You are here

Su 1993 metų „Toyota Corolla“ - 10000 km per 5 paras

Lapkričio 5 dieną žurnalistas Vitoldas Milius ir operatorius Aidas Bubinas pradėjo daugiau nei 10 000 kilometrų kelionę iš toliausiai į rytus nutolusio Rusijos miesto Vladivostoko į Lietuvos sostinę Vilnių. Jų tikslas buvo – visą šį maršrutą įveikti be sustojimų, patikrinant tiek automobilio, tiek savo galimybes ir ištvermę.

Tam jie pasirinko 1993 metų gamybos „Toyota Corolla“ automobilį. Jis buvo pasirinktas neatsitiktinai, nes būtent 2016 metais sukanka 50 metų, kaip nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis „Corolla“ automobilis.

Visa kelionė pavadinta „Around the top of the world“, o distancija nuo Vladivostoko iki Vilniaus, tai buvo tik pirmoji viso šio jubiliejinio žygio dalis, tačiau tai buvo bene sunkiausias etapas, kurį keliautojai sugebėjo įveikti per 122 valandas.

1993 metų gamybos „Toyota Corolla“ su 1,6 litro benzininiu varikliu ir automatine keturių pavarų greičių dėže visos kelionės metu neiškrėtė jokių siurprizų, o tik įrodė, kad „Toyota“ gamina labai patikimus automobilius. Ką reikėjo atlikti keliautojams, tai tik papildyti tepalo kiekį variklyje – jo čia per visą maršrutą buvo supilta iki 1,5 litro.

Vos už 550 eurų nupirktas automobilis prieš kelionę nebuvo ypatingai ruoštas. Jam buvo pakeisti tik tepalai, filtrai ir aušinimo skystis. Taip pat buvo sumontuoti dideli papildomi žibintai priekyje ir uždėtos naujos „Continental“ padangos. Vitoldas skelbimuose buvo suradęs dar ir 1983 metų gamybos „Corolla“ modelį ir ketino jį pirkti, tačiau kažkas kitas buvo šiek tiek greitesnis ir nugvelbė planuotą variantą iš po nosies.

Iš viso per tas penkias paras ir 2 valandas buvo įveikta 10 135 km atstumas vidutiniu 92 km/h greičiu. Skaičiuojant su sustojimais jų vidutinis greitis buvo 83 km/h. Pagal navigacijos duomenis sustojimams keliautojai sugaišo vos šiek tiek daugiau nei 11 valandų. Per visą šį beprotišką atstumą daug kartų teko stoti degalinėse ar kitais reikalais. Kaip teigė Vitoldas, Rusijoje eismo srautas juda gana dideliu greičiu, todėl nedidelis „Corolla“ bakas greitai ištuštėdavo. Sunkvežimiai ten važiuoja apie 100 km/h greičiu, o kitų automobilių srauto greitis siekia 120-130 km/h. Visas kelias atrodo, kaip Molėtų plentas, tik su dešimt kartų daugiau automobilių, iš kurių labai daug sunkvežimių, kuriuos reikia vis lenkti ir lenkti, stebint, kad iš priekio nebūtų atvažiuojančių automobilių. Be to, keliautojus pasitiko ir žiemiškas oras. Keliuose buvo daug sniego, o ore vietomis tvyrojo net ir 28 laipsnių šaltis, o kartą sustabdžiusi policija stebėjosi, kad jų automobilis ne su dygliuotomis padangomis.

Bene sunkiausia kelionės atkarpa buvo Uralo kalnuose, kur keliautojus užklupo didžiulis lietus, o ant kelio buvo daugybė sniego. Taigi, kelyje buvo tikras chaosas: itin prastas matomumas ir labai slidu.

Pats automobilis turėjo irgi šiokių tokių iššūkių, kadangi „Corolla" yra gana žema, tai jai teko keletą kartų turėti kontaktų su nuo vilkikų nukritusiais didžiuliais suplukto sniego/ledo gabalais, kuriuos sunkvežimiai nuo savęs „atsikratydavo" pataikę į kelyje esančią duobę. Neretai toks didžiulis prikaupto sniego gniužulas nukrisdavo tiesiog prieš pat ratus, nuo priekyje važiuojančio vilkiko, taigi nelikdavo nieko kito, tik kaip sukandus dantis jį pervažiuoti, girdint įvairius garsus iš automobilio dugno. Laimei, tačiau tai nepadarė jokios žalos automobiliui ir jis puikiai ištvėrė visą, beprotiškai ilgą ir didelio tempo kelionę.

Tiek Vitoldas, tiek Aidas - taip pat ištvėrė šią nelengvą kelionę, kuri buvo tikras iššūkis abiems, nes poilsio buvo minimaliai, o ir miegas važiuojančiame automobilyje nėra pats patogiausias.

Abu vairuotojai keitėsi praktiškai kiekvieno kuro papildymo metu, taigi laiko pailsėti tikrai buvo. Paklaustas, ar nebuvo degalinių trūkumo, Aidas teigė, kad jų ten labai daug, maždaug kas 30-50 kilometrų ir jos yra labai tvarkingos. Didžiausias atstumas be degalinės buvo maždaug 150 km.

Kas toliau?

Pirmas etapas įveiktas, ką gi keliautojai suplanavę toliau? Antras kelionės aplink pasaulio viršų etapas startuos lapkričio 17 dieną. Su visiškai nauju „Toyota Corolla“ automobiliu Vitoldas ir Aidas pajudės iš Europos centro, šalia Vilniaus, ir vyks iki labiausiai į vakarus nutolusio Portugalijos taško - Cabo de Roca. Tai daugiau nei 4000 km atstumas, kurį keliautojai pasiryžę įveikti per 50 valandų.

Antras etapas tai pat žada būti įdomus, nes jie stengsis aplankyti kiekvienos iš pravažiuojamos šalies centrą.

Tuo tarpu trečio etapo maršrutas keliasi į Jungtines Amerikos Valstijas, kur keliautojai ruošiasi įveikti 3940 km ilgio legendinį „Route 66“ kelią iš Čikagos į Los Andželą. Čia jie keliaus taip pat su „Toyota Corolla“ automobiliu.

Kategorijos: 
Automobiliai: