You are here

„VW Golf A59“: Vienas paslaptingiausių „Golf“ modelių

  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ar kada nors yra buvę taip, kad negalėtumėte atsižiūrėti į trečios kartos „VW Golf“? Tikriausiai ne. Tačiau „Golf A59“ yra būtent tas trečios kartos atstovas, nuo kurio neįmanoma atplėšti akių. Išvydus jį realybėje – šis teiginys buvo akimirksniu patvirtintas. Ant jokio trečios kartos „VW Golf“ nematytos plačios ratų arkos, angos variklio dangtyje, į viršų iškeltas spoileris, paslaptingas interjeras – visa tai nedavė akims ramybės. Įdomiausia buvo ta akimirka, kai supranti, jog stovi ir žvelgi į ralio bolido prototipą, kuris taip ir neišvažiavo į trasas.

Apskritai, egzistuoja vos du tokie pilnai pagaminti „VW Golf A59“ prototipai. Tai yra vienas paslaptingiausių ir įdomiausių „Volkswagen“ modelių.

Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pasaulį šis automobilis išvydo dėl to, kad „Volkswagen“ planavo su šiuo automobiliu dalyvauti Pasaulio ralio čempionate (WRC) ir paprašė „Schmidt Motorsport“ sukurti tam tinkantį variantą. „Golf A59“ turėjo tapti Group A/Group N bolidu, o norint gauti homologaciją reikėjo 2500 vienetų tokių automobilių pagaminti bendram naudojimui keliuose. Gaila, bet šio automobilio masinė produkcija taip ir nebuvo pradėta, nors planas buvo išleisti į kelius nemažą kiekį šių ypatingų modelių. Įsivaizduojate, kaip smagu dabar būtų matyti tokį automobilį šalia „Lancia Delta Integrale Evo“ ar „Ford Escort Cosworth“? Šiais laikais tai būtų buvęs ypatingas ir labai vertingas automobilis.

„Schmidt Motorsport“ šį projektą pradėjo 1992 metų sausio mėnesį, o automobilio debiutas turėjo įvykti 1994 metų Monte Karlo ralyje. Paties prototipo pagaminimo metai yra 1993. Tačiau „Golf A59“ taip ir nebuvo pradėtas gaminti – neišvažiavo jis nei į trasas, nei į gatves, o tiksli to priežastis išlieka neaiški. Tai buvo brangus projektas, taigi tikėtina, kad viena iš versijų – per dideli kaštai – gali būti teisinga.

Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Didelę projekto sąmatą išduoda tai, kad „Schmidt Motorsport“ nenaudojo 1,984 litro „VW“ variklio. Vietoj jo buvo panaudotas visiškai naujas 1,998 litro, 4 cilindrų agregatas su 275 AG ir 367 Nm galia. Tai bendro naudojimo keliams skirta galia. Ralyje ji būtų buvusi pakelta iki maždaug 400 AG. Visų keturių varančiųjų ratų sistema buvo ne „Syncro“, o kažkas panašaus į „Haldex“ sistemą. Variklio galia į ratus buvo perduodama per 6 laipsnių mechaninę greičių dėžę (ralyje būtų buvusi naudota 5 laipsnių greičių dėžė).

„Golf A59“ svoris yra 1270 kg, o maksimaliai jis gali įsibėgėti iki 270 km/h. Stabilumui užtikrinti automobilis buvo apautas plačiomis padangomis – 225/50, kurios sumontuotos ant 16 colių ratlankių.

Be to, automobilio kėbulas buvo pagamintas iš anglies pluošto ir kevlaro, viduje buvo sumontuoti saugos lankai bei įspūdingos sportinės sėdynės. Visa tai įrodo, kad „Golf A59“ kūrėjai prie projekto dirbo rimtai ir sukūrė tikrai unikalų automobilį. Testų metu Niurburgringo trasoje su juo buvo įveikta 20 000 kilometrų, kuriuos nuvažiavo garsusis Walter Rohlr.

Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Bendro naudojimo keliams skirto automobilio kaina turėjo būti apie 80 000 Vokietijos markių. Tuo metu „VW Golf GTI“ kainavo beveik tris kartus mažiau. Taigi parduoti tokį brangų automobilį – būtų buvę nelengva.

Dabar pasaulyje egzistuojančių dviejų prototipų vertė neaiški. Faktas tas, kad jie tikrai neplanuojami parduoti. Vienas iš prototipų yra saugomas „Volkswagen“ muziejuje, Wolfsburge, o kitas dienas leidžia jo kūrėjo, Konrad Schmidt būstinėje, Cadolzburge.

Įdomi detalė yra ta, kad apie vieną iš dviejų (pirmąjį) pagamintų prototipų egzistavimą niekas ilgai nežinojo. Šis prototipas laiką slapta leido „Schmidt Motorsport“ patalpose ir tik vėliau jis buvo ištrauktas iš saugyklos ir viešai pastatytas „Konrad Schmidt Volkswagen“ atstovybėje. „A59“ istorija ties tuo dar nesibaigia – buvo pagamintas dar vienas šio automobilio kėbulas, nudažytas geltona spalva, tačiau be jokių mechaninių elementų. Jį iš „Schmidt Motorsport“ nupirko graikų tiuningo kompanija. Taigi iš dalies galima teigti, kad iš viso buvo pagaminti beveik trys „VW Golf A59“ prototipai.

Volkswagen Golf A59/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: