You are here

Winter Rally 2019: Nugalėjo čekas J. Orsak, V. Žala - antras

  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019
  • Winter Rally 2019
    Winter Rally 2019

Pasitarus su automobilių sporto bendruomene ir atsižvelgus į žiemos festivalio dalyvių pageidavimus, buvo nuspręsta, jog pirmasis 2019 metų Lietuvos ralio čempionato etapas grįžo į dviejų dienų formatą. Visa tai pasiteisino su kaupu, o žiema pasirūpino, kad ralis būtų itin žiemiškas. Puikią šventę vainikavo ne tik gausiai iškirtęs sniegas, įdomi lenktynininkų kova, bet ir tūkstantinės minios žiūrovų.

Sausio 25 dieną ralis prasidėjo keturiais naktiniais greičio ruožais, kuriuos visus laimėjo Vaidotas Žala, kuris pirmos ralio dienos pabaigoje turėjo net 39,3 sek. persvarą prieš čeką J. Orsak. Trečias žengė taip pat lenktynininkas iš Čekijos - A. Tlustak, kurio atsilikimas buvo šiek tiek daugiau nei 1 minutė.

Gaila, bet Vaidotui pirmos vietos išlaikyti nepavyko, nes ekipažas turėjo įvairių nuotykių, tačiau kovojo iki pat galo ir „beveik atgrojo" išsvaistytą laiką.

Dramos 13-ajame žiemos ralyje buvo itin daug, o ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio lipo Jaroslav Orsak ir Jindřiška Žakova duetas iš Čekijos. Vos 10,2 sek. nuo jų atsiliko pragariškai sunkią dieną išgyvenęs Vaidotas Žala ir Andris Malnieks. Tačiau diena buvo sunki ne jiems vieniems.

„Reduktoriuje radome dviejų nykščių dydžio skylę“, – taip savo sėkmę pristatė 7–ąją vietą bendroje įskaitoje užėmusio „DHL Racing“ ekipažo šturmanas Kastytis Torrau. „Turėjome turbinos slėgio problemų“, – dalinosi Giedrius Notkus. Viena po kitos, būtent tokio tipo istorijos plūdo iš pavargusių dalyvių veidų. Dvi dienos ir simboliškas tryliktasis ralis iš sportininkų pareikalavo visko, negailėdamas nei jų technikos, nei pačių ekipažų. 12 duetų finišo nepasiekė: dalis iš jų gerokai gadino nervus varžybų teisėjams, ne tik pabaigdami savo pasirodymą, bet užtverdami kelią į finišą kitiems. Ralio valdymo centras visą dieną plušo siekdamas sėkmingai pabaigti dienos šventę ir Uteną po truputį apgaubiant tamsai, galėjo pagaliau atsipūsti – gerokai aptalžyti pavyzdinės žiemos, visi dalyviai finišą pasiekė saugiai.

Gilūs atodūsiai buvo girdimi ir lietuvių ekipažų lūpose: nepaisant visų V. Žalos pastangų susigrąžinti savo persvarą bendroje ralio įskaitoje, jau prieš paskutinį greičio ruožą teko nuryti karčią tiesą – čekams šiandien sekėsi geriau ir pirmojo šių metų festivalio nugalėtojų taurė keliaus į svečią šalį. Nepaisant techninių problemų ir kovos su danga, „Agrorodeo“ ekipažas negali liūdėti ilgai – pernai iki čempionų titulo jiems pritrūko bent jau startuoti „Winter Rally“ sudėtyje, tad šiemet parodyta antroji vieta yra tikrai puikus rezultatas. Po visą dieną kankinusių techninių problemų, panašiai jautėsi G. Notkaus bei D. Strižano duetas – pernai metų čempionai džiaugėsi netikėtai pakilę ant trečiojo podiumo laiptelio ir į Panevėžį iškeliavo su misija iki pavasario išlyginti gerokai aplandytas bolido skardas. Nuo ralio nugalėtojo jie atsiliko beveik 3 minutes.

Kone apmaudžiausias dienos epizodas nutiko paskutiniame dienos greičio ruože. Su nauju šturmanu į Uteną atriedėjęs ralio senbuvis Vytautas Švedas nesėkmingai peršoko vieną iš tramplynų ir to užteko ankstyvam finišui. Kauniečiai kovojo dėl pergalės klasėje bei vietos penketuke, tad pabaigti savo pasirodymą iki podiumo likus mažiau nei dešimčiai kilometrų iš tiesų apmaudu.

Kiek smagesne gaida savo dieną pabaigė Deividas Gezevičiaus ir Tomas Nenartavičius. Viena ašimi varoma „Opel Astra“ iš pirmo žvilgsnio neatrodo kaip vienas greičiausių ralio automobilių, tačiau tai tik įvaizdis – nuo ralio lyderio atsilikę dešimčia minučių, jie prie Utenos daugiafunkcinio sporto centro grįžo penkti bendroje įskaitoje. Ukmergės AMSK atstovaujantis ekipažas sulaukė pagyrų ne tik iš ralio fanų, bet ir kolegų. Neseniai pranešę, jog ruošia naują automobilį, Deividas ir Tomas sėkmingai įrodė, jog ir senasis gali nesunkiai juos atvežti į vieno sudėtingiausių ralių finišą – ne tik atvežti, bet ir aplenkti nemažą dalį gerai žinomų šalies atletų.

Verta paminėti, kad ketvirtąją vietą užėmė Dakaro ralyje MAZ sunkvežimį pilotavęs S. Viazovich, kuris Žiemos ralio trasomis skriejo su Mitsubishi Lancer. Nugalėtojui jis pralošė 7 min. 13 sek.

Šeštoje vietoje liko J. Tamašauskas su BMW M3, nuo D. Gezevičiaus atsilikęs 30 sekundžių ir 14 sek. pranokęs septintoje vietoje finišavusį R. Čapkauską.

Sudėtingas, pareikalavęs didelio susikaupimo ir dešimčių buferių – taip atrodė tryliktasis „Winter Rally“. Pagaliau Lietuvą aplankiusi kokybiška žiema į regiono žvyrkelius pritraukė ne tik džiuginantį sportininkų kiekį, bet ir įspūdingus aistruolių būrius, tad belieka tikėtis, kad daugelį metų rusenusios žiemiško ralio tradicijos ir toliau sėkmingai džiugins šio sporto mėgėjus.

 

Pirmos dienos rezultatai - 1 DIENA

Winter Rally 2019