You are here

WRC. Lotos Rally Poland 2014: Sebastien Ogier tapo nugalėtoju

  • Sebastien Ogier
    Sebastien Ogier

Po gražios kovos Lenkijos ir Lietuvos trasomis septintojo Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo „Lotos 71st Rally Poland 2014“ nugalėtoju tapo puikiai važiavęs prancūzas Sebastien Ogier iš „Volkswagen“ komandos. Jis laimėjo net 10 iš 24 greičio ruožų.

„Man tai buvo tobulas savaitgalis. Tai didelis žingsnis link čempiono titulo. Greičio ruožai buvo tikrai puikūs ir greiti. Šį sezoną nėra lengva laimėti ralio etapus“, – sakė S. Ogier.

Paskutiniąją ralio dieną, sekmadienį, sportininkams buvo likę įveikti keturis greičio ruožus, kuriuose ralio lyderis neiššvaistė sukauptos solidžios persvaros prieš savo komandos draugą norvegą Andreas Mikkelseną, kuris užėmė antrąją vietą. Ogier jis nusileido 1 min. 7.7 sek.

Ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio užlipo belgas Thierry Neuville‘as iš „Hyundai“. Jis pralošė 2 min. 13.5 sek. Ketvirtoji pozicija atiteko „M-Sport“ komandos lenktynininkui Mikko Hirvonenui, kuris 2009 metais vykusiame WRC etape Lenkijoje šventė pergalę. Mikko lyderiui nusileido 2 min. 32.4 sek. ir tik 0.7 sek. pranoko penktąją vietą užėmusį suomį Jari-Matti Latvala iš „Volkswagen“ ekipos. Šeštas finišavo Juho Hanninen.

„Lotos 71St Rally Poland“ buvo prastas etapasCitroen Abu Dhabi World Rally Team“ komandai, kurios pagrindinis pilotas Mads Ostberg iš kovos pasitraukė dar šeštadienį. Kris Meeke stengėsi kaip galėjo ir po prastos pradžios etapą baigė 7-toje pozicijoje. Dešimtuką užbaigė Kiwi Hayden Paddon, Henning Solberg ir 10-toje pozicijoje atsidūręs čekas M. Prokop.

WRC2 ir JWRC kategorijos

WRC2 kategorijoje estas Ott Tanak nepaleido nei akimirkai lyderio pozicijos ir lengvai laimėjo etapą. Estas ralio pabaigoje turėjo 1min 38.2sek. pranašumą prieš artimiausią persekiotoją. Už jo nugaros liko komandos draugas Jari Ketomaa ir Yazeed Al-Rajhi.

„Šis etapas suteikė man pasitikėjimo. Man čia labai patiko. Galbūt galėjau laimėti ir Meksikos ralį, tačiau ten taip nesisekė“, - pasakojo estas O. Tanak.

JWRC kategorijoje niekas neprilygo prancūzui Stéphane Lefebvre. 

Lietuvos ralio lenktynininkai

Tarp Lietuvos atstovų geriausiai pasirodė Dainius Matijošaitis, kuris finišavo puikioje 24-oje vietoje, ralio lyderiui pralošęs 28 min. 33.9 sek. Dainius užėmė pirmąją vietą tarp „Production" klasės automobilių ir iš šio WRC etapo negrįžo tuščiomis - taurė Dainiaus, ir jo šturmano Mindaugo Čepulio rankose.

Tuo tarpu taip pat gerai važiavęs Vytautas Švedas turėjo tenkintis žemesne pozicija po to, kai trečios dienos pabaigoje nulaužė savo automobilio galinį dešinės pusės ratą ir ketvirtąją dieną į ralį grįžo pagal „Super Rally“ taisyklę. Jo užimta vieta  - 36-a. Atstumas iki lyderio 38 min. 2.7 sek.

Deja, bet dėl technikos gedimo ralio nebaigė trečiasis Lietuvos lenktynininkas Jonas Pipiras. Iš kovos jis pasitraukė 22 greičio ruože. Po 21 ruožo jis bendroje įskaitoje buvo 41-as.

Ketvirtos dienos ralio eiga

Prie starto linijos paskutiniąją ralio dieną stojo 56 ekipažai. Priminsime, kad lenktynes pradėjo 68 automobiliai.

21 greičio ruožą pirmas įveikė J. Latvala, kuris 0.5 sek. pranoko K. Meeke. Latvala tikslas buvo pasivyti ketvirtoje bendros įskaitos vietoje esantį Mikko Hirvoneną, kuris šiame ruože nuo jo atsiliko 1.4 sek. Pastarasis tuo tarpu turėjo ambicijų avyti trečioje vietoje esantį T. Neuville.

Vytautas Švedas sugrįžęs į ralį rodė, kad tempo jis mažinti nesiruošia ir gali būti labai greitas nepaisant ralio metu jo automobilį kamavusių važiuoklės problemų. Šiame ruože jis užfiksavo 25-ą rezultą, o Dainius Matijošaitis buvo 32-as.

22 greičio ruožas vėl buvo pažymėtas J. Latvala pergale, kuris nuo Mikko Hirvoneno nukirpo dar 4.5 sek. ir priartėjo prie jo per 8.5 sek. Tiek pirmame, tiek šiame paskutinės ralio dienos greičio ruožuose ralio lyderis S. Ogier važiavo stabiliai sumažinęs tempą ir per daug nerizikavo – daugiau nei 1 min. turima persvara prieš A. Mikkelseną jam leido tai daryti. Šiame ruože Vytautas Švedas buvo 26-as, o Dainius Matijošaitis 38-as.

Numeriu 23 pažymėtas greičio ruožą tik 2.5 km ilgio. Čia sunku prarasti daug laiko. O laimėjo jį tempo nemažinantis J. Latvala. 0.1 sek. nuo jo atsiliko J. Hanninen. Mikko Hirvonenas pralošė 0.5 sek. Atstumas tarp jo ir Latvala sumažėjo iki 8 sek. Tuo tarpu S. Ogier tikrai jau niekur neskubėjo, nes ruožo nugalėtojui pralošė gana daug – 3.3 sek.

Dainius Matijošaitis specialiame greičio ruože buvo tik 50-as, nusileidęs 17 sek., o Vytautas Švedas lyderiui pralošė 10 sek. ir buvo 29-as.

Paskutinįjį 24-ą greičio ruožą „Power Stage“, kuriame galima iškovoti papildomus taškus bendrai ralio čempionato įskaitai, laimėjo Sebastien Ogier, kuris įrodė, kad yra pats greičiausias, moka kontroliuoti situaciją ir gali greitį pademonstruoti tada, kada reikia. Pergalė paskutiniame ralio ruože pasaulio čempionui suteikė papildomus 3 taškus bendroje įskaitoje.

A. Mikkelsenas šiame ruože atsiliko 1.5 sek., o J. Latvala buvo trečias, nusileidęs 2.3 sek. Kovoje dėl ketvirtos pozicijoje jis pademonstravo užsispyrimą, tačiau vis dėl to norint aplenkti Mikko Hirvoneną jam pritrūko tik 0.7 sek.

Vytautas Švedas šiame ruože buvo 23-ias, o Dainius Matijošaitis – 37-as.

Teksto autorius: Vytautas Pilkauskas

NUOTRAUKŲ GALERIJOS:

Pirma ralio diena

Antra ralio diena

Trečia ralio diena

Kategorijos: 
Lenktynininkai: