You are here

„Salako raistas 2017“: Automobiliai ir dužo, ir skendo

  • Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko
    Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko
  • Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko
    Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko
  • Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko
    Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko

Daugiau nei 70 bekelės entuziastų ekipažų savaitgalį (gegužės 20 d.) susirinko į „Salako raisto 2017“ varžybas net ir žinodami, kas jų laukia: sunkiausiose bekelės lenktynėse automobiliai dužo, skendo, o dalyviai džiaugėsi.

Sunkiausios lenktynės

Daugiau nei 70 dalyvių šeštadienį klajojo po miškus ir Pelkes aplink Salako miestelį Aukštaitijoje. Vieni rinko taškus žvalgydamiesi po apylinkes, kiti – tiesiogine to žodžio prasme skandino automobilius pelkėse. Pagal pravažumo galimybes automobiliai buvo suskirstyti į 4 klases – standartinių automobilių klasę, turistinę, „Open“ ir „Open plius“.

Daugiausiai dalyvių susirinko į turizmo klasę – beveik 50. Tik ne visi žinojo, kad net ir turizmas „Salako raisto“ varžybose reiškia sunkų darbą.

Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko

„Bekelės lenktynės Salake visada būna labai sunkios. Net ir turistinėje įskaitoje trasa driekiasi tokiomis pelkėmis, kokių Šiaurės Europos šalių čempionate TR1 įskaitoje nerasi“, - patirtimi dalijosi vienas greičiausių bekelės lenktynininkų Lietuvoje Vaidotas Paškevičius.

Kolekcionuoja pergales

Šį kartą jis dalyvavo turizmo klasėje su vieninteliu tikslu – nugalėti naujoje kategorijoje ir surinkti visų įmanomų „Salako raisto“ apdovanojimų. Iki šiol jis šiose varžybose važiavo tris kartus ir visus laimėjo: ir su standartiniais automobiliais ir su „Open“ klasės monstrais.

Ketvirtosios varžybos „Stiklų Ekspertų“ komandos ekipažui buvo sėkmingos. Vaidotas Paškevičius su Mindaugu Stapulioniu daugiau nei valandos persvara nugalėjo prieš artimiausius konkurentus – vietinių Aleksandro Šemio, Anžejaus Ingelevičiaus ir Aleksandro Masunovo ekipažą. Lyderiai 70 raiste išbarstytų įskaitinių taškų surinko per 5 val. 35 min.

„Buvo labai sunkios, tačiau puikiai suorganizuotos varžybos. 20 taškų buvo labai sunkiai privažiuojami, paskendusiose pelkėse, kad surinkti kitus reikėjo važiuoti labai techniškai. Negalėjome važiuoti pilnu tempu, mat kaito mūsų „Mitsubishi Pajero“ variklis, tačiau vis vien spaudžiau kiek galėjau, nes labai nenorėjau nusileisti vietiniam ekipažui“, - nusišypsojo Vaidotas Paškevičius.

Dužo ir skendo

Ne ką lengviau buvo ir visiškai standartiniais automobiliais važiavusiems ekipažams. Štai Roberto ir Rolando Sidorenkų ekipažas finišo liniją pasiekė visiškai sumaitotu automobiliu. Ir jie sugebėjo iškovoti antrą vietą savo klasėje, nusileidę tik Irmanto Černojavo, Ernestos Čiuškaitės ir Žygimanto Satkausko ekipažui.

Galingiausių „Open“ ir „Open Plius“ klasių monstrai netgi skendo. Viena brasta pasirodė tokia gili, kad ne vienas dalyvis savo techniką panardino į vandenį tiek, kad tik stogas matėsi. O juos suklaidino vienas plaukti mokantis bekelės visureigis.

Salako raistas 2017/Dovydo Padvaisko

„Open“ klasėje pergalę pasiekė Audrius Paslauskas su Mariumi Pranskiečiu. Antri liko Aurimas ir Arnas Šalteniai. Treti – Mindaugas Grigaitis ir Vaidas Galinis.

„Open Plius“ nugalėtojais tapo Arūnas ir Edgaras Simanavičiai, antri – Ramūnas ir Justas Puodžiūnai, treti – Aurelijus Barauskas ir Vytautas Pušinskas.

Kategorijos: