You are here

Vilniuje gali nelikti vietos, kur galima saugiai „pašėlti“ automobiliu

  • Driftas/N40 nuotrauka
    Driftas/N40 nuotrauka

Tik prieš mėnesį džiaugėmės, kad Vilniuje atsirado vieta kur galima saugiai „pašėlti“ automobiliu. Graži iniciatyva buvo aprašyta čia

Į „Geriausios metų iniciatyvos“ nominaciją (jei tik tokia būtų) neabejotinai pretenduotų Vilniaus pakraštyje, V. A. Graičiūno g. 20 suformuota universali slalomo bei šonalsydžio treniruočių, mėgėjiškų varžybų ir šiaip „garo nuleidimo“ automobiliu erdvė, pakrikštyta „N40-Driftlando“ vardu.

Bendromis N40 vyrų autoklubo ir drifterių komandos „Side to Side“ jėgomis sutvarkyta aikštelė vis dar toli iki idealios asfalto kokybės prasme. Tačiau šiuo atveju kur kas svarbesni kiti dalykai. Čia šlifuoti automobilio valdymo įgūdžius benzingalviams beveik nieko nekainuoja. Čia visi norintys gali maksimaliai saugiai priartėti tiek prie automobilio, tiek savo paties gebėjimų ribų ir atsakyti į hamletiško sukirpimo klausimą – „būsiu ar nebūsiu lenktynininku“. Pagaliau būtent čia įsikūrė šonaslydžio triračių „Drift Trike Lietuva“ bazė, kurioje net vaikai gali patirti viską, kuo užburia ši lenktynių disciplina.

„N40-Driftlando“ architektai čia pataikė į dešimtuką – pasiūlė saugiai ir legaliai „nuleisti garą“ kai vairuotoją apsėda mintys, jog automobilių sportas velniškai daug neteko jam nepasiūlęs piloto vietos „Scuderia Ferrari“ ar bent jau  „Volkswagen Motorsport“ gamyklinėje komandoje.

„Side to Side“ komandos vaikinai, neapsikentę, kad gatvėse ir keliuose kvailiojantiems chuliganams pradedamas klijuoti „drifterių“ etiketė, ryžosi patys bandyti keisti padėtį ir į viešas šonaslydžio treniruotes kviesti būtent tokią publiką.

„Tiesą sakant prieš pirmąjį tokį susitikimą mes patys būgštavome, ar suvaldysime situaciją ir ar tikrai tai duos naudos. Tačiau vos pradėjus platinti informaciją apie numatomas „atvirų vartų“ dienas, sulaukėm itin pozityvios reakcijos. Socialiniuose tinkluose kvietimas plito tarsi virusas ir buvo lydimas komentarais esą „pagaliau realiai vyksta kažkas normalaus“, o ne postringaujama apie baudų didinimą ar naujus draudimus. Viskas pavyko taip gerai, kaip tik buvo galima tikėtis – nė vienas į kvietimą legaliai „pasidraskyti“ namo neišvažiavo nepatenkintas dėl čia nustatytos tvarkos ar nepateistų lūkesčių“, – apie gyvenimą „N40-Driftlando“ užkulisiuose pasakojo vienas „Side to Side“ įkūrėjų Darius Jurčiukonis.

„Deja pasirodo reikia ne tik gerų norų ir relių veiksmų juos įgyvendinant, reikia ir politikų neapsimestinio geranoriškumo - jei ne kurti, tai bent jau negriauti. Kol politikai žada kurti Lietuvą, kurioje norisi gyventi, mes savo lėšomis sukūrėme kažką tokio, ko Lietuvoje dar nebuvo. Galima daug grasinti finansinėmis baudomis ar dar žiauresnėmis nuobaudomis, bet jaunimas toks jau yra, jie įsigyja automobilį, žinoma nori galingesnio. Koks sekantis žingsnis? Ogi išbandyti ką tas automobilis kartu su vairuotoju gali. Tai neišvengiama, tokia realybė, taip bus tol kol bus automobiliai, ir tai tikrai nėra blogai, tik bandymo keliu žmogus gali sužinoti savo gebėjimų ribas. Deja panašu, kad politikai pamiršo savo jaunystę, kad ir kaip gražiai prieš rinkimus deklaruoja ketinantys skatinti jaunimo užimtumą, postringauja apie sudarymą tokių gyvenimo sąlygų, kad jaunimas nebėgtu iš Lietuvos. Realiuose veiksmuose politikų dėka šiandien yra iškilusi reali grėsmė, kad dar šį pavasarį entuziastų lėšomis ir laiko ištekliais Vilniaus pakraštyje sukurta erdvė išnyks vienu „mygtuko paspaudimu“. Vilniaus valdžios manymu tokia vieta Vilniaus m. savivaldybei tiesiog nereikalinga. Bet galbūt dar įvyks stebuklas ir mūsų pačių išrinkti valdžios atstovai bent pasidomės ką ketina sunaikinti“, - neslėpdamas skaudulio pasakojo N40 vyrų autoklubo vadovas A. Kazlauskas.

Autorius: R. Gabartas / N40 vyrų autoklubas

Kategorijos: