You are here

WRC 2017: Meksikos ralis

  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Meksikos ralis 2017/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Meksikos ralis 2017/Hyundai Motorsport nuotrauka

Kovo 9-12 dienomis Meksikoje vyksta trečiasis Pasaulio ralio čempionato etapas – Meksikos ralis, kuriame numatyta 19 greičio ruožų arba 370,46 kovinių kilometrų.

Testas ir pirmi greičio ruožai

Kovo 9 d. testiniame Meksikos ralio greičio ruože greičiausias buvo „Hyundai“ ekipos pilotas T. Neuville'as, kuris Monte Karlo ir Švedijos raliuose jau beveik turėjo pergales, tačiau galiausiai abiejų ralių nebaigė. Taigi, Meksikoje jis vėl tikrai spaus kaip reikiant, ir tai jis įrodė jau per testus. Tačiau norint pasiekti finišą, teks būti atsargiam ir nedaryti klaidų, kurios pirmuose dviejuose etapuose kainavo labai daug.

Antras testuose buvo S. Ogieras, atsilikęs 1,7 sek., o trečias K. Meeke, pralošęs dar 0,5 sek.

 

Ketvirtadienio vakare lenktynininkų laukė ir du itin trumpi (1,57 km ilgio) greičio ruožai Meksiko mieste.

Nuliniu pažymėtą ruožą laimėjo J. Hanninenas iš „Toyota“, o pirmu numeriu pažymėtą ruožą laimėjo S. Ogieras iš „M-Sport“. Susumavus rezultatus po šių abiejų ruožų, pirmas žengė J. Hanninenas, o O. Tanak ir K. Meeke nuo jo atsilikinėjo 1,6 sek.

 

Antroji diena

Antrąją ralio dieną, penktadienį, lenktynininkų laukė 7greičio ruožai – iš viso 154,85 km. Be to, šią dieną visų laukė ir ilgiausias greičio ruožas – net 54,9 km. Jį buvo suplanuota įveikti du kartus. Dar trys šios dienos ruožai yra itin trumpi: 1,09 km, 2,30 km ir 2,30 km.

Deja, bet ne viskas ėjosi pagal planą ir du pirmieji dienos greičio ruožai buvo atšaukti, tarp jų ir vienas iš ilgųjų ruožų, tačiau juo lenktynininkai dar turės važiuoti vėliau.

Organizatoriai buvo priversti atšaukti pirmą ir antrą greičio ruožus, nes įvykusi avarija (ne ralio bolidų) net 6 valandoms užblokavo kelią tarp Meksiko ir Leono. Dėl šios priežasties bolidus po ketvirtadienio miesto greičio ruožų vežanti technika ir aptarnaujantis personalas negalėjo laiku atvykti į Leoną. Šiuos miestus skiria apie 400 km atstumas.

Atšaukus ruožus, dienos maršrutas sutrumpėjo net 74 km.

Taigi Meksikos ralis galų gale prasidėjo, lenktynininkai stojo į ketvirto greičio ruožo startą. Tai 54,9 km ilgio distanciją, kurią pirmas per 39 min. 15,6 sek. įveikė K. Meeke. Nuo jo 7,3 sek. atsiliko S. Ogieras, dar 10,6 sek. atstumu buvo H. Paddonas.

Penktą ruožą (19,68 km) pirmas įveikė T. Neuville'as. E. Evansas nuo jo atsiliko 5,7 sek., o trečias buvo D. Sordo, atsilikęs 6,5 sek.

Dienos pabaigoje visų laukė trys trumpi greičio ruožai. Pergales juose pasidalino T. Neuville'as, K. Meeke ir E. Evansas.

Susumavus visus dienos rezultatus po šios dienos bendros įskaitos viršuje atsidūrė K. Meeke iš „Citroen“. Nuo jo 20,9 sek. atsiliko S. Ogieras iš „M-Sport“, o trečias žengė T. Neuville'as iš „Hyundai“. Jo atsilikimas 56,7 sek.

Ketvirtas buvo J. Hanninenas iš „Toyota“, o penktas O. Tanakas iš „M-Sport“. Jų atsilikimas nuo lyderio apie pusantros minutės.

Nors Meksikos ralyje oro temperatūra nebuvo itin didelė, kokia ji tradiciškai būna šioje šalyje, tačiau beveik kiekvienas pilotas kentėjo nuo perkaitusių bolidų variklių. Tam įtakos turėjo ir aukštikalnės ir begalė dulkių.

Meksikos ralis 2017/Hyundai Motorsport nuotrauka

S. Ogieras didžiąją dalį ilgojo, 54 km ilgio greičio ruožą, važiavo degant įspėjamai lemputei. O. Tanako bolido aušinimo skysčio temperatūra siekė net 120 laipsnių.

Tuo tarpu „Hyundai“ komandos visi trys bolidai kentėjo dėl nesklandaus variklių darbo, bolidai trukčiojo. Vėliau komanda išsiaiškino, kad problemas bolidams sukėlė užsikišę kuro filtrai. Štai 7-ame vos 2,3 ilgio greičio ruože T. Neuville'as dėl to prarado net 25 sek., o sekančiame tokio pat ilgio ruože dar 10 sek. Dar daugiau čia prarado D. Sordo – jam organizatoriai neužskaitė 7 greičio ruožo įveikimo, nes jį pasivijo O. Tanakas. Sordo už tai buvo parodyta raudona vėliava - jam paskaičiuotas 2 min. 35 sek. atsilikimas. Automatiškai jam buvo atimta galimybė startuoti sekančiame greičio ruože ir skirta 5 min. bauda. Taigi po tokių baudų, iš trečios pozicijos jis nukrito net į 15-ą. Tačiau galiausiai viskas pakrypo kita linkme - buvo nuspręsta pasitraukti iš ralio tą dieną ir gauti nedidelę baudą bei šeštadienį startuoti pagal Rally 2 taisyklę. Taigi - jis iš viso tegavo tik 2 min. 15 sek. baudą ir išlaikė šansus pakovoti dėl aukštų pozicijų.

 

Trečioji diena

Trečiąją ralio dieną, šeštadienį, visų laukė dar 9 greičio ruožai, kurie sudarė 157 km distanciją.

Dieną puikiai pradėjo D. Sordo, kuris laimėjo pirmus du šeštadienio greičio ruožus. Po vieną laimėtą GR toliau įsirašė T. Neuville'as, S. Ogieras, K. Meeke bei O. Tanakas.

Toliau sekė itin trumpi trys greičio ruožai mieste. Du iš jų laimėjo E. Evansas, o vieną - S. Ogieras.

Dienos pabaigoje lyderio pozicijoje toliau žengė K. Meeke. Savo persvarą prieš antroje vietoje esantį S. Ogierą jis padidino iki 30,9 sek. Trečias tebebuvo T. Neuville'as, atsilikdamas 1 min. 10,5 sek.

Ketvirtoji vieta priklausė O. Tanakui (atsilikimas 2 min. 12.6 sek.), o penketuką užbaigė H. Paddonas, turėdamas 3 min. 25,5 sek. deficitą.

 

Ketvirtoji diena

Paskutinę ralio dieną, sekmadienį, buvo numatyti du greičio ruožai. Vieno jų ilgis 32,96 km., o kito - 21,94 km.

Pirmąjį iš jų laimėjo K. Meeke, aplenkęs S. Ogierą 6,3 sek.

Paskutinį - Power Stage - grečio ruožą, už kurį skiriami papildomi taškai penkiems greičiausiams, laimėjo T. Neuville'as, 0,3 sek. aplenkęs S. Ogierą. Trečias buvo O. Tanakas, atsilikęs 3,8 sek. Taigi jie atitinkamai gavo 5-4-3 taškus. Du taškus užsidirbo J. M. Latvalą, o vieną - D. Sordo.

Paskutinio greičio ruožo pačioje pabaigoje vos neįvyko didžiulė drama, nes K. Meeke viename iš posūkių padarė klaidą, išlėkė iš trasos į automobilių parkavimo zoną. Jis kažkokiu būdu sugebėjo išvengti atsitrenkimo į sustatytus automobilius, rado kelią tarp jų atgal į trasą, o šį ruožą baigė 8-oje vietoje, atsilikęs 23,7 sek.  Daug! Tačiau jam užteko anksčiau sukauptos persvaros prieš S. Ogierą, kad Citroen pilotas taptų Meksikos ralio nugalėtoju. Sveikinimai K. Meeke'ui! Tikriausiai mažai kas prieš ralį statė už šio lenktynininko pergalę.

 

Antrąją vietą užėmė S. Ogieras, atsilikęs 13,8 sek. Trečias buvo T. Neuville'as, pralošęs 59,7 sek. Ketvirtą vietą pelnė O. Tanakas, atsilikęs 2 min. 18,3 sek., o penketuką užbaigė H. Paddonas (atsiliko 3 min. 32,9 sek.).

Kategorijos: