You are here

1989 metais „Volkswagen“ spėjo ateitį su „Futura“ konceptu

  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura
  • VW Futura
    VW Futura

1989 metų Frankfurto automobilių parodoje Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ pristatė ateities konceptą, pavadintą „Futura“ vardu.

„Futura“ buvo sukurtas su ta mintimi, kad taip turėtų atrodyti 21-o amžiaus automobilis. Taigi „Volkswagen“ tuo metu pažvelgė į priekį 11 metų.

VW Futura

Automobilio dizainas nebuvo labai įspūdingas ir neatrodė, kaip iš ateities. Dėmesį atkreipė į viršų atsidarančios plačios durys ir iš stiklo pagaminta galinė dalis. Įdomu tai, kad norint atidaryti duris, viršutinė jų dalis pakyla į viršų, o apatinė dalis suvažiuoja į slenkstį (kaip ir „BMW Z1“). Konceptas buvo pritaikytas labiau dviem suaugusiems žmonėms, nes gale buvo sumontuotos vaikiškos sėdynės.

VW Futura

„Futura“ turėjo įvairių elektroninių sistemų, kurių viena fiksavo priekyje esančio automobilio atstumą, kurį atvaizduodavo ekrane keičiantis spalvoms. Prietaisų skydas buvo pilnai skaitmeninis, ekrane buvo rodomos net rekomendacijos, kokiu greičiu važiuoti, priklausomai nuo eismo situacijos.

„Futura“ buvo aprūpintas puikia garso izoliacija, turėjo ABS stabdžių sistemą, akceleratorius buvo elektroninis, rankinis stabdis veikė automatiškai. Konceptas turėjo ir vairo elektrinį stiprintuvą, be to automobilis galėjo automatiškai prisiparkuoti.

Sensorių pagalba buvo apskaičiuojama laisva vieta ir automobilis pats į ją įvažiuodavo. Vairuotojui nieko nereikėjo daryti, pats automobilis automatiškai reguliavo tiek stabdymą, tiek judėjimą, tiek vairavimą. Dabar tai atrodo įprastas dalykas daugelyje naujų automobilių. Tuomet vienas iš „Volkswagen“ kompanijos atstovų Heiko Barske teigė, kad „ateityje automobiliai galės važiuoti autonomiškai – o vairuotojas tiesiog galės likti namuose.“ Tuomet buvo svarstoma, kad jeigu tokią sistemą įdiegti į produkcijai skirtą automobilį, jo kaina išaugtų nuo 5 000 iki 10 000 JAV dolerių.

Štai kaip jis pats visa tai atliko:

Kitas įdomus dalykas, tai galinių ratų pasukamumas. Galiniai ratai galėjo pasisukti į tą pačią pusę kaip ir priekiniai.

Variklio skyriuje buvo sumontuotas benzininis 1,7 litro keturių cilindrų agregatas su mechaniniu kompresoriumi. Generuojama galia - 82 AG ir 155 Nm. Konceptas dar turėjo ir originalią aušinimo sistemą garavimo principu. Todėl buvo nereikalingas ventiliatorius.

Gamintojas teigė, kad vidutinės kuro sąnaudos turėjo būti 6,7 litro šimtui kilometrų. Koncepto svoris tik 1000 kg.

Taigi žvelgiant iš technologinės pusės „Volkswagen“ tuomet gana gerai pažvelgė į ateitį, tačiau vis dėl to autonominiai automobiliai 2000 metais keliuose dar neatsirado, tačiau prabėgus dar penkiolikai metų vis daugiau gamintojų apie tai kalba ir kuria netolimus planus, kad tokie automobiliai važinės gatvėse.

VW Futura

Kategorijos: 
Automobiliai: