You are here

Galu varomas Tomo „VW Golf Mk1”

Dažnas mūsų landžiojame po „Youtube“ ir žiūrime filmukus su senais „užbombintais“ automobiliais, kurie „krauna malkų“ iš pažiūros rimtesniems varžovams ar superautomobiliams. Tikriausiai pagalvojate, kad būtų jėga turėti tokį „sleeper‘į“, niekuo neišsiskirianti automobilį su galingu motoru, ir pastatyti į vietą visus išsišokėlius. Taip nutiko ir Tomui.

Tikslas Nr. 1: „sleeper'is"

Būdamas 17 metų jis prisižiūrėjo vaizdelių „Youtube“ portale, kaip įvairūs „kibirai“ priešinasi rimtiems automobiliams. Vaikinas užsidegė noru pats sukonstruoti ką nors panašaus. Dar būdamas mokinys jis iš metalo laužo supirktuvės nusipirko apleistą pirmos kartos „Volkswagen Golf“ su 1,1 litro varikliu, kuris kainavo 600 lt. Kaip mokiniui, tai buvo dideli pinigai.

Įsigytas automobilis buvo visiškai nepanašus į išsvajotą tikslą, bet norint jį pasiekti Tomas iškart ėmėsi veiksmų.

Pirmiausia jis pradėjo galvoti apie variklį – buvo nuspręsta rinktis 1,8 litro agregatą su 100 kW galia, tačiau vaikinas įvertino, kad tokios variklio galios gali trūkti, todėl nors ir neturėdamas jokių žinių apie turbinas, jis nusprendė, kad turbina jo automobiliui būtina. Po metų 1,8 litro variklis su „sraige“ jau puikavosi automobilyje. „Pravažiavus – rankos ir kojos drebėjo, užteko per akis“, - prisimena Tomas. Tačiau jis iškart pažymi, kad su laiku apetitas vis augo. Pradžioje užteko 0,5 baro turbinos slėgio, vėliau jis buvo pakeltas iki 0,7, dar vėliau iki 0,9 ir galiausiai slėgį pakėlus iki 1 baro pradėjo lūžti automobilio transmisija.

Visgi 250 AG variklio galia padarė savo (ant stendo galia nebuvo matuota, tačiau panašių modifikacijų projektai „užaugina“ apie 300 AG).

Tikslas Nr. 2: RWD

Jau tuomet būdamas studentu Tomas nusprendė, kad pirmos kartos „Golfui“ jis vietoj priekinių varomų ratų darys galinius varomus ratus. Taip pat atsirado ir kitų norų – daugiau sukimo momento „apačioje“. Čia vėl greitai buvo priimtas sprendimas ir pasirinktas 2,2 litro „silkės“ variklis su turbina, turintis galios kėlimo potencialą. Vaikinas variklį perrinko, padidino variklio galvos kanalus, padarė papildomus aušinimo kanalus.

Tomas ironiškai guodėsi, kad taip kančios ir prasidėjo: „Atrodė, kad įmetu važiuoklę, pakabinu variklį ir važiuoju, tačiau bedarydamas užsimaniau didesnio pasukamumo, tai nebetiko standartinė važiuoklė, teko pasigaminti savo. Galinę važiuoklę buvau įdėjęs nuo „BMW E30”, bet po to persigalvojau, nes ji atrodė per silpna, tai įdėjau nuo „E34”. Tada pamasčiau, kad gal ir lankų reiktų, nes gausis gana piktas „kibiras“ (juokiasi), tai teko ir juos susidėti. Po važiuoklės perdarymo ratai už sparnų išsikišo po 8 cm, tai teko ir „overfenderius“ gaminti. Tuo pačiu dar ir perdažiau (juokiasi)“.

Kaip matome sumanymų, ryžto ir kantrybės Tomui tikrai netrūko. Bet mums vis tiek galvoje sukosi klausimas, ar nebuvo tokio momento, kuomet norėjosi viską nutraukti. Paklausėme ir išgirdome atsakymą, kuris patvirtino, kad Tomas yra tikras automobilių entuziastas: „Mintis mesti projektą nekilo. Tik kartais užknisdavo, kad turėdamas pinigų, neidavau su draugais į barą pasėdėti, nes žinojau, kad už tuos pinigus geriau nusipirksiu naujus sferinius guolius, taupysiu turbinai ar kitoms projekto išlaidoms.“

Palaikymo iš namiškių vaikinas taip pat nesulaukė, jo tėvas dar pačioje pradžioje skeptiškai žiūrėjo į vystomą projektą ir abejojo, kad sūnui kas nors gausis, tačiau, kai iš garažo išriedėjo dar priekiu varomas golfytis su 250 AG, jis buvo patenkintas.

Tikslas Nr. 3: 400 AG

Nuo vaikystės konstruojantis įvairius „žaislus“, o idėjų ir žinių besisemiantis iš interneto, Tomas planuoja, kad pilnai pabaigto automobilio galia sieks apie 400 AG. Jis tikisi pamėginti su šiuo automobiliu sudalyvauti drifto ar drago varžybose. Be to, Tomas dar paatviravo, kad „Visi klausia, kur važiuosiu. O aš tiksliai nežinau. Tiesiog man atrodo, kad smagiau krapštytis, nei važiuoti."

Galiniais ratais varomo „Golf Mk1” projektas vykdomas nuo 2011 metų, o uždirbti pinigai buvo investuojami į automobilį. Planas buvo iš garažo išriedėti 2013 metų vasarą, tačiau dėl riboto biudžeto planai buvo nukelti iki 2014 metų vasaros. Šioje projekto stadijoje buvo jau labai daug ko nuveikta, bet vietų, prie kurių reikėjo dar padirbėti taip pat netrūko. Tomas juokdamasis sakė: „Knygą jau galiu išleisti apie savo projektą“.

TESTAI

Džiugu, kad per 2014 metų žiemą automobilis nebuvo apleistas. Tomas jį užkūrė!

 

2016 metai

Tačiau automobilis iš garažo testams išriedėjo 2016 metų pavasarį, o iki to laiko jam dar buvo atlikta įvairių pakeitimų, ir kaip matome video - viskas atrodo gana neblogai.

Automobilio testavimas:

Šiuo metu variklio galia yra 310 AG ir 440 Nm. Iki planuotų 400 AG dar trūksta, tačiau projekto autorius teigia, kad testams galios pilnai užteko, o vėliau bus atsukta ir daugiau.

Ant stendo

„Nors automobilis valdosi lyg ir gerai, vis gi pirmas blynas yra prisvilęs. Reikia dar daug domėtis apie suvedimus ir panašiai, nes manau dar bus kur tobulėti",- pasakoja Tomas.

2017 metai

2017 metų pavasarį Tomas ir vėl ištraukė savo kūrinį į lauką. Per metus laiko prie automobilio ne itin daug kas buvo nuveikta. Tomas sutvarkė tai, kas buvo nebaigta, užglaistė įvairias smulkmenas. Jis džiaugėsi, kad automobilyje viskas gerai veikia, nors tikrai tikėjosi, kas bus kokių nors nesklandumų.

Koks jo tolimesnis planas? Per metus su šiuo „Golf" jam pavyksta išvažiuoti testams vos pora kartų. Tomas dar ruošiasi tobulinti priekinę važiuoklę bei dar pakelti variklio galią. Kaip jis pats sako: „Aš daugiau konstruoju, nei važiuoju, bet yra didelis noras nulėkti į „Šeryklą" „Nemuno žiede", tačiau tai bus dar ne greitai".

Nepaisant to, verta itin aukštai pakelti nykščius už tokį projektą ir savo tikslų siekimą. Šaunu!

Štai kaip vaizdai iš paskutinių testų - 2017 m. balandį:

 

Galbūt jūs irgi turite įdomų mylimą automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Pasidalinkite! Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Kategorijos: 
Automobiliai: