You are here

„Saab 900 Turbo 16 EV-1“: vienas iš nedaugelio „Saab“ konceptų

1985 metais „Saab“ pademonstravo pilnai veikiantį ir važiuoti galintį ateiteis konceptą - „900 Turbo 16 EV-1“, kurio trumpinys „EV-1“ šifravosi, kaip „pirmas eksperimentinis automobilis“.

Tai buvo 2+2 vietų sportinis kupė, sukurtas „Saab 900 Turbo 16“ pagrindu. Koncepto kėbulas buvo pagamintas iš plieno, o jo stogas – visas iš stiklo. Ant stogo dar buvo sumontuotos ir 66 saulės baterijos, kurios perdavė energiją automobilio vidaus vėsinimui. Sistema vėsino automobilį tuomet, kai jis buvo paliktas saulėje.

Priekinis ir galinis bamperiai buvo pagaminti taip, kad absorbuotu nežymius smūgius ir vėliau „grįžtų“ atgal į savo originalią formą. Tai užtikrino kevlaru sustiprintas plastikas. Tuo tarpu durys buvo sustiprintos anglies pluoštu.

Įdomu tai, kad sėdynės šiam konceptui buvo pasiskolintos iš „Chevrolet Corvette“.

Po variklio dangčiu slėpėsi „900 Turbo 16“ modelio patobulintas 2,0 litrų keturių cilindrų variklis. Jo galia siekė 285 AG ir 335 Nm. Tai leido 100 km/h greitį pasiekti per 6,9 s, o maksimalus greitis buvo 270 km/h.

1985 metais šis automobilis buvo pademonstruotas Frankfurto automobilių parodoje, tačiau jo produkcijai žalia šviesa nebuvo duota. Žinoma, toks vadovybės sprendimas nuliūdino koncepto kūrėjus Bjorn Envall'ą ir Leif Mellberg'ą. Konceptas idėja buvo gimusi ir nupiešta tiesiog sėdint prie virtuvės stalo.

Po „EV-1“ koncepto, „Saab“ net 16 metų nebuvo sukūrusi jokio oficialaus konceptinio modelio. Įdomu ir tai, kad šis konceptas turi registracijos numerius ir gali legaliai dalyvauti eisme. Tuo gali pasidžiaugti tik labai maža dalis pasaulio konceptų.

Automobiliai: