You are here

Toyota Aygo: Sužavės ir tuos, kurie nemėgsta mažų automobilių

  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Mūsų šalies vairuotojai nemėgsta mažų miesto automobilių, kurie kitose šalyse yra tiesiog dievinami. Štai Danija – šalis, kuri ne kartą buvo pripažinta laimingiausia tauta pasaulyje. Pagal šį statusą, šios šalies vairuotojai turėtų vairuoti vien karštuosius hečbekus, prabangius limuzinus ar superautomobilius, tačiau šios šalies keliais bei sostinėje Kopenhagoje rieda visai kitokie automobiliai. Čia daugybė mažų miesto vijurkų, prie kurių prisideda dar ir gausus dviračių eismas.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Taip, šioje šalyje vyrauja dideli automobilių mokesčiai, kurie tikrai ne vieną daną priverčia pasirinkti mažą automobilį, tačiau keliauti jais yra gana patogu, sukiotis mieste – taip pat, rasti laisvą parkavimo vietą – taip pat šansų daugiau.

Vienas tokių mažų automobilių, itin dažnai sutinkamas Danijos šalies keliuose - „Toyota Aygo“, kurio produkcija buvo pradėta 2005 metais, o dizainui įkvėpimo buvo semtasi iš japoniškų komiksų herojaus „Astro Boy“.

Po devynių metų – 2014-aisiais buvo išleista antroji šio automobilio karta, o 2018 metų kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje buvo pademonstruotas atnaujintas antros kartos modelis.

Danija ir jos sostinė Kopenhaga buvo paminėta ne vien dėl to, kad čia itin daug šių automobilių, bet ir todėl, kad čia dideliam būriui žurnalistų „Toyota“ pristatė atnaujintą „Aygo“ ir suteikė progą jį išbandyti.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Populiarus

Verta paminėti ir tai, kad „Toyota Aygo“ yra labai svarbus modelis Europoje, kuris sugeba patraukti skirtingų tipų pirkėjus. Būtent tai atskleidžiama per automobilių apipavidalinimo galimybes ir skirtingas versijas, priklausomai nuo pirkėjo poreikių ir skonio.

„Toyota“ per 2017 metus pardavė daugiau nei 85 000 šių mažylių, o rinkos dalis sudarė 6,6 procento. Tai automobilis A segmente patenkantis į TOP5. Taigi atnaujintas modelis taip pat turėtų sekti tuo pačiu modelio sėkmės keliu.

Danijos pavyzdys ir mažų automobilių skaičius keliuose įrodo, kad Europai reikia miesto automobilių. Lietuvoje tokio poreikio kol kas dar nėra – mes renkamės gerokai didesnius automobilius.

„Aygo“ - populiarus, tai kam jį atnaujinti? Tiesiog automobilis pasiekė tą stadiją, kuomet gamintojas panoro dar kartą skambiai priminti apie šį savo kūrinį, pateikdamas jį su dar geresniais ingridientais.

Pasikeitusi išvaizda

Lyginant su pirmtaku, atnaujintas „Aygo“ savo dizainu išliko puikiai atpažįstamas, tačiau tapo dar žavingesnis ir žaismingesnis. Gatvėje jo neįmanoma sumaišyti su kitais automobiliais. 2D dizaino architektūra transformavosi į 3D dizainą.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Atnaujinti priekiniai LED žibintai bei priekinės dalies vizitinė kortelė - „X“ parašas, nubrėžiantis automobilio charakterį. „Iksas“ taip pat išlaiko platesnio automobilio priekio įvaizdį. Galinėje dalyje atsirado LED žibintai – unikali opcija segmente. Taip pat automobilis gavo ir naujo dizaino ratlankius.

Atnaujintas „Aygo“ taip pat vilios ir dvejomis naujomis spalvomis: „Rich Blue“ ir „Magenta Splash“. Pastaroji ypatingai gerai tinka šiam automobiliui!

Pastačius seną ir naują „Aygo“ vienas šalia kito – skirtumas akivaizdus, nors išorės patobulinimai yra gana subtilūs.

Naujovės viduje

„Aygo“ viduje buvo atnaujintas prietaisų skydas, atsirado naujų apdailų, tarp kurių ir „Piano Black“ apdaila. Taip pat papildomai atsirado ir dvi naujos sėdynių medžiagos.

Visi šie interjero atnaujinimai nėra ženklūs, tačiau jie pridėjo viduje harmonijos, kurią dar sustiprina ir pagerėjusi garso izoliacija.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Salone esančias apdailas ir medžiagas liesti malonu, o jų kokybė atitinka automobilio kainą.

Važiuojant automobiliu, interjere niekas neerzina, o kritikos nusipelno tik veidrodėlių reguliavimo mygtukai, kurie sumontuoti labai nepatogioje vietoje. Norint tinkamai susireguliuoti per veidrodėlius matomą galinį vaizdą, gali tekti paplušėti gerokai ilgiau, nei tikitės, kadangi patogiai atsisėdus sėdynėje, mygtukų tiesiog nepavyks pasiekti ranka. Taigi teks kelis kartus papildomai lankstytis, tikrinant veidrodėlių sureguliavimo kampą.

Pagaliau verta pagirti „Toyota“ už tai, kad multimedijos sistemos ekranas veikia gerokai sparčiau, nei buvo įprasta šio gamintojo automobiliuose. Į piršto bakstelėjimus ekrane, sistema reaguoja žymiai greičiau.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Gamintojas automobilio pirkėjams suteikė ir galimybę naudotis „Android Auto“ ir „Apple Car Play“ sistemomis, sujungus išmanųjį telefoną su automobiliu.

Daugiau „arklių“, mažiau niutonų

Atnaujintas „Toyota Aygo“ turės tik vieną, tą patį 1,0 litro, trijų cilindrų benzininį variklį, kuris tapo šiek tiek galingesnis, tačiau jo sukimo momentas nežymiai sumažėjo.

51 kW galia buvo padidinta iki 53 kW (72 AG), o sukimo momentas sumažėjo nuo 95 Nm iki 93 Nm, tačiau jis tapo juntamas gerokai anksčiau. Atlikus šiuos variklio charakteristikos pakeitimus, pagerėjo „Aygo“ akceleracija, esant žemiems sūkiams (iki 2000 aps./min.), be to miesto mažylis tapo dar ir ekonomiškesnis bei mažiau teršiantis aplinką. CO2 emisija buvo sumažinta 5 g/km iki 93 g/km.

Mieste juk būtent to ir tereikia – gero pagreičio iš vietos pirma bei antra pavara, kaip įmanoma „švaresnio“ dūmo išmetimo sistemoje ir kuo retesnio apsilankymo degalinėje.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tiesa, visas smagumas šiek tiek išgaruoja tuomet, kai sėdama į „Aygo“, turintį robotizuotą automatinę transmisiją „x-shift“, kuri vis gi yra šiek tiek modernizuota, lyginant su pirmtaku ir veikia kur kas sklandžiau.

Žinoma, provokacijoms ji pasiduoda, kai akceleratorius numinamas stipriau, bet visais kitais atvejais, važiuojant neagresyviai ir gazą dozuojant elastingai – dėžė veikia gražiai. Tokiu savo veikimo principu robotizuota greičių dėžė diktuoja ir didesnes degalų sąnaudas, kurios buvo apie 1,5 - 2 litrus didesnės, nei važiuojant su mechaninį pavarų perjungimo agregatą turinčiu „Aygo“.

Testo metu Danijoje, vidutinės „Aygo“ su mechanine greičių dėže degalų sąnaudos sudarė 4,6 l/100 km. Važiuota buvo magistralėmis, kur maksimalus leistinas greitis 110 km/h, taip pat paprastais užmiesčių keliais bei per miestelius ir sostinėje, Kopenhagoje, kur teko apie 30 minučių įkliūti į eismo spūstį. Gamintojo deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos – 4,1 l/100 km.

Dar teigiamų pokyčių

„Aygo“ miestų gatvėmis ir paprastais keliais važiuoja gerai, su juo patogu manevruoti, o erdvės pojūtis viduje leidžia pamiršti, kad vairuojamas A segmento automobilis.

Viskas šiek tiek pasikeičia, kai su juo išsukama į greitkelį ir lekiant 110 km/h ar didesniu greičiu, automobilis tampa šiek tiek nervingesnis. Tačiau panašus elgesys, esant dideliam greičiui yra būdingas mažiems automobiliams.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kurdamas atnaujintą „Aygo“, gamintojas neapsiribojo vien variklio patobulinimais. Automobilis gavo ir atnaujintą pakabą. Taip pat buvo atnaujinta ir vairo mechanizmo programinė įranga. Dabar vairas vairuotojui suteikia daugiau grįžtamojo ryšio, juntama daugiau sąveikos su ratais. Tai leidžia pajusti automobilio aštrumą posūkiuose, juo maloniau manevruoti.

Smagumas

Vienas svarbiausių „Toyota Aygo“ kūrėjų tikslų buvo sukurti tokį automobilį, kurį yra smagu vairuoti. Ar jiems pavyko? Tikrai taip!

Žaisminga išorė, jaukus interjeras, gyvybingas variklis, nedidelės degalų sąnaudos – tai yra viskas, ko reikia kasdieninėms kelionėmis mieste, o keliaujant užmiestyje atnaujintas „Aygo“ taip pat išliks draugišku kelionės palydovu.

Toyota Aygo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Spalvingo bei pastebimo miesto automobilio ieškantys lietuviai, atnaujintam „Aygo“ turėtų skirti mažiausiai 10 990 eurų.

Įdomu, kada išauš ta diena, kai didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o ypač Vilniuje, augant automobilių skaičiui, iš dabar madoje esančių SUV'ų persėsime į mažus miesto automobilius.

Kategorijos: 
Automobiliai: