You are here

Pirmas kartas prie elektromobilio vairo

Dauguma elektromobilių iš išorės ne itin kuo skiriasi nuo įprastų modelių, varomų degalais. Tačiau tik ne „Kia Soul“. Pirmą kartą gyvenime elektromobilį vairavęs „TopGear“ apdovanojimų 2016“ komisijos narys Tomas Chlastauskas ilgam įsimins šią patirtį.

Vien tik elektriniu varikliu ginkluotas „Kia Soul“ išsiskiria unikalia išore ir šiek tiek primena minivisureigį, spinduliuojantį kokybe ir ekologija. „Tik prisėdęs prie vairo, apžiūrėjau visą saloną ir valdymą. Interjeras pasirodė labai kokybiškas, prietaisai aiškūs. Nustačiau prietaisų skydelyje elektros naudojimo režimą, kad galėčiau stebėti elektros generavimą, – įspūdžiais dalijosi T. Chlastauskas. – Nemoku pasakyti, koks geras jausmas, kai paspaudi „Start“ mygtuką ir negirdi jokio variklio garso! Net sutrikau, kai greičių dėžės svirtį įjungus į „D“ režimą, automobilis negirdimai pajudėjo į priekį.“

Pirmą kartą vairuoti automobilį Tomui teko Rygoje, kur centrinėje aikštėje buvo eksponuojami visi „TopGear“ apdovanojimų 2016“ pretendentai. Kaunietis atkreipė dėmesį, kad pėstieji net negirdi atvažiuojančio elektromobilio, o pamatę jį atsidūrusį visai netoliese labai nustemba: „Dėl to galima kelti pėsčiųjų saugumo problemą. Tačiau manau, kad šis klausimas greitai bus išspręstas“.

Vis dėlto nepastebėti unikalios išvaizdos „Kia Soul“ neįmanoma – šio automobilio vairuotojui, kaip įsitikino pats Tomas, dėmesys garantuotas. Aplink elektrinį modelį, pastatytą šalia įprastų automobilių, kaskart būriuojasi daugybė žmonių, jie apžiūri saloną, detaliai skaito techninę informaciją.

„Važiuodamas šiuo automobiliu netgi išjungiau radiją ir mėgavausi tik padangų skleidžiamu garsu. Stabdžio pedalą stengiausi naudoti kuo mažiau ir atleisdavau akseleratorių, kai tik priekyje pastebėdavau kliūtį. Taip sutaupiau ir pagaminau dar energijos, todėl galėjau nuvažiuoti didesnį atstumą“, – šyptelėjo vairuotojas ir pasidžiaugė, kad naujosios technologijos sparčiai tobulėja – jau šiuo „Soul“ visiškai pakrovus bateriją galima nuvažiuoti 212 km, tad ateityje atstumas tik didės.

Variklis, generuojantis 111 AG, suteikia malonų važiavimo komfortą ir to šiam automobiliui, sveriančiam beveik 1600 kg, tikrai užtenka. „Man vairuojant šią „Kią“ lakstyti visiškai nesinori. Atvirkščiai – visą kelią galvojau, kaip važiuoti ramiai ir mėgautis vairavimu“, – sakė Tomas ir prisipažino, kad kurį laiką visai netroško sėsti į įprastą automobilį, skleidžiantį ausiai įprastą benzininio ar dyzelinio variklio gaudesį.