You are here

Samsonas Rally Rokiškis 2019: Vaidotas Žala buvo nepavejamas

  • Vaidotas Žala/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vaidotas Žala/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Janis Vorobjovs/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Janis Vorobjovs/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Giedrius Notkus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Giedrius Notkus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Martynas Samsonas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Martynas Samsonas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Justas Tamašauskas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Justas Tamašauskas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Dovilas Čiutelė/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Dovilas Čiutelė/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vladas Jurkevičius/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vladas Jurkevičius/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Egidijus Gelūnas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Egidijus Gelūnas/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Rugpjūčio 7-8 dienomis Rokiškio apylinkėse vyko ralio fiesta „Samsonas Rally Rokiškis“. Per dvi dienas aštuonios dešimtys dalyvių turėjo įveikti net 150 kilometrų, padalintų į 16 greičio ruožų. Pergalę šiame ralyje iškovojo užtikrintai važiavęs, tačiau aštrių momentų neišvengęs Vaidotas Žala su Andriu Malnieku. Beje, „Agrorodeo“ duetas laimėjo 14 iš 16 greičio ruožų.

Vaidotas Žala/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Vaidotas Žala jau pirmąją ralio dieną pradėjo krautis persvarą prieš varžovus ir kluptelėjo tik miesto greičio ruože, kuriame užgeso ir prarado kelias sekundes. Tačiau tai šio greito lenktynininko iš vėžių neišmušė ir antrąją dieną jis toliau varė į neviltį varžovus. Tiesa, dešimtame greičio ruože „Agrorodeo“ pilotas privertė už galvų susiimti savo gerbėjus, mat itin pavojingai išlėkė iš trasos ir praskrodė krūmus. Priešingai nei pirmąją dieną nuo kelio nuvažiavusiam, apsivertusiam ir iš varžybų pasitraukusiam Vytautui Švedui, Vaidotui Žalai pavyko išvengti didesnės žalos. Automobilis buvo kiek aplamdytas, tačiau esminiai agregatai liko sveiki. Nepaisant šio šalto dušo, „Agrorodeo“ duetas vėliau ir toliau didino persvarą prieš oponentus, kol galiausiai susikrovė net 2 min. 17 sek. persvarą prieš antrąją vietą laimėjusius latvius Janį Vorobjovą su Ivo Pūkiu.

Janis Vorobjovs/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Labai pasisekė, nes tas momentas, kai vietoje posūkio nėrėme į krūmus, baigėsi gerai. Kiek metų jau važiuoju, tai čia buvo vienas iš tokių didžiausių momentų, kai didelis kriminalas baigėsi tik kosmetiniais apgadinimais. Kodėl taip įvyko? Paprasčiausiai sekundei praradau koncentraciją ir vietoje to, kad išgirsčiau, ką sako šturmanas, atsibudau per vėlai. O šiaip važiavosi labai gerai. Apart to momento viskas buvo tiksliai, stengiausi važiuoti koncentruotai, piktai, nes tuomet išlieka ritmas. Jei tik kažkur atsipalaiduoji, tada daugiau šansų prisidirbti. Apart to krūmo momento viskas sekėsi gana gerai.

Nors gamta aktyviai bandė kišti koją ir tas lietus ketvirtadienį ir penktadienį pamaišė kortas, ačiū dievui trasos pradžiuvo, organizatoriai ir patys dėjo pastangas tvarkyti trasas. Nors vakar dar buvo miškuose tokių šlapių atkarpėlių, kur reikėjo padirbėti vairu, šiandien buvo viskas super. Vidutinis greitis, aišku, didelis, bet viskas labai liuks. Tai ir yra ralio žavesys“, - kalbėjo pergalę iškovojusio „Agrorodeo“ dueto pilotas Vaidotas Žala.

Antrąją ralio dieną kova dėl antrosios vietos virė tarp suomio Teemu Asunmaa ir latvio Martinšo Seskso, tačiau galiausiai abu greiti lenktynininkai buvo priversti sudėti ginklus. Likus iki varžybų finišo keliems greičio ruožams, iš pradžių suomis, o po to ir latvis sustojo dėl techninių problemų. Jų rolę perėmė Janis Vorobjovs, Giedrius Notkus ir Martynas Samsonas. Tiesa, pastarasis jau turėjo mažai šansų kovoti dėl prizinės pozicijos absoliučioje įskaitoje, kadangi keletą greičio ruožų važiavo su likusia vos viena pavara ir nuolat barstė brangias sekundes. Drama užvirė tarp Janio Vorobjovo ir Giedriaus Notkaus, tačiau panevėžiečiui nebepavyko pagauti greito ir patyrusio latvio. Ekipažus finiše teskyrė vos 6,5 sek.

Giedrius Notkus/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Dviejų varomųjų ratų įskaitoje nugalėtojais tapo Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku. BMW M3 vairavęs duetas bendroje ralio įskaitoje finišavo itin aukštoje šeštoje pozicijoje.

Justas Tamašauskas/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Be techninių problemų ir didesnių klaidų lenktyniavęs ekipažas už savęs paliko ne taip sėkmingai pasirodžiusius varžovus. Pagrindiniai lyderių oponentai Giedrius Firantas ir Matas Valiulis problemų turėjo jau pirmąją dieną, o taip pat jų neišvengė ir šeštadienį, o pasaulio ralio legendą Tonį Gardemeisterį taip pat pavedė technika. Taigi, stabiliai, greitai ir be didesnių technikos kaprizų važiavęs Justo Tamašausko ir Vaido Šmigelsko duetas pelnytai uždirbo daugiausiai taškų ir nugalėtojų vardus 2WD įskaitoje „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose.

„Planą įvykdėme šimtu procentų. Aišku, Toni Gardemeisterio gaila ir būtų buvusi labai įdomi kova. Giedrius Firantas taip pat labai rimtai buvo mumis užsiėmęs. Bet tiek vieną, tiek kitą pavedė technika. Dėl taškų su Giedriumi kovojome iki pat paskutinio greičio ruožo, pasiekėme aukštą rezultatą ir tai turės labai gerą įtaką čempionato taškams. Dabar Druskininkuose bus jau labai įdomu.

Po lietaus trasos buvo gana neblogos, keliai pravažiuojami. Viskas buvo super. Oro sąlygos kiek pakoregavo pirmąją dieną, tačiau šiandienos važiavimams įtakos praktiškai neturėjo“, - kalbėjo greičiausias 2WD įskaitos dalyvis Justas Tamašauskas.

R2 klasėje, kurioje dalyviai kovojo dėl pagrindinio šių varžybų prizo – naujutėlaičio automobilio „Toyota Yaris“, triumfavo svečiai iš Estijos Robertas Virvesas su Rasmusu Vesiloo. Nors didžiąją varžybų dalį klasės rikiuotės priekyje važiavo jų tautiečiai Gregoras Jeetsas su Kuldaru Sikk, tačiau pastariesiems nepavyko išlaikyti įtampos ir jie smuktelėjo į antrąją vietą. Iš Rokiškio naują automobilį išsigabenę klasės nugalėtojai savo varžovus aplenkė 9,4 sek. Šioje klasėje dalyvavo ir lietuviai – Vladas Jurkevičius ir Edvinas Bieliauskas.

Vladas Jurkevičius/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kiek silpnesniu automobiliu važiavę mūsų šalies sportininkai nesugebėjo atrasti ginklų prieš greitesnius varžovus ir atsilikę kiek daugiau nei minute finišavo treti.

„BMW Cup“ klasėje po pirmosios dienos į lyderių poziciją pakilo broliai Justas ir Titas Simaškos, tačiau antrąją dieną jie patyrė avariją – kliudė fermos sieną ir nulaužė ratą. Gedimo neišvengė ir kitas greitas šios įskaitos duetas. Renaldas Šeinauskas su Rūta Krikščiūnaite varžybas baigė kai subyrėjo jų BMW pavarų dėžė. Tuo pasinaudojo kiti šios klasės dalyviai ir galiausiai pirmąją vietą įskaitoje užėmė Dovilas Čiutelė su šturmanu Vytautu Ožiūnu.

Dovilas Čiutelė/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Simonas Bieliauskas su Juliumi Vandžiu nuo lyderių atsiliko 1 min. 15 sek. ir laimėjo antrąją vietą, o ant trečiojo laiptelio žengė namų trasomis lenktyniavę rokiškėnai Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas.

Kartu su Lietuvos ralio čempionato etapu „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose vyko ir Lietuvos ralio sprinto čempionato etapas. Tiesa, jo dalyviai čia važiavo ne visus greičio ruožus, o 8 iš 16. Absoliučioje įskaitoje čia geriausiai pasirodė Egidijaus Gelūno ir  Kristupo Adinavičiaus tandemas.

Egidijus Gelūnas/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Už jų išsirikiavo viena ašimi varomus automobilius vairuojantys duetai – antri finišavo Ginas ir Džeraldas Petraičiai, o treti lenktynes baigė Dovilas Čiutelė su Vytautu Ožiūnu.

Iš viso šiame ralyje startavo 82 ekipažai, tačiau finišą pasiekė tik maždaug du trečdaliai automobilių. 28 duetai iš „Samsonas Rally Rokiškis“ pasitraukė dėl technikos gedimų ar patirtų avarijų. Tiesa, visi incidentai baigėsi tik aplamdytu metalu – medikų pagalbos neprireikė nė karto.

Martynas Samsonas/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Lenktynininkai: