You are here

Stabdžių ir ABS remontas

Stabdžiai yra viena svarbiausių automobilio saugos sistemų. Neverta atidėlioti ar ignoruoti stabdžių sistemos patikrinimus ar reikalingus remontus.

Stabdžiai niekada neturėtų nusidėvėti iki tokio taško, kad „metalas trintųsi į metalą“, kas paprastai gali reikšti ir brangesnį remontą – stabdžių diskų keitimą. Todėl stabdžių kaladėlės turi būti keičiamos reguliariai, protarpiais patikrinant jų nusidėvėjimo lygį.

Kaip veikia stabdžiai?

Kai nuspaužiamas stabdžio pedalas, jėga sukelia hidraulinį slėgį pagrindiniame cilindre. Dėl spaudimo jėgos stabdžių skystis teka per hidraulinius vamzdelius ir žarnas į cilindrus ir

suportus, kurie spaudžia trinkeles prie būgnų (būgniniai stabdžiai) ir kaladėles prie diskų (diskiniai stabdžiai). Dėl trinties yra lėtinamas transporto priemonės greitis priklausomai nuo santykinės jėgos, kuria yra veikiamas stabdžio pedalas.

Kaip prižiūrėti automobilio stabdžių sistemą?

Visą stabdžių sistemą reikia tikrinti kiekvienais metais, įskaitant stabdžių trinkeles, kaledėles cilindriukus, būgnus, suportus ir stabdžių skystį. Stabdžių skystis turi būti pakeistas kas dveji ar treji metai arba kas 30 000 – 40 000 km, arba kaip nurodyta automobilio vartotojo vadove.

Stabdžių sistemos gedimų simptomai:

  • Stabdymo metu automobilį traukia į vieną pusę
  • Paspaudus stabdžių pedalą jaučiamas pulsavimas arba vairo drebėjimas
  • Stabdžio pedalas yra „minkštas"
  • Nuspaudus stabdžių pedalą girdimi neįprasti garsai
  • Pakartotinai tenka papildyti stabdžių skysčio
  • Stabdžių skystis išbėga prie rato
  • Jaučiamas neįprastas kvapas ar dūmai stabdymo metu