You are here

Anykščių rajone rastas pirmasis Vilniaus troleibusas

  • Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
    Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
  • Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
    Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
  • Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
    Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
  • Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
    Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“
  • Pirmasis troleibusas/Miestai.net nuotrauka
    Pirmasis troleibusas/Miestai.net nuotrauka
_

Istorinės technikos entuziastai Lietuvoje atrado Vilniaus troleibusų parko troleibusą, praeito šimtmečio 6 bei 7 dešimtmečiais kursavusį Vilniaus gatvėmis.

Pirmieji troleibusai važinėjo Vilniuje

Lietuvoje troleibusai pirmiausiai pasirodė Vilniuje, 1956 metų lapkričio 5 dieną. Tuomet tebuvo vienintelis maršrutas Antakalnis-Stotis.

Pirmasis troleibusas/Miestai.net nuotrauka

Šiuo maršrutu pradėjo kursuoti į Vilnių iš Rusijos Engelso miesto atvežti 8 troleibusai MTB-82D (rus. МТБ-82Д). Vilniaus troleibusų parke buvo įrengta pirmoji traukos pastotė, 7,8 km ilgio kontaktinis kabelinis tinklas, remonto dirbtuvės 25 troleibusams.

Radybos Anykščių rajone

Pirmąjį Vilniaus troleibusą Anykščių rajone, ties Kavarsku atrado asociacijos „Retromobile“ kolektyvas. Kaip pavyko išsiaiškinti, jis čia pakliuvo iš Panevėžio apie 1980-uosius. Kiek laiko pastovėjęs vietinėje metalo supirkimo aikštelėje ir niekaip nesudominęs metalistų, troleibusas buvo perleistas Anykščių rajono gyventojui. Jis prisikabinęs troleibusą prie traktoriaus atsivilko jį į Kavarsko apylinkes.

Pirmasis troleibusas/Foto asoc. „Retromobile“

Troleibusas buvo paverstas sandėliuku.

Apie 1989-90 metus troleibusą-sandėliuką iš kaimynystėje gyvenusio asmens įsigijo Alvydo tėvai. Kaip pasakojo Alvydas, jo tėvai jį įsigijo už 4 kilogramus lašinių. Alvydo tėvai troleibusą-sandėliuką atsivarė į kiemą, ties namu ir pavertė jį pradžioje lauko virtuve, po kiek laiko lentų džiovykla, kol galiausiai Alvydas troleibuso priekyje ir gale įsirengė balandinę. Taip troleibusas prastovėjo vienoje vietoje arti 30 metų.

Troleibusą asociacijos nariai perpirko iš Alvydo už tuos pačius 4 kilogramus lašinių, taip netiesiogiai atstatydami istorinę tiesą. Atlikus defektavimo darbus bus sprendžiamas troleibuso likimas.

 

MTB-82D duomenys

Ilgis, mm:

10300

Plotis, mm:

2600

Aukštis (be „ūsų“), mm:

3600

Bazė, mm:

6000

Durų plotis, mm:

570

Salono ilgis (be vairuotojo kabinos), mm:

8300

Masė, kg:

8900

Masė (pakrauto), kg:

14280

Vidutinis žmonių skaičius:

65

Maksimalus žmonių skaičius (8 asmenys/1kv.m.):

80

Sėdimų vietų:

40 + 1 vairuotojas

Maksimalus greitis, km/h:

60

Kiekis, vnt.

apie 5000 (tikslus skaičius nežinomas)

Išlikę pasaulyje egzemplioriai, vnt.

8

Kategorijos: