You are here

WRC 2016: Monte Karlo ralis

  • S. Ogier/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
    S. Ogier/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
  • A. Mikkelsen/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
    A. Mikkelsen/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
  • T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka
    T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • K. Meeke/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
    K. Meeke/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
  • T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka
    T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • M. Ostberg/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
    M. Ostberg/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
  • M. Ostberg/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
    M. Ostberg/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
  • H. Paddon/Hyundai Motorsport nuotrauka
    H. Paddon/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Dani Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Dani Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • D. Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
    D. Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka
    T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • H. Paddon/Hyundai Motorsport nuotrauka
    H. Paddon/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • D. Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
    D. Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • D. Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
    D. Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • A. Mikkelsen/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka
    A. Mikkelsen/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka

Sausio 21 dieną startavo pirmasis 2016 metų Pasaulio ralio čempionato etapas – legendinis Monte-Karlo ralis, kuris yra rengiamas jau 84-ą kartą. Lenktynininkams ralyje teks įveikti 377 km atstumą, kuris suskirstytas į 16 greičio ruožų.

M. Ostberg/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka

2015 metų Pasaulio ralio čempionas S. Ogieras prieš ralį buvo nusiteikęs puikiai. Jis šį ralį yra laimėjęs tris kartus, ir tiki, kad jo patirtis leis vėl pasiekti gerą rezultatą. „Patirtis apskritai padeda ralyje. Bet tai yra itin svarbu būtent Monte-Karle“, - pridūrė pilotas. „Net gi testų metu sunku patirti visas įmanomas šio ralio sąlygas. Aš žinau, kad tai bus sunkus ralis, čia visuomet yra sunku su teisingų padangų pasirinkimu, kas yra vienas pagrindinių gero pasirodymo rodiklių. Jeigu mes nedarysime klaidų su padangomis ar prie vairo, tuomet viskas bus gerai“, - kalbėjo Ogieras. Tačiau jam nebus lengva ir dėl stiprių kitų komandos narių: A. Mikkelsen bei J. M. Latvala. „Hyundai“ komanda su nauju bolidu taip pat turi stiprius vairuotojus, tačiau rimti varžovai yra gerai. Visa tai jam duoda dar daugiau motyvacijos siekiant ketvirto WRC čempiono titulo.

Pirmoji diena (sausio 21 d.)

Pirmąją ralio dieną, ketvirtadienį, sportininkų laukė 2 naktiniai greičio ruožai. Pirmąjį jų laimėjo S. Ogieras, aplenkęs K. Meeke 4.1 sek., o trečias buvo A. Mikkelsenas, atsilikęs dar 5.3 sek.

K. Meeke/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka

Antrajame greičio ruože tempą jau demonstravo K. Meeke, sugebėjęs S. Ogierą pranokti net 11 sek. Trečias vėl buvo A. Mikkelsenas, atsilikęs 14.7 sek.

Taigi po pirmos ralio dienos pirmas žengė K. Meeke, antras buvo S. Ogieras, atsilikęs 6.9 sek., o A. Mikkelsenas turėjo jau 20 sek. deficitą.

Antroji diena (sausio 22 d.)

Antrąją ralio dieną laukė dar šeši greičio ruožai. Keturis iš jų laimėjo S. Ogieras ir du K. Meeke. Dienos pabaigoje bendros įskaitos viršuje jau buvo S. Ogieras, turėdamas 9.5 sek. persvarą prieš kol kas pagrindinį savo konkurentą K. Meeke su „Citroen“ iš „Abu Dabhi Total Team“ komandos.

Likę varžovai po šios dienos jau atsilikinėjo viena minute ir daugiau. Trečias buvo J.M. Latvala, atsilikęs 1 min. 8.1 sek., ketvirtas – A. Mikkelsenas, atsilikęs dar 25.7 sek. Jis nukrito į ketvirtą vietą iš trečios, nes septintajame greičio ruože apsisuko ant slidžios dangos. Penktoji vieta priklausė T. Neuville'ui iš „Hyundai“ - jo atsilikimas 1 min. 47.8 sek. Sportininkas skundėsi per minkšta bolido važiuokle. Taip pat jis kentėjo ir dėl netinkamai pasirinktų padangų.

T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka

Nesėkminga diena buvo Robertui Kubica, kuris išlėkė iš trasos po 6.1 km nuo starto ir sudaužė savo „Ford Fiesta RS“, atsitrenkęs į medį. (Avarijos video žiūrėkite čia - Kubicos avarija). Hayden Paddon iš „Hyundai“ taip pat nebaigė dienos. Jo bolidas slydo ant ledo, kliudė medį ir sugadino galinį kairės pusės ratą. Monte-Karlo ralis būtent tuo ir pasižymi, kad sąlygos trasoje gali keistis kiekviename metre: sausą asfaltą keičia ledas, o šlapias vietas gali keisti sniegas.

Tai įrodo šis video:

Trečioji diena (sausio 23 d.)

Trečiąją Monte-Karlo ralio dieną teko įveikti dar penkis sudėtingus greičio ruožus su besikeičiančia danga. Teisingas padangų pasirinkimas vėl gi buvo itin svarbus.

Nesėkmingai ši diena susiklostė dviems lyderiams. J. M. Latvala bendroje įskaitoje buvo trečias, tačiau 11-ame greičio ruože jis išlėkė iš trasos ir sudaužė priekinę važiuoklę. Greičio ruožo finišą jis pasiekė, po to susiremontavo automobilį pats pervažiavime tarp greičio ruožų, tačiau nebesuspėjo į 12-o ruožo startą.

Latvalos avarija

Tuo tarpu antras važiavęs K. Meeke ir dar sudaręs konkurenciją pirmaujančiam S. Ogierui, iš ralio pasitraukė po 12-o greičio ruožo finišo. Jis vos tik finišavęs iššoko iš bolido, kad patikrintų greičių dėžę. Deja, bet ji buvo sudaužyta ir jam teko pasitraukti iš ralio.

Iškritus šiems dviems sportininkams, S. Ogieras tapo vienvaldžiu ralio lyderiu, kuriam sekmadienį beliks sėkmingai įveikti tris greičio ruožus.

Artimiausią varžovą, antroje vietoje esantį A. Mikkelseną, jis lenkia 1 min. 59.7 sek. Trečias po šios dienos buvo T. Neuville'as iš Hyundai, kuris atsilieka dar 12.5 sek. Beje, pastarasis itin įtikinamai laimėjo du paskutinius greičio ruožus dėl puikiai pasirinktos padangų strategijos. Kiti Hyundai ekipos pilotai: D. Sordo ir H. Paddon, taip pat užfiksavo labai gerus rezultatus šiuose ruožuose. Įdomu tai, kad dvyliktame greičio ruože trys Hyundai buvo pirmi - tai pirmas toks rezultatas greičio ruože Hyundai Motorsport komandos istorijoje. Be to, tai ir puikus debiutas naujam i20 bolidui.

T. Neuville/Hyundai Motorsport nuotrauka

Ketvirtas bendroje įskaitoje žengia M. Ostbergas, jis atsilieka 4 min. 25.9 sek., o penktas yra S. Lefebvre, atsilikęs 7 min. 29.5 sek.

Ketvirtoji diena (sausio 24 d.)

Paskutinę ralio dieną buvo belikę trys greičio ruožai, kurių vienas Power Stage, kur galima pelnyti papildomų taškų už pirmas tris vietas (3 taškai, 2 ir 1).

14-ą greičio ruožą laimėjo S. Ogier, 15-ą A. Mikkelsenas, o Power Stage vėl triumfavo S. Ogieras, kuris laimėjo visą Monte-Karlo ralį ir už laimėtą paskutinį greičio ruožą įsirašė į savo sąskaitą dar tris papildomus taškus. Taigi S. Ogierui 2016 metų Pasaulio ralio čempionato startas pavyko maksimaliai gerai - surinktas maksimalus taškų kiekis. S. Ogieras Monte-Karlo ralį laimėjo trečią kartą iš eilės (iš viso jis jį yra laimėjęs 4 kartus). Triskart iš eilės šį ralį yra laimėję tik keli lenktynininkai: Sandro Munari, Walter Röhrl, Tommi Mäkinen ir Sébastien Loeb.

S. Ogier/Jaanus Ree, Red Bull Content Pool nuotrauka

Šią dieną visuose greičio ruožuose antras buvo D. Sordo. Power Stage ruože jis laimėjo du taškus. Trečias paskutinį greičio ruožą baigė A. Mikkelsenas ir uždirbo vieną papildomą tašką

Bendroje Monte-Karlo įskaitoje jis liko antras. Nuo S. Ogiero atsiliko 1 min. 54.5 sek. Trečią vietą ralyje užėmė T. Neuville'as, pralošęs 3 min. 17.9 sek. Ketvirtas buvo M. Ostbergas, atsilikęs 4 min. 47.7 sek. Penktas buvo S. Lefebvre, pralošęs 7 min. 35.6 sek.

Monte-Karlo ralio TOP 10:

Vieta

Lenktynininkas

Atsilikimas

1.

S. OGIER

3:49:53.1

2.

A. MIKKELSEN

+1:54.5

3.

T. NEUVILLE

+3:17.9

4.

M. OSTBERG

+4:47.7

5.

S. LEFEBVRE

+7:35.6

6.

D. SORDO

+10:35.5

7.

O. TANAK

+11:39.9

8.

E. EVANS

+18:30.8

9.

E. LAPPI

+20:41.0

10.

A. KREMER

+20:43.9

Parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: