You are here

62 tonas sveriančio, vokiečių tanko „Leopard 2A6“ apžvalga

  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
_

Ką mes žinome apie... Tankus? Turbūt daugelis pasakytų, jog tai didelė, lėta ir visą griaunanti technika, kuri turi vikšrus ir pabūklus. Tačiau kokia iš tiesų yra šiuolaikinė karinė technika?

„Inabank team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas jau ne kartą stebino įvairių automobilių apžvalgomis – pradedant nuo retų kolekcinių vertybių iki sunkiosios technikos. Šį kartą Dakaro rekordo savininkas vairą iškeitė į šturvalą ir savo „Youtube“ kanalo rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“ žiūrovams pristatė vokiečių NATO sąjungininkų tanką „Leopard 2A6“.

Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

Skaičiai kalba už save

„Leopard 2A6“ sveria 62 tonas. Tai yra maždaug 42 vidutinių automobilių masė. Nenuostabu, jog tokiam šarvuočiui išjudinti reikia galingo motoro. Taigi čia įmontuotas V formos, 12 cilindrų „twin-turbo“ dyzelinis variklis, išvystantis net 1479 arklio galias. Tiesa, nors šis variklis ir dyzelinis, tačiau jis sukurtas taip, jog negavus dyzelino, jį būtų galima pakeisti bet kokia degia substancija – benzinu, spiritu ar net tepalais.

Šį raumenų kalną taip pat sukūrė vokiečiai – įmonė „MTU Friedrichshafen GmbH“, kurią 2011-siais įsigijo itin prabangių automobilių gamintoja „Rolls-Royce“. Beje, ta pati MTU sukūrė variklį ir gigantiškajam „Belaz 75710“ – didžiausiam pasaulyje savivarčiui.

Griauna mitus

Bene gajausias stereotipas apie tankus yra jų lėtapėdiškumas. „Leopard 2A6“ šį mitą sugriautų taip pat lengvai kaip kliūtį savo kelyje. Vokiečių šarvuotis gali išvystyti net 70 km/val. greitį. Taigi įsivaizduokite tokiu greičiu lekiančias 62 tonas. Baugu, tiesa?

Leopard 2A6 tankas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

Taip pat turbūt žinote, jog tankų vikšrai gadina asfaltą. „Leopard 2A6“ gali drąsiai važiuoti bendrojo naudojimo keliais jų negadinant – šarvuotis turi specialias papildomas gumines „pagalvėles“, kurios dedamos ant vikšrų prieš važiuojant ant asfalto.

Panašumai į automobilius

Ar kada galvojote, kuo tankas yra panašus į automobilį? Visų pirma, „Leopard 2A6“ važiuoja ant vikšrų, kuriuos suka 16 ratų. Galima teigti, jog tankas yra varomas „galu“, na o tiksliau – galine „žvaigžde“. Bet turbūt toks pasirinkimas natūralus – juk šarvuotį kūrė vokiečiai.

Na o jeigu esate matę brangiausias pasaulio žiedines lenktynes „Formulė 1“, jums jau bus matyta sėdėjimo pozicija, kuomet vairuotojas sėdi pusiau gulėdamas. Lygiai taip pat vairuotojas sėdi tanke. Prieš jį yra šturvalas, o aplink – daugybė prietaisų, padedančių valdyti šarvuotį.

Dar daugiau apie vokiečių tanką „Leopard 2A6“ sužinoti galite B. Vanago „Youtube“ kanale, rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“:

Kategorijos: