You are here

TopGear apdovanojimai 2017: Sportinių automobilių palyginimas

  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Organizatorių nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Organizatorių nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • Diana Lobačevskė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    Diana Lobačevskė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • Airinė Palšytė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    Airinė Palšytė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
  • Airinė Palšytė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka
    Airinė Palšytė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka

„TopGear“ apdovanojimai 2017“ bandymus pradėjo nuo greičiausių automobilių. Pretendentus vertino ir vairuotojo pažymėjimo neturintis lenktynininkas Gustas Grinbergas.

Kovoje dėl geriausio sportinio automobilio vardo Lietuvoje šiemet buferius surėmė „Porsche Boxster S“, „Volvo S60“, „Peugeot 308 GTi“ ir „Ford Focus RS“. Pirmuosius tris modelius „TopGear“ komisijos nariai jau išbandė „Speedway“ kartodrome. Ir vienbalsiai nutarė, kad net patyrusiems žurnalistams reikia profesionalų pagalbos.

TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka

Prie komisijos prisijungė profesionalės lengvaatletės: Europos šuolių į aukštį vicečempionė Airinė Palšytė ir Hamburgo maratono laimėtoja Diana Lobačevskė bei lenktynininkas Gustas Grinbergas, Lietuvos ir Lenkijos kartingo čempionas. Naujieji nariai turėjo ne tik įvertinti automobilius balais, bet ir aprašyti savo įspūdžius.

Balus suskaičiuosime gruodžio mėnesį, o bandytojų įspūdžiais dalijamės jau dabar. Štai ką apie pretendentus į geriausio sportinio automobilio titulą mano G. Grinbergas, turintis tarptautinę „Junior C“ kategorijos lenktynininko licenciją. Jaunuolis automobilius vairavo uždaroje „Speedway“ lenktynių trasoje.

Gusto Grinbergo nuomonė

Naujasis „Porsche Boxster S“ yra lyg antrankiais surakintas „Porsche 918“. Tačiau tik iki tol, kol įjungi „Sport+“ ir išjungi „Traction Control“. Tuomet grandinės nukrenta, ir automobilis pasiunta. Išvažiuodamas iš posūkio pirma pavara, jautiesi, lyg būtum Džeimso Bondo filme – trūksta tik sprogimų. Nors ne, yra ir sprogimų, ir galios. Šio „Porsche“ ratus suka 4 cilindrų benzininis variklis su turbokompresoriumi, kurie kartu išstumia 350 AG. Bet ir „Porsche“ nėra tobulas. Nors su PDK pavarų dėže 100 km/val. greitį pasiekia per 4,2 sekundės, tačiau trūksta greičio pojūčio.

TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka

Tai sunku logiškai paaiškinti, automobilio parametrai daugiau nei įspūdingi, bet greičio nesijaučia. Paspaudus turbinos slėgio sukėlimo mygtuką, „Porsche“ iš vietos rauna galingai, galiniai ratai slysta iš posūkio, bet tai vyksta tik sekundę. Nors gal tai ir gerai? O tada gali nusileisti stogą ir pajusti vėją (arba peršalti). Aš šiuo „Porsche“ galėčiau važinėti kasdien ir išsišiepti kaskart pajudėdamas nuo šviesoforo arba perjungdamas žemesnę pavarą tunelyje. Deja, dar neturiu vairuotojo pažymėjimo, taigi beliko pasitenkinti keliais greitais ratais „Speedway“ kartodromo trasoje.

Volvo Polestar S60“ turėtų konkuruoti su BMW M3, „Audi RS4“ ir „Mercedes-Benz C450 AMG“. Aš jį lyginau su „Peugeot 308 GTi“ ir „Porsche Boxster S“, tad posūkiuose „Volvo“ atrodė lyg dramblys porceliano parduotuvėje. Didžiausia jo problema – didelė masė ir priekinių ratų noras pabėgti iš geriausios trajektorijos. Pavarų dėžė irgi nėra pati tiksliausia. Žeminant pavaras automobilis šiek tiek išsibalansuoja, o greitėjant galėtų pavaras keisti sparčiau. Bet sportinių automobilių kategorijoje šis „Volvo“ yra pats praktiškiausias. Ir galingiausias! 367 AG smogia į nugarą lyg kumščiu.

TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka

Pasinaudojus gudriai užmaskuotu maksimalios galios režimu, motoras nuryja papildomą dopingo tabletę ir veža taip, lyg kovotų dėl olimpinio aukso. Jei ne sportiškumą išduodanti ryški spalva, gatvėje jo neatskirčiau nuo įprasto „Volvo“ sedano. Kelios mėlynos siūlės ant vairo ir sėdynių ir keleiviams nepasufleruos, kad jie sėdi ant tiksinčios bombos. Bet įsivaizduokite BMW vairuotojo veidą, kai „Volvo“ per porą sekundžių išnyks už horizonto.

Peugeot 308 GTi“ parodo, jog nereikia įmantrių kompiuterių ar daug galios, kad pajustum tikrą vairavimo malonumą. Aišku, ant popieriaus jis beveik viskuo nusileidžia „Porsche“ ir „Volvo“. Nors jis ir lengviausias, bet „tik“ (!!!) 272 AG variklis iki 100 km/val. jį gena „vos“ per 6 sekundes. Pažiūrėjus į konkurentus, lyg ir nieko įspūdingo. Bet man vis tiek norėjosi vėl ir vėl grįžti prie „Peugeot“.

TopGear Apdovanojimai 2017/Arnoldo Ivanausko nuotrauka

Mechaninė pavarų dėžė suteikia dar didesnį automobilio valdymo jausmą. Tu jauti ir žinai, ką kitą akimirką darys šis vikruolis. Mažas vairas leidžia milimetro tikslumu nukreipti „Peugeot“ reikiama trajektorija. Jis valdomas taip lengvai lyg mano gokartas, o komforto jame beveik kaip limuzine. Net tiems, kurie skeptiškai žiūri į karštuosius hečbekus, jis tikrai patiks.

Dianos Lobačevskės nuomonė

Štai ką apie pretendentus į geriausio sportinio automobilio titulą mano Diana Lobačevskė, automobilius vairavusi uždaroje „Speedway“ lenktynių trasoje.

Porsche Boxster S“. Svajojau sėsti prie šio automobilio vairo. Jis atrodo taip viliojančiai, kad mano telefono kamera daugiausia ir fiksavo tą ryškiai geltoną spalvą. Troškau pajusti visą motoro galią, bet kartu ir nerimavau. „TopGear“ vyr. redaktoriaus Karolio Judzentavičiaus patarimai padėjo, kiekvieną ratą įveikdavau vis greičiau, tačiau prisipažinsiu – greitis ir galia baugino ir nesijaučiau užtikrintai prie „Porsche“ vairo. Norėčiau tokio automobilio, fotografuočiausi šalia jo ar prie vairo nors ir kasdien, jis – lyg gražus žaisliukas, kuriuo būtų smagu retkarčiais pralėkti, bet man jis gerokai per ekstremalus. Mieliau sėdėsiu keleivio sėdynėje vežama profesionalų, net jei po to teks ilgai taisyti šukuoseną.

Diana Lobačevskė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka

Peugeot 208 GTi“. Iš išorės net ir nepasakysi, kad šis automobilis toks įspūdingas. Padariau beveik pusšimtį nuotraukų ir tik vienoje iš jų – „Peugeot“. Dabar gailiuosi, nes „208 GTi“ – neįtikėtinai galingas, stabilus, komfortiškas. Retai taip būna, bet čia viskas viename. Ir svarbiausia – viskas puikiai suprantama. Važinėčiau kasdien ir esu tikra, kad prie šviesoforo manęs niekas neprovokuos lenktyniauti. „Peugeot“ pranašumą žino tik jo vairuotojas, kiti net neįtaria, kokia „raketa“ laukia starto signalo. Taigi, dar kartą įsitikinau, kad nereikia automobilių vertinti pagal pirmąjį įspūdį.

Volvo Polestar S60“. „Volvo“ įsivaizduoju kaip saugų šeimyninį automobilį. Man buvo keista jį matyti šalia kitų konkurentų, bet „TopGear“ visuomet pateikia siurprizų. Kai redaktorius Karolis bėrė skaičius, supratau, kad S60 galingiausias iš trijulės. Šiek tiek gaila, kad mano vairavimo patirties nepakako išnaudoti visas „Volvo“ galimybes lenktynių trasoje. Jis didžiausias, sunkiausias, mažiausiai panašus į sportinį automobilį. Bet įprastame kelyje pasitikėčiau „Volvo“ visu 100 procentų. 367 AG rezervo pakanka akimirksniu aplenkti lėčiau važiuojantį, bet tuo pačiu tie „arkliai“ negąsdina. Kita vertus, renkame ne geriausią lenktyninį automobilį, taigi sportiškai šeimai sportiškas sedanas turėtų tikti.

P.S. Labai laukiu susitikimo su ketvirtuoju kandidatu – „Ford Focus RS“.

Airinės Palšytės nuomonė

Rio de Žaneiro olimpiados dalyvė A. Palšytė taip pat pateikė savo nuomonę apie šiuos tris automobilius.

Ji pripažino labai nudžiugusi, kai sulaukė žurnalo „TopGear Lietuva“ redakcijos kvietimo dalyvauti geriausio sportinio automobilio rinkimuose: „Taip jau sutapo, kad šiuo metu dairausi naujo automobilio, tad išbandyti naujausius sportiškus modelius buvo išties smagu.“ Apie kiekvieną pretendentą lengvaatletė turėjo susidariusi išankstinę nuomonę, tačiau prasukus kelis greitus ratus, kai kurie stereotipai žlugo ir mintis teko rikiuoti iš naujo.

Komisijos narės įspūdžiai iš pirmų lūpų.

Porsche Boxster“. Taip, tai, be jokių abejonių, vienas iš tų automobilių, kurie topteli galvoje vos prakalbus apie sportinio tipo mašinas. Nors anksčiau neturėjau galimybės išbandyti šio ar kito „Porsche“ modelio, vis vien įsivaizdavau, koks turėtų užplūsti jausmas, ir maniau, kad šis automobilis sportiškiausio rinkimuose neturės sau lygių. Pirmąjį įspūdį kuria išorė. Mums, moterims, dažnai svarbu, kaip tam tikri daiktai atrodo, tad „Porsche“ pirmiausia patraukia eksterjero ypatybėmis. Ryškus, dailių formų, įdomių akcentų kupinas automobilis. Tai – tarsi žaisliukas, kuriuo galėtum puikuotis prieš draugus. Esu aukšta, tad antrasis akcentas, palikęs naujų potyrių, – automobilio žemumas. Esu įpratusi važinėti ir į aplinką žvelgti iš aukštesnio taško, tad vien atsisėsti į šį automobilį buvo itin neįprasta. Nepaisant to, sėdėdama viduje jaučiausi įsitaisiusi itin patogiai. Sportinio tipo sėdynės, diržai, vairas ir kitos detalės buvo puikiai ir patogiai išdėstytos. Pakeliamas stogas taip pat prideda žavesio šiam ir taip patraukliam automobiliui.

Airinė Palšytė/Arnoldo Ivanausko nuotrauka

Atviras stogas – tai ne atviri langai, tad papildomas oro švilpimas, variklio gausmas ir padangų slydimo garsas, lekiant „Speedway“ kartodromo tiesiosiomis ar posūkiais, buvo išties įspūdingas. Kalbant apie vairavimo subtilybes, jaučiausi pakankamai saugiai ir stabiliai įveikdama trasą, nors automobilio aukštis ir kelio matymas man nebuvo įprastas. Žinant, kad tai tikrai galingas modelis, buvo kiek baisu išbandyti visas jo greičio ir manevringumo galimybes. Apibendrinant galima sakyti, kad „Porsche“ – smagi ir gan ekstremali patirtis, tačiau sunkiai įsivaizduoju save, važinėjančią šiuo automobiliu į treniruotes ar tiesiog miesto gatvėmis. Šis sportiškas automobilis labiau tinkamas lėkti iš vieno miesto į kitą ar smagiai pasivaržyti lenktynių trasose.

Volvo S60 Polestar“. Šio modelio tikrai nesitikėjau išvysti rinkimuose. Tiek išoriškai, tiek mano vaizduotėje „Volvo“ iki šiol nebuvo niekaip susijęs su sportiškais automobiliais. Galvodama apie „Volvo“ įsivaizduoju saugią, patogią ir šeimynišką keliavimo priemonę, kuri galėtų pretenduoti į metų jaunos šeimos ar metų visuomenės automobilio titulą. Nepaisant to, kad tai buvo galingiausias iš bandytų trijų automobilių, šis man nepasirodė toks „agresyvus“ ir egzotiškas. Išoriškai patrauklus ir tvarkingas, viduje itin dailus ir patogus. Esu turėjusi galimybę važiuoti „Volvo XC60“ ir „Volvo XC90“, tad pirmą kartą įsėdusi S60 prisiminiau ankstesnes patirtis. Važiavimas šiuo automobiliu teikia malonumą, jaučiausi itin saugi. Išbandyti visų jo sportiškų galimybių neleido šiek tiek ribotas manevringumas (palyginti su kitais pretendentais), nes automobilis išsiskyrė dydžiu ir svoriu. Taip pat šiek tiek ribojo kartodromo trasa, kuri šiam rinkimų dalyviui, mano nuomone, buvo gal kiek per maža, per stačiais posūkiais ir siauroka. Taigi, važiavimas teikė malonumą, puikiai įsivaizdavau save važinėjančią šiuo automobiliu kasdien.

Peugeot 308 GTI“. Mane labiausiai nustebinęs automobilis. Turėjau galimybę šį „Peugeot“ pasiimti iš „Auto Vici“ salono ir nuvykti iki kartodromo, tad išbandžiau jį ne tik kartodromo trasoje, bet ir labiau įprastoje aplinkoje. Vizualiai niekuo ryškiai neišsiskiriantis iš kitų kasdienių transporto priemonių (kas, mano nuomone, yra jo pranašumas, nes neprovokuoja kelių erelių pradėti miesto lenktynes) savo vidinėmis savybėmis mane maloniai nustebino. Sėdynės – sportiškos ir patogios, prietaisų skydas, apšvietimas ir „Sport“ režimas sukuria sportiško automobilio įspūdį. Jis puikiai pritaikytas kasdien važinėti tiek didmiesčiuose, tiek tarpmiestiniuose keliuose ar lenktynių trasose. Minėtasis sportinis režimas pakeičia apšvietimo spalvą, įjungia keletą papildomų informacinių rodmenų (kaip „power“, „boost“ ir kt.), padaro vairavimą dinamiškesnį ir smagesnį, taip pat pasikeičia variklio garsas ir netgi galima pajusti, jog 308 GTI tarsi įgauna daugiau galios. Šis automobilis gan lengvas, pakankamai aukštas, manevringas, lengvai valdomas ir „pajaučiamas“, taip pat išsiskyrė tuo, kad vienintelis iš testuotų modelių buvo su mechanine pavarų dėže. Šiuo automobiliu įsivaizduočiau save tiek saugiai keliaujančią į treniruotes ar iš jų, tiek laisvalaikį leidžiančią lenktynių trasose. Apibendrindama galėčiau pasakyti, kad „Peugeot“ tikrai smagus, sportiškas, dinamiškas, dailus, lengvai valdomas. Nors iš išorės atrodo apgaulingai ramus, viduje yra tikras „žvėriukas“. Labai patiko šis variantas ir tikrai rekomenduočiau jį draugams, norintiems patogios, nedidukės miesto mašinos, ir tiems, kurie mėgsta sportiškesnius bei galingesnius automobilius, nes šių savybių „Peugeot 308 GTI“ tikrai netrūksta.

Kategorijos: