You are here

WRC 2015: Monte Karlo ralis

  • WRC
    WRC

Sausio 22 dieną startavo 2015 metų Pasaulio ralio čempionatas (WRC), kuris prasidėjo Monte Karlo raliu.

Testinis greičio ruožas

Viskas, kaip įprasta prasideda nuo bandomojo greičio ruožo (Shakedown). Jame geriausiai pasirodė devyniskart WRC čempionas Sebastienas Loebas, atstovaujantis „Citroen" komandą. Trumpą testinį greičio ruožą jis įveikė 0,4 s greičiau už Kris Meeke („Citroen"), dar 0,7 s atsiliko Sebastien Ogier („Volkswagen").

Pirmoji diena

Pirmąją ralio dieną lenktynininkų laukė du naktiniai greičio ruožai, kurių bendras ilgis 41 km. Tempą iškart pradėjo diktuoti S. Loebas, kuris jau pirmajame greičio ruože susikrovė net 22 sek. pranašumą prieš O. Tanaką iš „M-Sport" komandos. Trečias buvo S. Ogier iš „Volkswagen", atsilikęs dar 8,9 sek.

Antrajame greičio ruože jau S. Ogier diktavo sąlygas ir laimėjo šią atkarpą 10,7 sek. prieš J. Latvala, tuo tarpu S. Loebas atsiliko 17,6 sek.

Antroji diena

Antrąją ralio dieną sportininkų laukė dar šeši greičio ruožai. Dienos pradžioje S. Loeb turėjo 13,3 sek. persvarą prieš S. Ogier, kuris dar 22,8 sek. lenkė J. Latvalą.

Trečiajame Monte Karlo greičio ruože vėl dominavo S. Loeb, kuris net 15 sek. pranoko S. Ogier.

Ketvirtajame ruože sužibėjo R. Kubica, kuris 3 sek. aplenkė S. Ogier. S. Loeb šįkart buvo ketvirtas, atsilikęs dar 4 sek. Penktas ruožas vėl buvo sėkmingiausias R. Kubicai, tačiau S. Ogier šįkart nuo jo atsiliko tik 0,8 sek. Trečias buvo J. Latvala, atsilikęs 15,7 sek. S. Loeb sekė po jo. Bendroje įskaitoje po penkto ruožo Loebas tebeturėjo trapią persvarą prieš Ogier - tik 3 sek. Trečias žengė J. Latvala, atsilikdamas daugiau nei 1 min. 10 sek.

Šeštajame greičio ruože į nugalėtojo poziciją vėl sugrįžo S. Loeb, 3,5 sek. aplenkęs J. Latvalą. Trečias liko S. Ogier, atsilikęs dar 0,1 sek.

Septintajame greičio ruože įvyko pasikeitimas bendroje įskaitoje. S. Ogier šiame ruože buvo antras, tačiau pranoko S. Loebą net 14,6 sek. ir užėmė ralio lyderio poziciją, pirmaudamas 8 sek. Geriausią laiką šiame ruože vėl parodė R. Kubica.

Aštuntasis greičio ruožas sujaukė visus S. Loebo planus, nes sportininkas smarkiai apgadino automobilio galinę dalį - išlaužė galinį kairės pusės ratą.. Bendroje įskaitoje jis nukrito į 15 vietą, o trečiąją dieną toliau lenktyniaus pagal „Super Rally" taisyklę.

Antros dienos pabaiga buvo nesėkminga ir puikiai važiavusiam Robertui Kubicui, kuris pirmąją dieną turėjęs elektronikos problemų, antrąją dieną irgi baigė prastai - neišvengė kontakto su medžiu. Dėl to buvo apgadintas automobilis ir nuleistas priekinis kairės pusės ratas.

Paskutinį antros dienos ruožą laimėjo S. Ogier ir trečiosios dienos išvakėrėse bendroje įskaitoje prieš komandos draugą J. Latvalą turėjo net 1 min. 45,4 sek. persvarą. Trečioje vietoje žengė A. Mikkelsenas, atsilikdamas dar 49,4 sek. Ketvirtas buvo O. Tanak, atsilikdamas dar 9,6 sek., o penketuką užbaigė M. Ostberg, pralošdamas lyderiui jau šiek tiek daugiau nei tris minutes.

Trečioji diena

Trečiąja dieną sportininkams buvo paruošti keturi greičio ruožai, tačiau jie įveikė vienu mažiau. Dėl per didelio ralio žiūrovų skaičiaus buvo atšauktas devintasis Monte Karlo ralio greičio ruožas.

Dešimtąjį, 51,7 km ilgio greičio ruožą geriausiai įveikė Robertas Kubica, kuris net 33,4 sek. pranoko K. Meeke. Gaila, kad lenkas šio ralio pradžioje turėjo problemų su automobiliu bei darė klaidų - galbūt jis dabar būtų ralio lyderiu.

Trečias šiame ruože buvo S. Loeb, atsilikęs dar 7,8 sek. Daug laiko greičio ruože prarado ralio lyderis - S. Ogier - Kubicai jis pralošė net 1 min. 49 sek. ir buvo tik devintas.

Šiame greičio ruože nepasisekė O. Tanakui, kuris išslydo iš trasos. Fanai padėjo jam grįžti atgal į kelią, tačiau lenktynininkas prarado net 18 min. ir nukrito ties dvidešimtuko riba.

Vienuoliktą greičio ruožą S. Loebas, tačiau Robertas Kubica buvo čia pat už jo - atsilikimas tik 1,8 sek. Trečias finišavo J. Latvala, atsilikęs 5,3 sek.

Dvyliktas ruožas sėkmingiausias buvo K. Meeke, kuris 8,5 sek. aplenkė R. Kubicą. Trečias T. Neuville, atsilikęs 11,1 sek. J. Latvala vėl buvo žymiai greitesnis už komandos draugą S. Ogier ir savo atsilikimą bendroje įskaitoje sumažino dar 30 sek.

Taigi dienos pabaigoje rezultatų suvestinė atrodė taip: pirmas - S. Ogier, J. Latvala nuo jo atsiliko 42,8 sek. Trečias Andreas Mikkelsenas - deficitas 1 min. 49,8 sek. Ketvirtas - M. Ostbergas, o penktas - D. Sordo.

Ketvirtoji diena

Ketvirtąją ralio dieną lenktynininkams teko įveikti tris paskutinius Monte Karlo ralio greičio ruožus.

Trylikto greičio ruožo nugalėtoju tapo K. Meeke, aplenkęs S. Loebą 1,1 sek. Dar 0,7 sek. atsiliko Dani Sordo.

S. Loebas greičiausiai įveikė keturioliktą ruožą, 8,8 sek. aplenkęs M. Ostbergą. T. Neuville atsiliko dar 3 sekundes. Likus vienam greičio ruožui T. Neuville buvo šeštoje bendros įskaitos pozicijoje ir atsilikinėjo nuo Dani Sordo tik 0,2 sek.

Pastarasis keturioliktame greičio ruože viena sekunde nusileido savo varžovui ir bendroje įskaitoje nukrito už penketuko ribų. Penktoji vieta atiteko T. Neuville.

Greičiausiai 14-ą ruožą įveikė K. Meeke. S. Loebas nuo jo atsiliko tik 0,2 sek. O trečias buvo J. Latvala, nusileidęs dar 1,7 sek.

Taigi Monte Karlo ralio nugalėtoju tapo S. Ogier, kuris bendroje įskaitoje 58 sek. pranoko savo komandos draugą J. Latvalą. Trečią vietą užėmė dar vienas Volkswagen komandos atstovas - A. Mikkelsenas, atsilikęs 2 min. 12,3 sek. Mads Ostbergas liko ketvirtas. S. Loebas šį ralį baigė aštuntoje vietoje.

Informaciją paruošė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: