You are here

Kaklą laužančio, europinio „Tesla Model 3 Performance“ testas

  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance
  • Tesla Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance

Situacija, kai automobilio pagreičio jėga ima ir beveik sulaužo kaklą – labai reta. Na, tai pažįstama nebent tiems, kas vairuoja ar yra vairavę automobilius, gebančius 100 km/h greitį pasiekti per maždaug 3 sekundes.

Šįkart kiek apie kitokį automobilį, tiksliau elektromobilį - „Tesla Model 3 Performance“, kuris 100 km/h greitį gali pasiekti vos per 3,4 sek. ir visa tai nuo pačios pirmiausios akimirkos sugeba atlikti maksimaliu pajėgumu.

Tesla Model 3 Performance

Fantastiškas pojūtis!

Bet apie viską nuo pradžių.

Nuotraukose matote pirmąjį Lietuvoje „Tesla Model 3 Performance“ europinės versijos elektromobilį, kurį išbandyti pakvietė „Vinted“ vadovas, technologijų kompanijų investuotojas bei automobilių entuziastas Mantas Mikuckas.

Pagreitis iš realios fantastikos srities

Jis jau bene pirmosiomis susitikimo minutėmis privertė pajusti šio elektromobilio pagreitį, netikėtai spustelėdamas akceleratoriaus pedalą iki dugno. Tai pagreitis, kuris akimirksniu leido pamiršti apie kitų automobilių kažkada sukeltas emocijas pagreičio metu. Sėdint keleivio sėdynėje – tai kažkas beprotiško. Toks jausmas ir reakcija buvo dar nėkart nepatirta važiuojant automobiliu. Norėjosi net riktelėti iš tos netikėtai užklupusios pagreičio jėgos, prispaudžiusios nugarą trvirtai prie sėdynės ir privertusios per kūną perbėgti mažai adrenalino dozei su vidiniu jausmu ir noru po bardačioku ieškoti stabdžio pedalo.

Visa tai labai sunku nupasakoti – tiesiog tai reikia patirti. Jausmas toks, kad norisi džiaugtis, juoktis, vėl juoktis, akimirką susimąstyti „ant kiek greitas yra šis elektromobilis ir kad rasti jam priešininką drago trasoje nėra lengva“.

Tesla Model 3 Performance

Net nereikia spausti iki šimto, užtenka „dugnu“ spustelėti iki 50-60 km/h ir visi stovintys sankryžoje nesupras, kur ką tik dingo pirmoje eilėje, šalia ar priekyje stovėjęs elektromobilis, kuris jau bus įveikęs visą sankryžą, o kiti tuo metu dar tik jungs pirmąją pavarą ar padės išmanųjį telefoną į šalį ir susiruoš važiuoti į priekį.

Tokiu „Tesla Model 3 Performance“ pagreičiu džiaugtis leidžia du elektros motorai ir keturi varomi ratai.

Sveria šis elektromobilis 1847 kg.

„Performance“ versija turi 20 colių ratlankius, efektyvesnius stabdžius, žemintą važiuoklę, anglies pluošto galinį spoilerį.

Prie vairo

Jausmas sėdint prie „Tesla Model 3 Performance“ vairo taip pat neišdildomas. Pagreitis atrodo mažiau įspūdingas, negu sėdint keleivio sėdynėje, nes pats viską valdai ir žinai. Bet esmė viena, kad akceleratoriaus pedalą visuomet norisi spausti kaip įmanoma stipriau ir vis mėgautis pagreičio suteikiamomis emocijomis.

Bet vis tik tai nėra vien tik įspūdingą pagreitį turintis elektromobilis, tai toks elektromobilis, kuris yra visa galva aukščiau už kitus šiuo metu rinkoje esančius ne „Tesla“ emblemą dėvinčius elektromobilius. Jis beprotiškai greitas, itin ekonomiškas, jis gali įveikti didelį atstumą, jis pasižymi aukščiausiomis technologijomis, jis gali pats – autonominiu režimu (autopiloto funkcija) - vairuotoją ir keleivius nuvežti iš taško A į tašką B, jeigu važiavimas vyksta automagistralėje (autopiloto funkcija veikia tik magistralėse). Elektromobilis tuomet pats savarankiškai vairuoja ir persirikiuoja iš vienos juostos į kitą, pats akceleruoja bei stabdo, taip pat sugeba išsukti iš vieno greitkelio ir įvažiuoti į kitą. Tiesa, Lietuvoje ši funkcija kol kas dar neveikia. Tačiau elektromobilis puikiai seka eismo juostų linijas bei mato ir vizualiai atvaizduoja visus šalia, priekyje važiuojančius ar stovinčius automobilius, taip pat identifikuoja ir dviratininkus.

„Tesla Model 3“ ant kelio stovi tvirtai, valdomas tiksliai, prognozuojamai, o vairas su ratais sujungtas puikiu grįžtamuoju ryšiu. Stadžių sistema veikia efektyviai. Pakaba gana kieta, automobilis junta kelio nelygumus. Sukioti šio elektromobilio vairą labai patiko.

Tik du mygtukai

Įdomu tai, kad automobilyje tėra vos du mygtukai ir jie abu ant vairo. Visos funkcijos atliekamos baksnojant į didelį ekraną. Jausmas maždaug toks, lyg baksnotumėt į kompiuterio ekraną. Tačiau viską perprasti paprasta taip pat, kaip išmanųjį telefoną ar kompiuterį. Visos funkcijos randamos gana lengvai, meniu išdėstytas logiškai ir suprantamai.

Tesla Model 3 Performance

Tuo tarpu standartinio prietaisų skydo ir panelės nebuvimas atveria platų vaizdą į kelią. Vairuojant „Tesla Model 3“ matymo laukas labai platus, niekas neužstoja vaizdo. Pradžioje atrodė, kad ekranas trukdys vairuoti ar bus nepatogu jį baksnoti ar žiūrėti, bet prielaida buvo klaidinga. Viskas yra akių lygyje, galvos papildomai sukti niekur nereikia. Pagrindinė, važiavimo metu reikalinga informacija matoma puikiai.

Interjere vyraujantis minimalumas pavergia ir tikrai nepradeda trūkti standartinių, kituose automobiliuose esančių komponentų. Net daiktadėžė atsidaro bakstelėjus į ekraną. Taip pat valdomas ir automobilio salono apipūtimas. Braukant per ekraną pirštais, galima itin tiksliai nukreipti vėjo kryptį norima linkme – tai be galo įdomus sprendimas, kurį „Tesla“ jau ir užpatentavo.

Žvelgiant iš šono interjeras atrodo, kiek niūriai ir nuobodžiai, tačiau ilgiau pabuvus automobilyje prie viso šio minimalizmo priprantama ir tas nebekelia jokio galvos skausmo.

Interjere naudojamos medžiagos yra kokybiškos, viduje yra didelės daiktadėžės. Taip pat vieta įkrauti du išmaniuosius telefonus.

Tesla Model 3 Performance

Technologijos

Automobilis turi 12 sensorių ir 9 kameras, iš kurių 8 stebi išorę 360 laipsnių kampu, o viena vairuotoją. Verta paminėti įdomią šio elektromobilio saugumo saugumo sistemą, kurią aktyvavus automobilis budi ir yra pasiruošęs stebėti aplinką. Jeigu kas nors prisiartina per arti automobilio ar į jį atsitrenkia, ši sistema automatiškai pradeda filmuoti 360 laipsnių kampu ir vaizdo medžiagą išsaugo automobilyje esančioje laikmenoje.

Tesla Model 3 Performance

Dar įdomu ir tai, kad šio elektromobilio, kaip ir kitų „Tesla“ modelių, sistema yra atnaujinama per atstumą. Tai reiškia, kad norint įdiegti vieną ar kitą naujovę, nereikia vykti į „Tesla“ atstovybę. Viskas atliekama ryšio pagalba per atstumą. Štai Manto elektromobilis neseniai gavo atnaujinimus, tarp kurių buvo ir maksimalaus greičio pakėlimas nuo 250 iki 261 km/h, taip pat galingumo padidinimas 5 procentais, naujų žaidimų įrašymas. Taip, perskaitėte teisingai - „Model 3“ turi kelis elektroninius žaidimus. Na, čia tikriausiai tam, jeigu pasidarytų itin nuobodu, kai elektromobilis pats veža ekipažą iš taško A į tašką B pagal iš anksto navigacijoje nustatytą maršrutą.

Beje, šis elektromobilis neturi tradicinio rakto. „Model 3“ per „Bluetooth“ sąsają yra susiejamas su išmaniuoju telefonu, kurio pagalba elektromobilis atrakinamas, užrakinamas ir užvedamas. Sistema automatiškai atpažįsta suporuotą telefoną, automatiškai jį atrakina ir leidžia užvesti.

Jeigu atsitiktų taip, kad telefono baterija išsikrautų, vairuotojas nebus paliktas stovėti lauke. „Tesla Model 3“ turi NFC kortelę (kurios nereikėtų palikti namie ar kur nors kitur), kuri belaidžiu būdu leidžia atrakinti elektromobilį, priglaudus kortelę prie statramsčio. O norint užvesti mašiną, reikia kortelę padėti į specialią vietą tarp sėdynių.

Palanga pasiekiama ranka

Mantas Mikuckas pasakoja, kad su šiuo elektromobiliu (esant pilnai įkrautai baterijai) galima nesunkiai įveikti didesnį nei 500 km atstumą. Pagal WLTP ciklą gamintojas deklaruoja, kad „Tesla Model 3 Performance“ įveikia 530 km atstumą, važiuojant ne didesniu nei 90 km/h greičiu. Šiltuoju metų laiku.

Tesla Model 3 Performance

„Vilnius-Pajūris galima važiuoti maksimaliai leistinu greičiu bet kokiomis oro sąlygomis, nesustojant krautis“, - sako Mantas, kuris neoficialiai dalyvavo ir elektromobilių lenktynėse iš Vilniaus į Palangą. Šį atstumą jis nuvažiavo rekordiniu tempu – per 2 val. 56 min. ir nė karto nestojo įkrauti baterijos. Tiesa, finiše jos liko vos pora procentų, tačiau važiavimo dieną buvo itin stiprus priešpriešinis vėjas.

Važiuojant vien magistrale 130-150 km/h greičiu galima įveikti apie 380 km atstumą.

Jeigu elektromobilio baterija yra visiškai tuščia ir ją norima pakrauti pilnai, tai iš tinklo garaže ji pakraunama per 5 valandas. Greito krovimo stotelėje įkrovimas trunka vieną valandą. „Tesla“ įkrovimo stotelėje, kurių Lietuvoje nėra, bet pilna Vakarų Europoje, baterija įkraunama vos per 30 minučių.

„Tesla Model 3 Performance“ baterijos talpa 80 kWh (73 kWh naudojami). Likę septyni kWh yra skirti baterijos ilgaamžiškumo apsaugai.

Pasimatymas su „Model 3“ buvo gana neilgas, tačiau pavyko daug ką išsinagrinėti, o prie šio elektromobilio praleidus dieną, dvi ar net savaitę, būtų galima surašyti dar ilgesnio dydžio apžvalgą…

Išvada

„Tesla Model 3 Performance“ turi viską ko reikia ir net daugiau. Tai beprotiškas pagreitis, daugybė pačių naujausių technologijų, ilgas nuvažiuojamas atstumas, puikus valdymas.

Tesla Model 3 Performance

Panašu, kad prie šio elektromobilio vairo norėtų persėsti ne vienas BMW ar kitų populiarių automobilių markių mylėtojas. Belieka tik sulaukti „Tesla“ atstovybės Lietuvoje ir šie elektromobiliai tikrai gausiu kiekiu išriedėtų į gatves.

Kaina

„Model 3 Performance“ kaina Vokietijoje yra nuo 64 600 eurų. Taip pat visais ratais varoma „Long Range“ versija, galinti įveikti tuos pačius 530 km, tačiau kiek lėtesnė, kainuoja nuo 54 800 eurų. „Long Range“ pagreitis iki 100 km/h yra 4,6 sek., o maksimalus greitis – 233 km/h.

Standartinė „Standard Range Plus“ versija su tik priekiniais varomais ratais kainuoja nuo 44 500 eurų. Jos įveikiamas atstumas yra 415 km, pagreitis iki 100 km/h – 5,6 sek., o maksimalus greitis – 225 km/h.

Dėkojame Mantui Mikuckui už suteikta galimybę „pačiupinėti“ ir išbandyti šį elektromobilį.

Tesla Model 3 Performance

Kategorijos: 
Automobiliai: