinį manevringumą bei stabilumą.

Naujasis „Megane R.S.“ yra suprojektuotas taip, kad kasdieninėse kelionėse būtų gana komfortiškas, ne per garsus ir ne itin brutalus, tačiau automobilis savo charakterį ir sportiškumo genus puikiai sugeba atskleisti ir lenktynių trasoje, kurioje leidžia pajusti greitį, stabdžių efektyvumą, stabilumą posūkiuose, jų įveikimo preciziškumą, valdymo malonumą ir dinamiškumą.

Renault Sport Days/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Turint tokį automobilį, neliktų nieko kito, kaip tik bent vieną ar du kartus į mėnesį užsukti į lenktynių trasą, retkarčiais sudalyvauti slalomo varžybose, o gal net nulėkti pagazuoti ir į „Time Attack“ formato varžybas lenktynių trasoje.

Apibendrinant „Renault Sport Days“ renginį, belieka daryti vieną išvadą, kad šūkis „Power of Emotions“ yra šimta procentų tikras ir būtent lenktynių trasoje, o ne gatvėje, geriausiai atsiskleidžia „Renault Sport“ inicialus turinčių automobilių galimybės.

Kategorijos: 
Automobiliai: