You are here

TopGear“ apdovanojimai 2016: prabangūs automobiliai šalia senovinių Lietuvos ir Latvijos dvarų

Kiekvienas mūsų prabangą įsivaizduojame savaip, jos pojūtį ir požiūrį į ją formuoja mūsų gyvenimo būdas, įsitikinimai, patirtis, supanti aplinka ir poreikiai. Prabanga dažniausiai yra tai, ko mes norime, o ne tai, ko mums reikia, ir šis troškimas dažnai atsispindi mūsų buityje – tiek gyvenamajame būste, tiek automobilyje.

Būtent šie du aspektai – nekilnojamasis turtas bei transporto priemonės – nuo seno mūsų sąmonėje įsišakniję kaip būdai aplinkiniam pasauliui pademonstruoti geresnio gyvenimo kokybę. Dabar tą darome statydami šiuolaikiškus stiklo, metalo ir egzotiškų medžiagų pilnus namus bei gamindami technologiškai pažangius ir akį traukiančius automobilius, o anksčiau prabangos etalonais laikyti prašmatnūs rūmai ir dvarai, apsupti grynaveislių ristūnų bei karietų.

Skaisčią rudens dieną „TopGear“ apdovanojimų 2016“ dalyviai apsilankė dviejuose senoviniuose tų laikų gerove alsuojančiuose kompleksuose: XIX a. viduryje statytoje ir visai neseniai renovuotoje Žagarės dvaro sodyboje bei visu šimtmečiu senesniuose Jelgavos rūmuose. Abu šiuos architektūrinius ansamblius sieja tai, kad juos savo favoritams pastatė Rusijos didikės – Žagarės dvaras iškilo carienės Jekaterinos II užsakymu, o Jelgavos rūmai XVIII a. viduryje Lielupės upės pakrantėje ėmė dygti pageidaujant karalienei Anai Ivanovnai. Matant tviskančius pastatų fasadus, erdvius kambarius, prašmatnų interjerą bei panaudotas išskirtines medžiagas, tapo akivaizdu, jog prabangos suvokimas pastaraisiais amžiais ne ką tepasikeitė.

Turtingiesiems visuomenės atstovams prabanga reiškė gebėjimą turėti tai, kas prieinama ne kiekvienam. Jiems buvo svarbus dydis, erdvė, gyvenimo patogumas, mielos akiai ir kūnui medžiagos bei galimybė išsiskirti iš kitų, pademonstruojant savo pranašumą. Jų rūmai papuošti įmantriais puošybos elementais, apstatyti retos medienos baldais ir nukloti minkštais kilimais. Be to, tų laikų dvarininkams rūpėjo ir saugumo jausmas – savo valdas jie juosė tvoromis bei prieigose statė sargybos namelius.

Žvelgiant į šiuos dvarus bei rūmus, galima nesunkiai rasti sąsajų su šiuolaikiniais prabangiais automobiliais. Jie yra brangesni nei didžioji dauguma mūsų gatvėmis važinėjančių transporto priemonių. Žemiškuosius brolius dažnai lenkia ir dydžiu – tiek išore, tiek vidaus erdve, be to, salonuose naudojamos medžiagos, kurios nuo seno buvo vertinamos aukštuosiuose elito sluoksniuose: oda, šlifuotas medis ir įvairios metalo rūšys.

Dvarininkai iš to meto visuomenės išsiskyrė tuo, kad patys iš esmės nesirūpino buitiniais rūpesčiais ir pastatų priežiūra – už juos tą darė tarnai bei samdiniai. Šioje srityje ir vėl galima atrasti senovės bei dabarties ryšį, skirtumas tik vienas – žmones pakeitė išmaniosios sistemos. Šiuolaikiniai prabangūs automobiliai turi galybę elektroninių pagalbininkų – nuo berakčio durų atidarymo ir elektrinio bagažinės dangčio valdymo iki nesuskaičiuojamos gausybės saugumo sistemų bei vairavimo asistentų.

Visomis šiomis savybėmis pasižymi ir keturi pretendentai į „TopGear apdovanojimų 2016“ geriausio prabangaus automobilio titulą: „Kia Sorento“, „Renault Espace“, „Škoda Superb“ bei „Volvo XC90“. Jie dideli, erdvūs, impozantiški, prašmatniai įrengti ir turi galingas jėgaines.

Didžiausias „Kios“ gaminamas modelis šiais metais tvirtai įžengė į elito klubą. Kartais sunkoka patikėti, kokį kokybinį bei kiekybinį šuolį padarė „Sorento“. Jis ne tik paaugo visomis kryptimis, bet ir įgavo kur kas mielesnę akiai išvaizdą, erdvesnį bei šio segmento senbuviams rafinuotumu nenusileidžiantį interjerą. Septyni keleiviai čia patogiai įsitaisys net išsiruošę į ilgesnę kelionę.

„Renault“ pakeitė savojo „Espace“ koncepciją ir jam suteikė krosoverio genų. Dėl aukščiau nuo žemės pakelto kėbulo, didelio skersmens ratlankių ir siauresnės langų linijos „Espace“ atrodo panašesnis ne į miniveną, o į visureigį. „Initiale Paris“ versijos interjeras demonstruoja, ką gali nuveikti prancūzų dizaineriai, nevaržomi finansinių pančių. Minkštos, dviejų atspalvių odinės sėdynės ne tik ventiliuojamos, bet ir geba masažuoti keleivių nugaras, o vairuotojo darbo vieta primena lėktuvo kokpitą.

„Superb“ galima drąsiai vadinti įperkamos prabangos etalonu. Nepriekaištinga ergonomika, plačios dygsniuotos odos sėdynės, idealiai veikiantis 190 AG dyzelinio variklio bei automatinės DSG dėžės tandemas bei su S klasės „Mercedes-Benz“ galinti varžytis erdvė sėdintiems gale. Žinoma, nevalia pamiršti ir atributo, „Škodą“ siejančio su... „Rolls Royce“. Abu šie automobiliai turi durelėse paslėptus skėčius, tad lietus čekiško modelio keleivių niekuomet neužklups netikėtai.

Dar vienas pretendentas į prabangiausiojo titulą yra „Volvo“ gamos vėliavnešys XC90. Naujasis visureigis atitiks net išrankiausių estetų lūkesčius, nes kiekvienas eksterjero ir interjero centimetras dvelkia kokybe ir skandinavišku rafinuotumu. Švedų pasitikėjimą savo kūriniu įrodo didžiulės priekinės variklio grotelės, dievo Toro kūjį primenantys priekiniai žibintai, salone naudojama aksomo minkštumo oda bei nešlifuoto medžio intarpai. O svarbiausia – XC90 turi tiek saugumo ir savavaldžių sistemų, kad iš esmės gali save vairuoti pats!

Aplankius Žagarės ir Jelgavos dvarus, spalio 5 dieną „TopGear“ apdovanojimų 2016“ karavano dalyviai apsistojo Jelgavoje, kur šio miesto gyventojams pademonstravo rinkimuose dalyvaujančius modelius, mokslo populiarinimo centro AHHAA atstovai rodė atliekamus eksperimentus su įvairiomis cheminėmis medžiagomis, o mažiesiems žiūrovams leista pasivaržyti vaikiškų elektromobilių traukos lenktynėse.

Primename, kad prabangiausias automobilis ir visų kitų „TopGear“ apdovanojimų 2015“ nominacijų nugalėtojai bei geriausias „TopGear“ žurnalo Baltijos šalių automobilis bus paskelbtas spalio 8 d., dalyviams finišavus Estijos sostinėje Taline.

Kategorijos: