You are here

Žemaitijos ralis 2016: Nugalėjo P. Tidemand iš Švedijos

  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Dariaus Kibirkščio nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Dariaus Kibirkščio nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
  • Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka
    Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka

Birželio 17 dieną startavo ilgai lauktas „Žemaitijos ralis 2016“. Šiais metais dėl atšaukto „Halls Winter Rally“, ralis Lietuvoje nevyko šešis mėnesius. Taigi ralio – pasiilgę visi!

„Žemaitijos ralis 2016“ - tai bus bendras Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatų etapas, kuriame prie starto linijos stojo 57 ekipažai.

PIRMOJI DIENA

Pirmas greičio ruožas

Itin permainingu oru prasidėjusiame „Žemaitijos ralyje 2016“ greičio madas diktuoja Martynas Samsonas su Mindaugu Varža. Šis ekipažas penktadienio ryte buvo nepavejami oficialiems testams skirtoje kelio atkarpoje, o vakare greta Kražių miestelio esančiame greičio ruože įrodė, kad tai nebuvo atsitiktinumas: artimiausius varžovus – suomius Kalle Rovanpera su Risto Pietilainen (jie varžybų išvakarėse dalyvavo atskiroje treniruotėje) mūsiškiai pranoko 1,9 sek., o trečią drąsiausią ekipažą – brolius Vaidotą ir Žygimantą Žalas – 10,2 sek.

Turint galvoje, kad M. Samsonas į trasą pajudėjo pirmas, pliaupiant tropinio kalibro liūčiai ir turėjo važiuoti dar „nevalyta“ trajektorija, toks tempas panašus į per pirmąsias 5 minutes varžovams įsūdytą įvartį. Pats Martynas šių dalykų nebuvo linkęs sureikšminti ir tikino, kad jam „patogu“ viskas: ir beveik 19 km ilgio įžanga, ir didelis vidutinis greitis, ir plačių-greitų atkarpų derinys su siauromis-klampiomis. Per pirmąją techninę pertraukėlę Kražių centre, jis pats padrąsino Suomijos ralio vunderkindą K. Rovanperą šiose lenktynėse pirmą kartą sėdusį prie modernesnio ir greitesnio „Škoda Fabia R5“. Tuo tarpu Kalle, važiuojantis su Latvijos automobilių sporto federacijos išduota lenktynininko licencija (gimtojoje Suomijoje tokį dokumentą jis gaus tik kitais metais, sulaukęs 16-os), kaip ir didžioji dauguma jo bendraamžių, su išoriniu pasauliu mieliau bendrauja tarpininkaujant planšetiniam kompiuteriui.

Kad tarp greičiausių pateks broliai Žalos, buvo galima nesunkiai nuspėti vien pamačius tiesioginės transliacijos per Delfi.tv nuotrupas: skrydis nuo tramplino ir nutrūktgalviškas nardymas stabdymo zonoje leidžia daryti prielaidas, kad Vaidotas bus vienas rimčiausių pretendentų į Lietuvos čempiono titulą.

Ketvirtas greičiausias lenktynių starto ekipažas – tituluoti svečiai iš Švedijos Pontus Tidemand su Jonu Andresson savo tempu buvo visiškai patenkinti ir teigė, kad tai padės jiems pasiruošti būsimam WRC etapui Lenkijoje.

Žemaitijos ralis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka

Kiti pilotai po pirmojo greičio ruožo prisipažino, kad neįprastai ilga pertrauka nuo paskutiniųjų varžybų kol kas neleidžia kalbėti apie optimalią sportinę formą. Pasak Ramūno Čapkausko, kai startuoti tenka dideliu tempu, kiekviena smulki klaidelė virsta išbarstytomis sekundėmis ir kuklesne vieta bendroje rikiuotėje. Giedrius Notkus po tokios „smulkmenos“ pabuvojo šalikėlėje, bet į trasą sugrįžo pakankamai sėkmingai – finišą panevėžietis pasiekė aštuntas.

Martynas Samuitis teigė, kad nors su naujuoju savo „Škoda Fabia R5“ jau susidraugavo, visgi pirmajame greičio ruože automobilis buvo spėjęs išgąsdinti – prietaisų skydelyje užsidegė indikatorius apie prasidedančią sausrą degalų bake. Tačiau netrukus pasirodė, kad tai buvo klaidingas signalas, o jų rezultatas – 7-as geriausias.

Nuotykių neišvengė ir greičiausias iš gausios Latvijos ralio meistrų komandos – Janis Vorobjovs. Starte užgeso savadarbio „Mitsubishi Mirage“ variklis, kas „kainavo“ mažiausiai 5 sekundes ir nustūmė Janį į šeštąją vietą bendroje įskaitoje. Visgi tai pats mažiausias „N40-Egzotikos“ komandos praradimas. Ignas Taletavičius su Darium Augūnu apskritai nepasiekė pirmojo GR finišo, nes lūžus jų „Renault Clio“ vairo kolonėlei, dideliu greičiu lėkęs automobilis tapo nevaldomas ir tik dėl laimingai susiklosčiusių aplinkybių šalikelėje sustojo sveikas.

Antras greičio ruožas

Antrajame greičio ruože pirmas vėl buvo Martynas. Šįkart suomį jis pranoko 6 sekundėmis. Trečias finišavo švedas P. Tidemand su „Škoda Fabia R5“.

Pirmąją dieną bendros įskaitos viršuje įsitaisė M. Samsonas, lenkdamas K. Rovanperą 7,9 sek. Trečias žengia P. Tidemand, turėdamas 20,1 sek. deficitą. Ketvirtas dieną baigė V. Žala. Jo atsilikimas 32,1 sek., o penketuką užbaigė latvis J. Vorobjovs su „Mitsubishi Mirage“. Jis atsilieka dar 6,5 sek.

ANTROJI DIENA

Antrąją ralio dieną lenktynininkų laukė 7 greičio ruožai. Šeštadienis visus pasitiko šlapiomis trasomis, danguje debesis itin greitai gainiojo beprotiškai stiprus vėjas, kuris sugebėjo atnešti ir lietaus.

Didžiausia šiųmetinė ralio fiesta Lietuvoje baigėsi taip, kaip buvo galima tikėtis: su moderniausia gamykline technika važiuojantys svečiai iš Švedijos ir Suomijos pranoko tiek Lietuvos, tiek Latvijos ralio čempionatų lyderius. Ant aukščiausio „Žemaitijos ralio“ garbės pakylos laiptelio užkopė WRC čempionate dalyvaujantis švedas Pontus Tidemandas su šturmanu Jonu Andresson, pilotavę „Škoda Fabia R5“. Antri liko identišku automobiliu didesnę varžybų dalį pirmavę suomiai Kalle Rovanpera su Risto Pietilainen. Trečioji vieta atiteko broliams Vaidotui ir Žygimantui Žaloms su senuku „Mitsubishi Lancer EVO IX“.

Vienintelis Lietuvos ralio mokyklos auklėtiniai, galėję mesti iššūkį „Žemaitijos ralį“ naujomis spalvomis papuošusiems svečiams, buvo Martynas Samsonas su Mindaugu Varža ir BMW M3 bazėje pačių pasigaminta „raketa“. Tačiau šeštadienio rytą subyrėjęs priekinis reduktorius lėmė, kad nedidelę persvarą po pirmosios dienos turėjęs uteniškis, iki serviso zonos dar du greičio ruožus turėjo judėti nebe „kvardiniu“, o tik galinius varančiuosius ratus turinčiu automobiliu. Dėl šios priežasties Martynas smuktelėjo į 10 vietą. Pakeitę sulūžusį agregatą per likusius penkis GR vyrai suspėjo pakilti tik iki 5 vietos bendroje įskaitoje ir antrosios tarp besivaržančių Lietuvos ralio pirmenybėse.

Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Komentuodamas tokius rezultatus V. Žala patikino, kad pasiekti daugiau su turima technika tiesiog neįmanoma: po regrupingo turėjęs galimybę važiuoti paskui K. Rovanperą ir P. Tidemaną jis negalėjo atsistebėti, kur šie varžovai rinkdavosi stabdymo taškus:

„Jei mes būtume stabdžius spaudę tose pat vietose, tai greičio pertekliaus būtume atsikratę ne prieš posūkius, o sėdėdami šalikelės grioviuose ar medžiuose. „Škoda Fabia R5“ iš tiesų leidžia važiuoti visiškai kitaip“, – konstatavo V. Žala.

Greičio ruožai

Trečiąjį greičio ruožą laimėjo švedas P. Tidemand, kuris 1,4 sek. aplenkė K. Rovanperą. Trečias buvo V. Žala, atsilikęs 18,1 sek. Pirmos dienos lyderis, M. Samsonas buvo tik ketvirtas, pralošęs dar 6,4 sek.

Šis greičio ruožas buvo nutrauktas dėl Martyno Samuičio avarijos. Padaręs nedidelę klaidą ekipažas slystelėjo į šalikelę ir kliudė ten buvusį kelmą. Nors po incidento mūsiškių „Škoda Fabia R5“ neatrodė dramatiškai nukentėjusi, šturmanas patyrė rimtą traumą –ligoninėje, kur Ramūnas buvo nugabentas dėl nugaros skausmų, paaiškėjo, kad lūžo du stuburo slanksteliai.

Bendroje įskaitoje ralio lyderiu tapo jaunasis suomis, kuris 10,8 sek. lenkė Švedijos atstovą. Martynas laikėsi trečioje vietoje, atsilikęs 15,2 sek.

Ketvirtajame ruože vėl pirmas P. Tidemand, aplenkęs suomį 2,2 sek. Trečias čia – latvis J. Vorobjovs, pralošęs 10,9 sek.

Penktąjį greičio ruožą laimėjo K. Rovanpera, tačiau P. Tidemand atsiliko vos 0,4 sek. Trečias ir vėl buvo J. Vorobjovs, atsilikęs 8,1 sek.

Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Šiame greičio ruože 1 min. 30 sek. baudą gavo Martyno Samsono ekipažas už tai, kad 9 minutėmis pavėlavo į laiko kontrolės punktą. Ši bauda jį nubloškė į dešimtąją bendrosios įskaitos vietą. Jo deficitas buvo jau 2 min. 49 sek. Į trečiąją bendros įskaitos poziciją šoktelėjo V. Žala, turėdamas 58,6 sek. atsilikimą. Ketvirtas žengė J. Vorobjovs, o penktas buvo B. Vanagas.

Šeštajame greičio ruože pirmasis trejetukas vėl toks pats. Skirtumas tarp ekipažų atitinkamai 0,3 sek. ir 6,7 sek.

Septintąjį greičio ruožą laimėjo P. Tidemand ir po jo šoktelėjo į pirmąją bendrosios įskaitos vietą. Jis trasoje 14,4 sek. aplenkė Martyną Samsoną ir 17,6 sek. pranoko K. Rovanperą. Bendroje įskaitoje pastarasis jau smuktelėjo į antrąją vietą ir turėjo 8,3 sek. deficitą. Trečias toliau žengė V. Žala su 1 min. 20,2 sek. deficitu. M. Samsonas šioje lenktynių fazėje jau buvo pakilęs į šeštąją poziciją.

Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Aštuntas greičio ruožas baigėsi P. Tidemand pergale. K. Rovanpera jam čia pralošė 2,9 sek. Trečias buvo M. Samsonas, atsilikęs 3,5 sek.

Likus paskutiniam greičio ruožui pirmas toliau žengė P. Tidemand su 11,2 sek. persvara prieš K. Rovanpera. Trečias buvo V. Žala, atsilikęs 1 min. 35,1 sek. Ketvirtoji vieta priklausė J. Vorobjovs. Jo atsilikimas 2 min. 1,2 sek. Penketuką užbaigė B. Vanagas, atsilikęs 3 min. 5,6 sek. Tačiau jam į nugarą smarkiai kvėpavo M. Samsonas, kuriam reikėjo vos 2,5 sek., kad aplenktų Benediktą.

Paskutinį, 13,95 km ilgio greičio ruožą laimėjo K. Rovanpera, tačiau jis vos 1,4 sek. aplenkė P. Tidemand. Trečias čia buvo J. Vorobjovs, atsilikęs 14,2 sek.

Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Taigi bendroje įskaitoje, bendroje rikiuotėje pirmas „Žemaitijos ralį 2016“ baigė švedas P. Tidemand, kuris 9,8 sek. aplenkė K. Rovanperą. Trečiąją vietą užėmė V. Žala, pralošęs 1 min. 56,7 sek. Ketvirtoji pozicija atiteko J. Vorobjovs, kuris pralošė 2 min. 14 sek. Penketuką vis dėl to užbaigė M. Samsonas, kuris sugebėjo paskutiniame ruože aplenkti Benediktą Vanagą, likusį šeštoje pozicijoje. Martynas ralio lyderiui pralošė 3 min. 32,3 sek., o Beną jis aplenkė 10,6 sek.

Čempionatų įskaitos

Lietuvos ralio čempionato įskaitoje pirmąją vietą užėmė V. Žala, antras buvo J. Vorobjovs, o trečias - M. Samsonas.

Latvijos ralio čempionate pirmas buvo K. Rovanpera, antras – J. Vorobjovs, o trečias – M. Svilis.

LRČ2 įskaitoje nugalėjo Gintautas Šlepikas ir Audrius Pivoras („Mitsubishi Lancer EVO X“, 8 vieta bendroje įskaitoje).

Tarp vieną varančiąją ašį turinčius automobilius eksploatuojančių sportininkų greičiausias buvo Egidijus Valeiša ir Povilas Reisas su BMW M3. Jie „klasikų“ lyderiais tapo po šiose lenktynėse itin greitai lėkusio, tačiau avariją patyrusio Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažo nesėkmės.

LRČ3 įskaitoje nugalėjo Jonas Pipiras ir Ričardas Baubinas („Ford Fiesta“), LRČ5 – Tomas Mickus ir Vytis Pauliukonis („Honda Civic“).

Komandų įskaitoje pergalę šventė „N40-Egzotikos“ lenktynininkai.

Žemaitijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka