You are here

„Volvo 760 Turbo“ bolido prototipas, niekada neišvažiavęs į trasą

1983 metais „Volvo“ nusprendė kėbulinių automobilių žiedinėms lenktynėms paruošti naują bolidą ir tam tikslui sukūrė „760 Turbo“, atitinkantį „Group A“ taisykles. Taip, tai didžiulis sedanas ir tokio bolido idėja atrodė abejotinai, nes „760“ modelis buvo siejamas su prabangaus „Volvo“ flagmano ateitimi ir lenktynių trasai jis iš dalies nelabai tiko.

Įdomiausia tai, kad „Volvo“ ką tik buvo sukūrusi ir mažesnio „240“ serijos modelio lenktyninę versiją - „Infra Paint 240 Turbo“, kuri lenktynėse debiutavo 1982 metais. Tai buvo itin protingas sprendimas. „Volvo 760 Turbo“ bolidas turėjo būti senojo „240 Turbo“ modelio pasekėju. Todėl iškart išvydęs dienos šviesą „760 Turbo“ buvo pradėtas testuoti, norint pažiūrėti, ar jis bus konkurencingas.

310 AG

Gatvinė „760“ versija turėjo 2,3 litro 173 AG pajėgumo variklį, o lenktyninei versijai buvo panaudotas 2,1 litro turbokompresorinis variklis, su kuriuo bolidas būtų galėjęs startuoti klasėje iki 3,0 litrų darbinio tūrio.

Bolido variklio galia siekė 310 AG, kuri į galinius varomuosius ratus buvo perduodama per mechaninę „Getrag M515“ greičių dėžę.

Priekinė bolido dalis buvo aprūpinta didžiuliu spoileriu, taip pat buvo ir angos, per kurias oru buvo aušinami stabdžiai. Ant galinio dangčio buvo sumontuotas didžiulis spoileris, į kurį oras nukreipiamas per stoge sumontuotą spoilerį.

Norint dalyvauti lenktynėse pagal taisykles būtų reikėję pagaminti 2500 vienetų tokį kėbulo stilių turinčių gatvei skirtų versijų, kad būtų gauta homologacija.

Gaila, bet nei vienas taip atrodantis modelis nepasiekė masinės produkcijos konvejerio, nes po testų bolidas taip ir liko prototipu, niekada negavęs šanso išvažiuoti į rimtą lenktynių trasą ir susigrumti su varžovais.

760 Turbo prieš 240 Turbo

Testuose „Volvo 760 Turbo“ pasirodė gana gerai, tačiau vis dėl to buvo viena maža problema - „240 Turbo“ bolidas, kuris trasoje viską darė geriau.

Jo akceleracija buvo geresnė, su juo buvo galima vėliau pradėti stabdymą, buvo geresnis posūkiuose bei „draugiškesnis“ stabdžiams ir padangoms. Didžioji šių privalumų dalis buvo svoris. „760 Turbo“ svėrė 1325 kg, o „240 Turbo“ - 1280 kg. Be to, „240 Turbo“ turėjo dvejų durų kėbulą ir buvo standesnis nei keturduris „760 Turbo“.

Dar vienas „760“ minusas buvo – dydis. Ilgesnis ir platesnis bolidas gerai dirbo trasose su ilgomis tiesiosiomis, tačiau itin daug posūkių turinčiose trasose buvo sunkokai suvaldomas.

Taigi galų gale buvo nuspręsta toliau nevystyti šio projekto, nes jis atrodė prasčiau už „240 Turbo“, su kuriuo varžybose buvo dalyvaujama toliau ir jis pelnė visą garbę. Naujajam „700“ serijos bolidui trasoje nepavyko pakeisti „200-ojo“.

1986 metais „Volvo 760 Turbo“ bolidas užėmė vietą „Volvo“ muziejuje, Gotenburgo mieste, Švedijoje.

Kategorijos: 
Automobiliai: