You are here

V. Žalos „Toyota Hilux“ nusipirko Edvinas Juškauskas

  • Toyota Hilux/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Toyota Hilux/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Desert Warrior/Andriaus Lauciaus nuotrauka
    Desert Warrior/Andriaus Lauciaus nuotrauka

Kaip jau žinote, „Agrorodeo Dakar“ komanda pardavė savo „Toyota Hilux“ bolidą, tačiau jis liko Lietuvoje. Šį Vaidoto Žalos automobilį įsigijo kol kas oficialaus komandos pavadinimo nepristatęs kolektyvas, neoficialiai save vadinantys tiesiog „Diletantais“.

Komandos vadovas Linas Ramoška teigė, kad komanda susikūrė spontaniškai, tačiau jau keletą mėnesių intensyviai dirba ir netrukus debiutuos tarptautinėje arenoje.

Prie šio „Toyota Hilux“ vairo sės Edvinas Juškauskas, o jam kelio knygą skaitys Aisvydas Paliukėnas. „Linai, man reikia tavo pagalbos – nusipirkau Ginto Petraus „Desert Warrior” ir noriu važiuoti ralio reido varžybose. Gali pagelbėti su viskuo kitu?“ - štai tokį prašymą iš Edvino Juškausko išgirdo Linas Ramoška.

„Po pirmojo pokalbio sekė dar keletas, po jų sekė daugiau kaip du mėnesiai labai intensyvaus darbo, treniruočių, konsultacijų, pirmosios varžybos ir dabar mes jau po truputį kraunamės lagaminus į birželio 20-ąją prasidėsiančias „Italian Baja” varžybas, - pasakoja komandos vadovas Linas Ramoška. – Tiesa, čia „Toyota Hilux” neišvysite – per artimiausius keletą mėnesių šis automobilis gyvens technikų rankose ir „į aikštelę išbėgs” tik rudenį vyksiančiose „Baja Poland” varžybose. Iki tol planuojame toliau sukti kilometrus su „Desert Warrior” ir dalyvauti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio varžybose”.

Komandos formavimas

„Žvelgiant iš mano perspektyvos naujas komandos vairuotojas yra rizikingas žaidėjas, kita vertus – tiek jis, tiek visa komanda buvo vienas didelis baltas lapas. Tad dar kovo mėnesį ėmiausi piešimo: reikia jauno, motyvuoto, bet tuo pačiu ir patyrusio šturmano, kuris galėtų augti kartu su pilotu. Taip pat reikia nenugriaunamos technikų komandos, kuri būtų pasiruošusi viskam. Taip, šalia Edvino Juškevičiaus, ant lapo atsirado Aisvydo Paliukėno ir Dariaus Biesevičiaus pavardės.

Nepaisant Aisvydo gimimo datos, jo gyvenimo aprašymas tikrai įspūdingas: WRC etapai, lenktynės Portugalijoje, netrumpa patirtis Lietuvos ralio čempionate, taip pat viena ausimi buvau girdėjęs ir Benedikto Vanago pagyrų. Apkalbėjus reikalus ir jų perspektyvas, švietėsi pakankamai džiuginantis vaizdas, kuris netruko pasiteisinti jau pirmų varžybų metu.

Kiek kitokia situacija yra su Darium „Biesu” Biesevičium – tai yra žmogus, kuriam jaučiu labai didelę pagarbą, žmogus su patirties bagažu, kurio kažin ar kuris nors iš komandos spėsime susirinkti, tad jam sakyti, jog “aš čia vadovausiu komandai” buvo nepatogu. Trumpai tariant, vienintelis klausimas su Dariumi buvo kaip jį įkalbinti prisijungti. Kartu su visa jo patirtimi, netrūksta ir „rūgščių” akimirkų, kai praeityje mechanikui tekdavo nemiegoti po dvi savaites, tad jis puikiai žino ką gali pateikti naujas pilotas. Tiesa, ši problema visiškai netyčia išsisprendė per Dariaus ilgą liežuvį”, - juokiasi Linas Ramoška.

Susitarti dėl techninės pagalbos Lietuvoje vykstančiose „4x4 Perimetro” varžybose nebuvo sunku – ralio reido ir Lietuvos ralio čempionato varžybų kalendoriai nesikerta, tad technikai nusprendė imtis jiems šiek tiek pažįstamo automobilio aptarnavimo. Kiek kitokia situacija buvo su ilgesnės distancijos užsienio varžybomis – daug karčios patirties su savadarbiais automobiliais turintis technikas ilgų maratonų vengė, nujausdamas, jog vėl teks plušti per naktis.

„Čia istorija pasidaro įdomesnė. Edvinas nukeliavo pas Darių norėdamas prisimatuoti naują sėdynę ir nusprendė, jog laikas paspausti ir galutinai sutarti dėl užsienio varžybų. Jeigu esate savo akyse matę „Biesą”, suprasite, jog jį paspausti taip pat lengva kaip poliarinę mešką. Po trumpos diskusijos, Darius atsakė, jog atsisako maratoninės projekto dalies, nes nebenori per naktis kariauti su savadarbiais automobiliais. Perklausus ką reikia daryti, kad jis sutiktų, mechanikas atrėžė – „Nusipirkit Hilux, tada galėsim važiuoti”. Grubiai taip mūsų garaže atsirado Vaidoto Žalos automobilis, o Darius nebeturi kur trauktis – žodis ne žvirblis.”

Toyota Hilux/Vytauto Dranginio nuotrauka

Tiesa, komandos vadovas atskleidė, jog toks pirkinys buvo planuojamas nepriklausomai nuo mechanikų pageidavimų: „Visi trys Lietuvos ekipažai išbandė ir įrodė, jog imtis rimtų varžybų su „automobiliu už pigiau” yra sunkiai įmanoma ir tai pareikalauja stipriai daugiau pastangų ir valios. Tai yra faktas, šios pamokos išmokti iš naujo nereikia. Nuo pirmos projekto dienos mes žinojome, jog „Desert Warrior” gali išmokinti važiuoti, bet nebūtinai atvežti į rimtesnių varžybų finišą, tad Biesevičiaus ultimatumas kiek paspartino dalykus.”

Pavyzdinė pasiruošimo programa

„Lietuva yra nuostabi šalis, ypač jeigu nori dalyvauti ralio reido varžybose. Trys itin stiprūs ekipažai Dakaro ralyje per kone dešimtmetį leido matyti jų progresą, jų klaidas, tad pradėdami savo kelionę, jau žinome kur ir kaip reikia eiti: fizinės treniruotės su „Fitness 4 Race”, navigacijos treniruotės su Lietuvos ralio reido čempionato organizatoriaus Gedimino Grigaičio pagalba, valandomis skaičiuojami pasivažinėjimai ir mokymai su Vaidotu Žala, bei Dakaro žiniuonio Sauliaus Jurgelėno pasakojimai – taip atrodo pastarieji keli mėnesiai. Stengiamės bent kartą per savaitę sėdėti už sportinio automobilio vairo, jeigu ne “Auto-Moto parke”, tai kasdieniu visureigiu naviguodami po miškuose paruoštą trasą. Trumpai tariant – darome viską, kad per trumpą laiką surinkti visą įmanomą patirtį ir Italijoje startuoti ne kaip „čainykai”, - tęsia Linas Ramoška.

Pradžia su „Desert Warrior"

Kaip teigė komandos vadovas Linas Ramoška, Edvinas jau buvo turėjęs trumpus testus su naujuoju pirkiniu. Prie jo vairo jis praleido apie pusantros valandos ir automobilio perdavimo metu gavo iš Vaidoto Žalos bazinius apmokymus, kaip kas veikia ir panašiai. L. Ramoška taip pat atvirauja, kad komanda nepuola iškart leistis į trasą su „Toyota Hilux", nes pirmiausia reikia kaupti patirtį „Baja" varžybose, o būtent tam puikiai tinka „Desert Warrior" bolidas - paprastesnis automobilis. „Mes važiuojame su šiuo automobiliu tam, kad susipažintume su ralio reidu, suprastume visas jo subtilybes, o prie „Hilux" vairo komanda sės vėliau", - sakė Linas Ramoška.

Kategorijos: