You are here

Žaismingas atletas: Toyota Auris Touring Sports

„Toyota Auris Touring Sports“ jau debiuto metu gavo pirmąjį titulą, kaip pirmasis „Toyota“ universalas su hibridine pavara. Taip pat jis tapo didesniuoju broliu „Auris“ šeimoje. Ekonomiškumu, praktiškumu ir atletiška išvaizda pasižymintis revoliucinis japonų automobilių gamintojo modelis „Auris Touring Sports Hybrid“ iš kiekvieno vairuotojo irgi susilauks titulų.

Vienam jis bus ekonomišku draugu ilgose kelionėse, kitam leis pasijusti lyg prabangaus automobilio vairuotoju, trečias jį girs už galimybę į šiuolaikiškai atrodantį universalą sutalpinti savo jauną šeimą, dar kitam tai bus viso šito derinys, įskaitant ir galimybę vasaros naktį romantiškai gėrėtis žvaigždėtu dangumi, atsiveriančiu pro platų panoraminį stogą.

Prisipažinsime, šis automobilis testo metu viršijo mūsų lūkesčius, todėl nepaisant kelių minusų, turime jam begalę pagyrimų.

Tikras atletas

Veržliu žvilgsniu į kelią žvelgiantis naujasis „Auris“ turi aštrią priekinę dalį su siaura linija einančiais žibintais bei radiatoriaus grotelėmis, o žemėjanti stogo linija grakščiai eina link nukirsto automobilio galo, su įsirėžusiais dideliais aštrių formų žibintais ir masyviu galiniu bamperiu.

Ir taip žavingai atrodančiam automobiliui, dar daugiau žavesio suteikia aliumininiai stogo bėgeliai ir pusantro kvadratinio metro pločio panoraminis stogas, susijungiantis su priekiniu stiklu. Žinoma, diskusijų dėl šio automobilio dizaino tikrai bus. Vieniems jis per daug nuobodus, įkūnijantis šių dienų tojotišką dizaino filosofiją, kitiems galbūt tai pats gražiausias kūrinys. Tačiau mums jis pasirodė, kaip žaismingas atletas, atkreipiantis į save dėmesį. Todėl tai bus pirmasis pagyrimo žodis „Toyota Auris Touring Sports“ adresu.

Beje, ir pavadinime esantis žodis „Sports" tikriausiai labiau kalba ne apie šio automobilio sportiškąsias savybes kelyje, bet apie sportiškumo nestokojančią išvaizdą.

Viduje rasime ir pliusų, ir minusų

Automobilio išorę išliaupsinome, o kaip gi viduje? Deje, čia ne vien pliusais kvepia, radome ir nepatinkančių dalykų.

Įsitaisius odinėje „Auris“ sėdynėje apima puikus jausmas, kai pajunti palaikymą abiejuose šonuose. Pažvelgus į priekyje sumontuotus krėslus, jie kažkiek primena sportinių automobilių sėdynių formas ir stilių, o tai yra gerai – staigiai įveikiant posūkius neteks slidinėti.

Patogios sėdėsenos paieškos trunka akimirką ir iškart čiumpame vairą, kuris džiugina kokybiškomis medžiagomis. Iš vairuotojo pozicijos žvelgiant į masyvų prietaisų skydą viskas atrodo protingai ir patogiai išdėstyta. Mygtukų mišrainės čia nėra, todėl pasiklysti neteks, o maža pavarų perjungimo svirtis maloniai gula delne. Viskas lengvai pasiekiama ranka, todėl dėmesį pilnai galima sutelkti į kelią, o esant reikalui pabaksnoti pirštu į spalvotą 6,1 colio jutiklinį multimedijos ekraną taip pat paprasta. Paslėptų funkcijų čia nėra, valdymas nuteikia draugiškai.

Prie šviesaus salono deranti bei šviesia oda traukta centrinė prietaisų skydo dalis lyg ir sukuria papildomo erdvumo pojūtį, kuris tuoj pat yra atmušamas skydo masyvumu ir įsiskverbimu į salono erdvę. Viršutinė skydo dalis pasižymi kokybiškomis medžiagomis, bet plastiko detalėms, esančioms aplink vairą ir instrumentų skydelį, kokybės jau trūksta. Taip pat aplink šonuose įmontuotas oro srauto reguliavimo groteles matosi šioks toks odos netolygumas. Viso to nesureikšminus ir praleidus pro akis, vis dėl to užkliūna labiausiai salone erzinantis dalykas – sėdynių šildymo mygtukai – junginėti juos nepatogu, o pirštai savaime kliūna už prie jų esančios plastikinės briaunos.

O kas gi gero ar blogo dedasi gale? Čia sėdintiems keleiviams gali būti mažoka erdvės tiek kojoms, tiek galvai, kuriai erdvę dar riboja ir automobilyje įmontuotas panoraminis stogas. Žinoma, stebint naktį žvaigždes ar žiemos metu grakščiai krentančias snaiges, turintys tokį stogą plos katučių. Bet ilga kelionė galinėje automobilio dalyje suaugusį žmogų gali varginti, o vaikams čia vietos per akis.

Mėgstantys pakeliauti ir vežtis daug bagažo vėl gi neliks nuskriausti. „Toyota“ pasirūpino, kad šis „Auris“ turėtų didžiausią bagažo skyrių kompaktinių universalų klasėje. Bagažo talpa sudaro 530 litrų, o nuleidus galines sėdynes ji daugiau nei patrigubėja – 1680 litrų. Bagažo skyriaus ilgis 1,88 metro. Hmmm.. čia ir miegoti būtų galima.

Bandymas žengti į aukštesnę klasę

Tiesą pasakius, važiavimas šiuo automobilio viršijo lūkesčius. Vairuojant „Auris Touring Sports“ kartais galima pamiršti, kokios klasės automobilyje sėdi: tam įtakos turi patogi sėdėsena, kūną apgaubiančios sėdynės, komfortiškai nuteikiantis ir stabilumą garantuojantis važiuoklės darbas ir kas svarbiausia, gera garso izoliacija. Atrodo lyg šis automobilis bando žengti į aukštesnę klasę.

Vairuoti šį automobilį gera. Vienintelis kabliukas tas, kad pajudant iš vietos, kuomet staigiau nuspaudžiamas akceleratoriaus pedalas, yra juntamas automobilio prigesimas. Tačiau toliau CVT bepakopė transmisija užtikrina sklandų važiavimą.

1,8 litro VVT-i benzininį variklį ir elektros motorą turintis hibridas iš viso pasiekia 136 AG ir 142 Nm galią, kurios visiškai pakanka kelionėse ar sukinėjantis mieste. Norint dalyvauti pagreičio lenktynėse, šis automobilis jau netiks, tačiau veržliai įsisprausti į atsiradusį tarpą eismo grūstyje hibridinis „Auris“ sugebės puikiai. Jungti „Sport“ režimą ir visiškai remti akceleratoriaus pedalą prie dugno su šiuo automobiliu neverta, puikiu sportininku jis tikrai netaps, o be to, kam rėkiančiu variklio garsu gadinti harmoningai nuteikiantį malonų judėjimą keliu. Bet užėjus norui pasportuoti, dinamiškų akimirkų hibridinis „Auris“ galės pasiūlyti.

Suskaičiuokime benzino lašus

Pagrindinis hibridinio automobilio faktorius – kuro sąnaudos. Kiek gi benzino sunaudoja naujasis „Toyota Auris Touring Sports Hybrid“? Gal verčiau rinktis dyzelinę versiją su 1,4 litro D-4D varikliu, generuojančiu 90 AG ir 205 Nm, o gal 1,6 litro benziną su 132 „arkliais“ ir 160 Nm sukimo momentu? (Dar yra 1,33 litro benzininė ir 2,0 litrų dyzelinė versijos).

Žvelgiant į gamintojo deklaruojamas vidutines kuro sąnaudas vis gi ženklia persvara nugali hibridas – 3,7 litro. Dyzelis gali pasigirti 4,2 l/100 km kuro sąnaudomis, o važiuojant vien benzinu jau prireiks 6 litrų. O gal pralaimėjusieji geriau traukia? Lyginant pagreičius iki 100 km/h priekyje vėl hibridas, tiesa, šį titulą jis dalijasi su benzinine versija – 11,2 s. 1,4 litro dyzelis nuo jų atsilieka 1,8 s, nors 2,0 litrų dyzelinė jėgainė šią ribą pasiekia per 10,5 s. Tačiau šis hibridinis universalas ne lenktynėms skirtas. Kas mažiausiai teršia aplinką, klausimų jau tikriausiai taip pat nekyla.

Vairuodamas tokį hibridinį automobilį supranti, kam reikalingi visi tie variklių galios pasiskirstymo piešinėliai ekrane bei „Charge“, „Eco“ ir „Power“ padalos vietoj tachometro. Žiūrint į borto kompiuterio duomenis imi džiaugtis kiekvienu sutaupytu benzino lašu ir supranti, kad šis automobilis sukurtas keliauti taupiai. Smagu, kai akyse kuro sąnaudų rodikliai mažėja, o piniginėje litų kiekis didėja.

Bandymo metu agresyviau važiuojant mieste hibridas sunaudojo 6,2 l/100 km, o taupant ir stengiantis naudoti visiškai elektrinį EV režimą užteko ir 4,6 litro. Išlėkus į užmiestį ir važiuojant „Eco“ režimu apie 100-110 km/h greičiu, borto kompiuteris rodė 4,3 l/100 km. Leistis į eko žygį ir siekti dar didesnio ekonomiškumo su hibridiniu „Auris Touring Sports“ būtų pats tas.

Reziumė

„Auris Touring Sports Hybrid“ - pirmasis hibridinis „Toyota“ universalas, iš tiesų sugebėjęs nustebinti. Atletiškai atrodantis automobilis yra gražus, praktiškas, ir svarbiausia ekonomiškas bei turintis žaismingumo aurą. Bandydamas žengti į aukštesnę klasę, jis leidžia nepaisyti turimų savo minusų, nors vis dėl to vietos galinėje dalyje norėtųsi šiek tiek daugiau.

Vairuotojo darbo vieta patogi, garso izoliacija gera - automobilis tiesiog leidžia mėgautis važiavimu, nekeldamas rūpesčių naudojantis prietaisais. Tuo tarpu talpus bagažo skyrius visada pasiruošęs kroviniams.

Benzininio ir elektros variklių galios pilnai pakanka kasdieniam važinėjimui mieste, o tolimesnėse kelionėse „Auris“ gali tapti geriausiu piniginės draugu. Beje, bandyto automobilio kaina su puikia komplektacija siekė šiek tiek daugiau nei 100 tūkst. litų, tačiau pigiausias hibridinis variantas su gera komplektacija kainuoja beveik 18 tūkst. litų mažiau.

Geros nuotaikos užtaisas ir puiki kelionė su atletišku „Auris Touring Sports Hybrid“ garantuota.

Kategorijos: 
Automobiliai: