You are here

„Steinwinter 2040“: vilkikas, kurio aukštis kaip superautomobilio

1983 metais Frankfurto automobilių parodoje buvo pristatytas vilkiko „Steinwinter 2040“ konceptas, kuris turėjo įnešti revoliuciją į sunkvežimių pasaulį.

Štutgarte įsikūrusi kompanija „Steinwinter“ ant „Mercedes-Benz“ vilkiko bazės sukūrė visiškai unikalią transporto priemonę. „2040“ turėjo ir specialiai jam sukurtą priekabą, kuri buvo 18 metrų ilgio. Taigi buvo galima pilnai išnaudoti visą vilkiko su priekaba ilgį kroviniams, kadangi priekaba buvo kabinama virš kabinos.

Vilkikas buvo vos 1170 mm aukščio, 6,5 metro ilgio, o ratų bazė sudarė lygiai tris metrus. Kabinos viduje galėjo sėdėti trys žmonės, kuriems buvo sumontuotos Recaro sėdynės. Vidus atrodė gana komfortiškai ir futuristiškai.

„Steinwinter 2040“ buvo varomas 8 cilindrų „Daimler-Benz OM442“ varikliu su dvejais turbokompresoriais. Jis buvo 14,6 litro darbinio tūrio ir generavo 400 AG ir 2100 Nm galią. Maksimalus sukimo momentas buvo juntamas vos nuo 1100 aps./min.

Gali buvo perduodama į galinius ratus per šešiolikos laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Vilkikas turėjo riboto praslydimo diferencialą, ABS sistemą bei orinę važiuoklę. Kuro bako talpa sudarė 420 litrų.

Pasaulį išvydo tik vienas konceptas, toks vilkikas nebuvo pradėtas gaminti, nors brėžiniuose buvo mąstoma ir apie kitokias jo išdėstymo versijas.

Atliekant testus buvo įveikta vos 3000 kilometrų ir suprasta, kad toks vilkikas nėra labai gera idėja. Superautomobilio sėdėjimo pozicija nėra patogi tuomet, kai reikia įveikti tūkstančius kilometrų. Taip pat vairuotojo vieta nebuvo pakankamai saugi avarijos metu. Be to, sėdint aukštai – taip kaip tradiciniame vilkike – yra patogiau manevruoti, nes plačiau matoma aplinka.

Kategorijos: