You are here

WRC 2015: Švedijos ralis

  • Švedijos ralis 2015
    Švedijos ralis 2015

Vasario 12 dieną startavo 2015 metų Pasaulio ralio čempionato (WRC) antrasis etapas Švedijoje, kur dalyvių laukė snieguotos ir ledu padengtos trasos.

Testinis greičio ruožas

Vasario 12 dienos testiniame greičio ruože geriausią rezultatą pademonstravo Sebastienas Ogieras iš „Volkswagen“ komandos. 0.2 sek. nuo jo atsiliko Robertas Kubica su „Ford Fiesta“. Trečias buvo, tiek pat atsilikęs Madsas Ostbergas su „Citroen DS3“.

Pirmoji diena

Po testinio greičio ruožo lenktynininkų laukė vienas trumpas greičio ruožas – tik 1,9 km.

Jame greičiausiai lėkė Pontus Tidemand su „Ford Fiesta RRC“. Toks jo pasirodymas buvo siurprizas. Madsas Ostbergas buvo antras, atsilikęs 0.3 sek., o J. Latvala atsiliko 0.4 sek.

Antroji diena

Antrąją ralio dieną lenktynininkų laukė devyni greičio ruožai.

Antrajame ir trečiajame ralio greičio ruožuose greičiausias buvo S. Ogieras, kuris bendroje įskaitoje lenkė J. Latvalą 7.8 sek. Trečias žengė A. Mikkelsenas, atsilikęs dar 2.6 sek.

Ketvirtajame greičio ruože jau J. Latvala diktavo tempą ir 1.6 sek. aplenkė komandos draugą S. Ogierą. Tačiau pastarasis penktajame greičio ruože 2.9 sek. buvo pranašesnis už J. Latvalą ir bendroje įskaitoje turėjo 9.1 sek. persvarą. Trečias vis dar buvo A. Mikkelsenas, atsilikęs 19.6 sek.

Šeštojo greičio ruožo viduryje S. Ogier turėjo problemų su „VW Polo R“ valytuvais, kurie atsisakė dirbti, todėl lenktynininkas turėjo šiek tiek sumažinti tempą. Greičio ruožą laimėjo Y. Protasovas, 2.2 sek. aplenkęs J. Latvalą. R. Kubica buvo trečias, atsilikęs dar 0.9 sek. S. Ogieras buvo tik aštuntas, jo atsilikimas 8 sekundės.

Prieš septintąjį greičio ruožą S. Ogieras bandė susitvarkyti valytuvus ir pamiršo prisegti variklio dangtį, kuris pakilo ir sudaužė priekinį automobilio stiklą. Bėda ta, kad ir valytuvų nepavyko priversti veikti. Šiame ruože jis buvo ketvirtas, atsilikęs nuo jo nugalėtojo – J. Latvala – 2.3 sek. Tai reiškia, kad bendroje įskaitoje šiuos sportininkus tebeskyrė tik 1 sekundė, S. Ogiero naudai. Trečioje pozicijoje tvirtai tebesilaikė A. Mikkelsenas, atsilikdamas 15.6 sek.

Aštuntajame greičio ruože pagaliau nugalėjo A. Mikkelsenas, 4.1 sek. aplenkęs S. Ogier ir 6 sek. J. Latvalą.

Devintajame greičio ruože įvyko antros dienos kulminacija, kuomet sniego pusnių minkštumą išbandę S. Ogieras ir J. Latvala, užleido lyderio poziciją A. Mikkelsenui. Šį ruožą laimėjo T. Neuville'as, o A. Mikkelsenas nuo jo atsiliko 1 sek.

S. Ogieras lėtame posūkyje kliudė sniego pusnį ir joje užstrigo apie 40 sek. Po šio ruožo bendroje įskaitoje jis nukrito į ketvirtąją vietą, turėdamas 26.1 sek. deficitą prieš lyderiu tapusį A. Mikkelseną.

Dar blogiau šis greičio ruožas susiklostė J. Latvalai, kuris nuslydo nuo kelio ir ten prarado 8 min. 30 sek. Į kelią jam sugrįžti padėjo žiūrovai. Bendros įskaitos rikiuotėje jis nusirito už dvidešimtuko ribos.

Paskutinį dienos greičio ruožą (1.9 km ilgio) laimėjo S. Ogier ir dieną baigė ketvirtoje vietoje, atsilikdamas nuo dramatiškai lyderiu tapusio A. Mikkelseno 24.7 sek. Trečias žengė M. Ostbergas, turėdamas 19.4 sek. deficitą, o antroje pozicijoje įsitaisė T. Neuville'as, atsilikęs 19.1 sek.

Trečioji diena

Trečioji diena ir aštuoni greičio ruožai. Bendrosios įskaitos vaizdas žadėjo įdomią kovą.

Vienuoliktame greičio ruože greičiausias buvo A. Mikkelsenas ir įrodė, kad jis vertas netikėtai jam padovanotos pirmosios pozicijos bendroje įskaitoje. Norvegas 3.1 sek. aplenkė antru buvusį J. Latvalą ir 6.0 sek. pranoko S. Ogierą. Pastarasis bendroje įskaitoje šoktelėjo į trečią poziciją. Trečias buvęs M. Ostbergas greičio ruožo pabaigoje rėžėsi į sniego pusnį ir pradūrė galinę padangą. Dėl to jis prarado 46 sek.

Dvyliktame greičio ruože jis buvo trečias, atsilikęs 5.5 sek. nuo ruožo nugalėtojo S. Ogiero, kuriam 1.3 sek. pralošė J. Latvala. A. Mikkelsenas prarado 8 sekundes. Bendroje įskaitoje S.Ogieras jau pakilo į antrąją vietą, atsilikdamas nuo norvego 22.7 sek. T. Neuville'as nusmuko į trečią vietą, jam iki S. Ogiero trūksta 7.9 sek.

Tryliktajame greičio ruože ir vėl pirmas – S. Ogieras, J. Latvala nuo jo atsiliko 1.6 sek., o A. Mikkelsenas dar 0.3 sek.

Keturioliktas greičio ruožas itin nesėkmingas buvo A. Mikkelsenui, kuris trasoje apsisuko ir prarado 20 sek. Etape nugalėjęs S. Ogieras bendroje įskaitoje dar labiau priartėjo prie pirmos pozicijos. Jam teliko panaikinti tik 1.7 sek. deficitą prieš komandos draugą – A. Mikkelseną. T. Neuville'as, esantis trečioje vietoje nuo lyderio atsiliko 12.4 sek.

Penkioliktame greičio ruože A. Mikkelsenas reabilitavosi po nesėkmės. Ir nors jis nelaimėjo šio greičio ruožo, tačiau S. Ogierui parodė, kad nepaleis taip lengvai pirmos vietos iš rankų.

Šį ruožą laimėjo T. Neuville'as, pranokęs A. Mikkelseną 3.7 sek. Trečias buvo K. Meeke, atsilikęs dar 0.1 sek. S. Ogieras buvo tik tryliktas, praradęs 14,6 sek. Bendroje įskaitoje jis nukrito į trečią vietą, o T. Neuville'as pakilo į antrąją.

Šešioliktą ruožą laimėjo K. Meeke, 1.7 sek. nuo jo atsiliko M. Ostbergas ir 3.2 sek. J. Latvala. Likus dviem dienos greičio ruožams A. Mikkelseno persvara prieš T. Neuville'ą buvo 6.7 sek., o prieš S. Ogierą – 10.4 sek.

1,87 km ilgio - 17-ą ruožą laimėjo R. Kubica, 1.2 sek. nuo jo atsiliko O. Tanakas, trečias buvo Y. Protasavas, pralošęs dar 0.1 sek.

Paskutinį trečios dienos greičio ruožą laimėjo T. Neuville'as ir savo naudai sumaišė visas kortas bendrojoje įskaitoje.

Šiame ruože jis 0.8 sek. pranoko K. Meeke, o S. Ogieras buvo trečias ir atsiliko 5.9 sek. A. Mikkelsenas užėmė septintą vietą, pralošęs 8.8 sek.

Taigi pasibaigus trečiajai ralio dienai pirmoje bendros įskaitos vietoje žengė T. Neuville'as iš „Hyundai“ ekipos. Jis turi trapią – 1.5 sek. - persvarą prieš A. Mikkelseną. Trečioje vietoje žengia S. Ogieras, atsilikdamas dar 8.1 sek. Ketvirtas dieną baigė M. Ostbergas (atsilikimas – 53.4 sek.), o penktas buvo – O. Tanakas, atsilikęs beveik pusantros minutės.

Ketvirtoji diena

Paskutinę ralio dieną, sekmadienį, sportininkų laukė dar trys greičio ruožai, kurių bendras ilgis šiek tiek daugiau nei 46 kilometrai.

Sėkmingiausiai diena prasidėjo S. Ogierui, kuris laimėjo 19-ą greičio ruožą, o A. Mikkelsenas po jo susigrąžino lyderio poziciją. S. Ogieras savo komandos draugą šiame ruože pralenkė 1.3 sek. Tuo tarpu buvęs ralio lyderis T. Neuville'as atsiliko 6.6 sek. Bendroji įskaita likus dviem greičio ruožams atrodė taip: A. Mikkelsenas – pirmas, T. Neuville'as – antras, atsilieka 3.8 sek., S. Ogieras – trečias, atsilieka dar 3 sek.

Priešpaskutiniame Švedijos ralio greičio ruože greičiausias buvo J. Latvala, kuris 0.9 sek. aplenkė S. Ogierą. Pastarasis tuo tarpu, laimėjo 3.8 sek. prieš A. Mikkelseną ir 4.6 sek. „įvežė“ T. Neuville'ui. Po tokio S. Ogiero rezultato bendroje įskaitoje jis pakilo į antrąją vietą ir nuo A. Mikkelseno jį skyrė 3 sekundės. T. Neuville'as žengė trečias, atsilikdamas dar 1.6 sek.

Paskutiniame greičio ruože įvyko tikra drama. Prieš startuojant T. Neuville'ui, greičiausiai grečio ruožą buvo įveikęs M. Ostbergas, tačiau Neuville'as jį aplenkė 5.1 sek. Buvo neaišku, ar pakaks tokio pademonstruoto greičio, nes belgas prisipažino rizikavęs.

Tuomet atėjo eilė A. Mikkelsonui, kuriam deja, ralis baigėsi labai nesėkmingai. Jis bandė nukirsti trasos kampą per sniego pusnį, tačiau joje užstrigo ir prarado daugiau nei 40 sekundžių, taip pat prarado ir pirmąją vietą, taip pat jam neužteko sekundžių išlaikyti ir antrąją poziciją. Taigi bendroje įskaitoje jis liko trečias.

Labiausiai šio greičio ruožo pabaigoje džiaugėsi S. Ogieras, kuris laimėjo paskutinį ruožą. Jo persvara prieš T. Neuville'ą buvo 4.8 sek. Viso to jam pakako, kad Sebastienas pačioje ralio pabaigoje susigrąžintų dėl ankstesnės klaidos (9-ame ruože) prarastą pirmąją poziciją.

Taigi, S. Ogieras – Švedijos ralio nugalėtojas. T. Neuville'as – antras, atsilikęs 6.4 sek. A. Mikkelsenas liko trečias su 39.8 sek. deficitu.

Ketvirtas liko O. Tanakas, atsilikęs 2 min. 26 sek., o penketuką užbaigė H. Paddonas, pralošęs 3 min. 31.5 sek.

Informaciją paruošė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: