You are here

„Subaru Brat“, sumalęs į miltus JAV importo įstatymą

1963 metais JAV buvo įvestas importo mokestis, pavadintas „Chicken Tax“, kurio dydis siekė 25 procentus ir buvo taikomas bulvių krakmolui, brendžiui ir lengviems pikapams, taip pat Prancūzijai ir Vakarų Vokietijai šis mokestis buvo taikomas importuojant vištieną.

Po kurio laiko šis tarifas buvo panaikintas, tačiau jis išliko galioti automobiliams, kurie nėra pagaminti JAV (jis tebegalioja iki šių dienų), siekiant apsaugoti vietinę Amerikos rinką nuo japoniškų ar tailandietiškų lengvo svorio sunkvežimių/komercinės paskirties automobilių. Taip pat tas atsiliepė ir „VW“ kompanijai, kuri nebeimportavo komercinės paskirties automobilių į JAV.

Japonijos automobilių gamintojai po kurio laiko surado variantą kaip apeiti šį įstatymą ir pradėjo importuoti automobilius su kabina ir važiuokle – tam buvo taikomas tik 4 procentų mokesčių tarifas. Vėliau automobiliui pakliuvus į JAV buvo pridedama sunkvežimio priekaba. Tačiau šis būdas gyvavo neilgai. Nuo 1980 metų jau taip išsisukti nebepavyko.

1978-1987 metais apeiti šį įstatymą puikiai pavyko „Subaru“. Šis gamintojas visais laikais mokėjo būti kitokiu. Taigi „Subaru“ pagamino „Brat“ modelį, kuris atrodė kaip pikapas, tačiau bagažinėje turėjo dvi sėdimas vietas ir saugos diržus. Automobilis buvo laikomas lengvuoju keleiviniu, o ne komerciniu, todėl puikiai galėjo būti importuojamas į JAV be 25 procentų mokesčio.

Tai buvo „Subaru“ atsakas Amerikai į visų nemėgstamą „Chicken tax“ mokestį. Japonų gamintojas genialiu būdu sumalė šią sistemą į miltus.

Beje, be įmantrių sėdynių bagažinės skyriuje, šis automobilis turėjo dar vieną įdomų elementą, tai trečiąjį artimųjų šviesų žibintą priekinės dalies viduryje, kuris slėpėsi po „Subaru“ emblema radiatoriaus grotelėse. Paspaudus mygtuką, logotipas pasikeldavo ir išlysdavo papildomas žibintas.

1987 metais šis automobilis nebebuvo importuojamas į Ameriką, o jo gamyba visiškai nutraukta buvo 1993 metais.

Kategorijos: 
Automobiliai: