You are here

Dakaro ralis 2019: B. Vanagas pasiekė rekordinį rezultatą. Rekordų yra ir daugiau

  • Dakaro ralis 2019/iGo2Dakar foto
    Dakaro ralis 2019/iGo2Dakar foto

Ir štai, išaušo ta diena, kuomet startavo paskutinis 2019 metų Dakaro ralio etapas. Nors šiais metais etapų skaičius gerokai mažesnis, nei anksčiau, tačiau tai nereiškia, kad šių metų dykumų maratonas buvo lengvas. O tai įrodo ir didelis skaičius nefinišavusių lenktynininkų.

Paskutinę ralio dieną lenktynininkams reikėjo įveikti paskutinius 112 km greičio ruože ir po to dar pervažiuoti per finišo podiumą Peru sostinėje, Limoje.

Atrodo tiek ne daug, bet organizatoriai perspėjo, kad paskutinis etapas taip pat nebus lengvas pasivažinėjimas.

Šiandien dalyviai startavo atvirkštine tvarka - nuo lėčiausių iki greičiausių.

 

MOTOCIKLAI

 

Lietuviai jau įprato, kad šios šalies vėliavą vežantys automobilių ekipažai turi pakliūti į greičiausiųjų trisdešimtuką. Dvidešimtukas – jau neblogas rezultatas, o „Top 15“ irgi nieko nestebina. Tačiau motociklininkams iš Lietuvos su geriausiais pasaulio vairuotojais konkuruoti sekasi prasčiau. Tiksliau, prasčiau sekėsi iki šių metų Dakaro ralio, kai jame pirmą kartą dalyvavo daugkartinis šalies motokroso čempionas Arūnas Gelažninkas.

„Darbas šiandien buvo tik pasiekti finišą, tai važiavau atsargiai ir jį pasiekiau. Kas buvo sunkiausia? Prisiversti važiuoti kai apsinuodijau – tiesiog jėgų neturėjau. Apskritai, Dakare nuovargis didelis, tačiau šiandien, finišavus, jo tarsi nebeliko. Prieš maratoną patyliukais galvojau, kad patekti į „Top 50“ jau būtų neblogai, o „Top 30“ – puiku. Tad galutinį rezultatą vertinu labai teigiamai“, – nepriklausomų žurnalistų komandai „iGo2Dakar“ po finišo dešimtajame greičio ruože kalbėjo greičiausias Lietuvos motociklininkas, galutinėje Dakaro ralio įskaitoje, preliminariais duomenimis, užėmęs 24 vietą.

Gaila, bet šiame etape griuvo ir iš kovos pasitraukė Balys Bardauskas. Jis išgabentas į ligoninę.

Iš Dakaro ralio paskutiniame etape kritusiam ir abiejų rankų riešus susilaužusiam Baliui Bardauskui gali prireikti operacijos. Apie tai informavo „Ąžuolas Team“ komandos narė Marija Dubickienė, šiuo metu palaikanti ryšį su sportininku, kuris buvo išgabentas į karinę ligoninę.

Medikai sprendžia, kokio sudėtingumo yra lūžiai. Nuo to priklausys, ar B. Bardauskui dar teks iškęsti ir sudėtingą operaciją.

„Pats Balys jaučiasi pakankamai gerai. Be to, sutvarkėme dokumentus ir motociklą atsiimsime jau Prancūzijoje“, – teigė M. Dubickienė.

Motociklų įskaitoje Dakaro ralio nugalėtoju, taip pat ir paskutinio etapo laimėtoju tapo T. Price su KTM, kuris 9 min. 13 sek. pranoko M. Walknerį, trečias liko Sam Sunderland, atsilikęs 13 min. 34 sek. Abu šie lenktynininkai - taip pat KTM atstovai. Greičiausias ne KTM lenktynininkas buvo P. Quintanilla su Husqvarna, likęs 4-oje vietoje.

 

Motociklų TOP 5

1. Price KTM 33:57:16
2. Walkner KTM +00:09:13
3. Sunderland KTM +00:13:34
4. Quintanilla Husqvarna +00:20:46
5. Short Husqvarna +00:44:10

 

AUTOMOBILIAI

 

Automobilių įskaitoje paskutinį etapą laimėjo C. Sainzas, kuris 42 sek. aplenkė S. Loebą. Trečias buvo C. Despres, atsilikęs 2 min. 31 sek. Ketvirtas - Benediktas Vanagas, atsilikęs 3 min. 38 sek.

Tik 12-as šiandien buvo N. Al-Attiyah, tačiau jam jau nereikėjo niekur skubėti, nes jo persvarą prieš paskutinį etapą buvo daugiau nei įspūdinga. Būtent jis ir tapo 2019 metų Dakaro ralio nugalėtojų automobilių įskaitoje.

Antroje vietoje liko Nani Roma su Mini, atsilikęs 46 min. 42 sek. Trečias - S. Loebas su Peugeot, pralošęs beveik 2 valandas. Ketvirtas šiemet buvo J. Przygonski su Mini, atsilikęs 2 val. 28 min., o penketuką užbaigė C. Despres, su Mini, pralošęs dar 20 min.

 

Automobilių TOP 5

1. Al-Attiyah Toyota 34:38:14
2. Roma Mini +00:46:42
3. Loeb Peugeot +01:54:18
4. Przygonski Mini +02:28:31
5. Despres Mini +02:48:

 

LIETUVIAI

Kaip jau buvo minėta, paskutinį etapą ketvirtoje vietoje baigė Benediktas Vanagas ir Sebastian Rozwadowski, o bendroje įskaitoje jis užėmė puikią 11-ą vietą, kuri yra rekordinė Baltijos šalims. Jam pritrūko vos 6 sekundžių, kad būtų 1 sekundes greitesnis už dešimtąją vietą užėmusį R. Chabot.

Po 112 kilometrų greičio ruožo į šalia Pisco miesto esantį bivaką grįžęs ekipažas šypsojosi – sau tyliai keltus tikslus jie pasiekė, o minimalus skirtumas iki TOP–10 esmės nekeičia –lietuviai įrodė, jog gali varžytis su stipriausiais pasaulio sportininkais. Išlaikyta drausmė ir tempas tapo raktu sėkmingam finišui – spurtą ir didesnę riziką ekipažas prisiėmė tik paskutinių dviejų dienų metu, bet nuo aklo lėkimo susilaikyta: „Mes buvom susitarę, kad jeigu nematom, tai nelekiam. Dulkių tikrai netrūko, o mes jau ne kartą esam pasimokę, kad bandydami lėkti, liekame stovėti“,  – pasakojo B. Vanagas.

Po gana trumpų šiandienos lenktynių ir sėkmingai pasiekto finišo, B. Vanagas labai gailėjo Balį Bardauską ištikusios lemties: „Labai gaila dėl Balio. Dar starte išgirdom kas nutiko, labai gaila, – pasakojo pilotas. – Toks yra tas Dakaras ir belieka palinkėti Baliui sveikatos ir laikyti, dabar jau matyt, gipsą.“ Greičio ruože, preliminariais duomenimis į nežymėtą duobę įkritęs sportininkas patyrė abiejų riešų lūžius ir buvo išgabentas į ligoninę. Toks nutikimas iki finišo likus 90 kilometrų yra baisiausia ką gali įsivaizduoti sportininkas, ypač dalyvaujant Dakare be mechanikų pagalbos.

Kiek nurimus emocijoms, ekipažas akcentavo savo į rekordinį rezultatą atvedusias taktikas: „Rezultatą visada lemia pasiruošimas, – analizavo pilotas. – Aš žinojau, kad mes bandom tą rezultatą iš nieko pagaminti, bet kuriuo atveju pamatai padėti prieš daugybę laiko dabar davė rezultatą.“

Komanda negailėjo pagyrų savo technikams, kurie viso Dakaro metu sėkmingai prižiūrėjo „Toyota Gazoo Racing Hilux“, o ir ištukusios bėdos rinkosi sėkmingą metą – būtent aštuntojo greičio ruožo metu iš lenktynių pasitraukė Bernardas ten Brinke, kurio „Toyota“ sustabdė būtent pavarų dėžės problema. Šis gedimas „General Financing team Pitlane“ aplankė dar maratono pradžioje. Nemaža dalis pilotų taip pat kentėjo dėl vairo stiprintuvo bėdų – itin nedėkingas reljefas vairo mechanizmą kankina negailestingais tempais, tačiau neatlaikius technika, savo darbą iki galo atlikdavo pilotai, hidraulikos problemas kompensuodami savo sveikatos sąskaita.

Bendrai apžvelgiant, Dakaras šiemet „General Financing team Pitlane“ buvo geras: ištikusios bėdos neperlipo ekipažo noro pasiekti finišą, drausmė žengė koja kojon su geru tempu, o kasdien išlaikoma aukšta moralė ir ramybė leido būti be penkių sekundžių dešimtuke. Dabar komandos laukia kelionė iki Limoje esančio podiumo, tada uosto procedūros ir beveik parą truksianti kelionė namo.

Rekordu galima vadinti ir Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno 12-ą poziciją šių metų Dakare. Tai itin puikus pasiekimas šiam lenktynininkui, žinant, kad tai tik 4-as jo Dakaras ir antras finišuotas. Be to, Vaidotas pakartojo Antano Juknevičiaus 2018-ais metais pasiektą rezultatą.

„Paskutinis etapas – trumpas, bet smagus. Kurį laiką važiavom paskui Ronaną Chabot – kai vejiesi, matai trajektorijas, dar spėji, bet jeigu reikėtų priekyje važiuoti, būtų sunku. Taip gerai ta nauja „Toyota“ važiuoja. Apskritai, visas Dakaras praėjo puikiai. Vieta esam patenkinti – visada yra kur pasitempti, tačiau ir mūsų automobilio riba artėja“, – 10 greičio ruožo finiše pasakojo V. Žala.

Apsikabinęs su jį pasveikinti atėjusiu „Agrorodeo“ komandos mechaniku Edvardu Lucevičiumi, Vaidotas dar pajuokavo, jog automobilis – sveikas. Toks, kokį ir norėjo atgabenti į finišą.

„Dabar jau ramu, tačiau ateina kažkoks vakuumas – negi jau baigėsi? Prieš paskutinę dieną organizatoriai įspėjo, kad bus sunku – matyt tam, kad žmonės neatsipalaiduotų per daug. Apskritai ši diena nebuvo sunki, tačiau matėme ir užklimpusių, ir kitų reikalų prisidariusių ekipažų“, – kalbėjo S. Jurgelėnas.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis šiais metais Dakaro ralį baigė 36-oje pozicijoje. Jeigu ne vienas lemtingas vertimasis per kopą ir dėl to atsiradusios problemos su varikliu, tai Antanas galėjo taip pat būti pretendentu į gana aukštą poziciją.

Nepaisant to, jog prieš šio Dakaro ralio startą daugybė žmonių visame pasaulyje šnekėjo apie sutrumpintą atstumą, mažesnį dienų skaičių ir ploto mažumą, varžybos Peru parodė savo charakterį. Čia atvykę vilčių pilni lenktynininkai susidūrė su visai įmanomais iššūkiais – padangas sprogdino aštrūs akmenys, išdžiūvusiose upių vagose nuo avarijų formavosi kamščiai.

Kamščiai nuo itin biraus fesh fesh smėlio formavimosi ir sportininkų akyse, ausyse ir užpildė automobilių salonus. Nuo kopų nusivarčiusius sunkiai suskaičiuotum ant abiejų rankų pirštų, o užklimpę vienu ar kitu formatu buvo visi. Kaip sako 10-ą savo Dakaro ralį įveikęs Antanas Juknevičius – ši versija jam buvo itin sudėtinga – daugiausiai emociškai. 

„Antra Dakaro pusė buvo nebloga, bet pirmą turbūt dar ilgai sapnuosime savo košmaruose. Prasidėjus ir per kelis etapus išsidėsčius problemoms su varikliu turėjome parodyti labai stiprų charakterį – neprarasti azarto važiuoti tolyn, palaikyti technikus, kurie atliko tikrą misiją: neįmanoma. Noriu padėkoti visiems, kas vienu ar kitu būdu mums padėjo“,  – po finišo kalbėjo „CRAFT bearings“ pilotas A. Juknevičius. – Dabar belieka pasidžiaugti, kad ta mūsų pernai užkelta kartelė bus pastūmėta dar labiau aukštyn, o mes kitais metais atvažiuosime ir tikrai norėsime ją dar bent vienu laipteliu kilstelt – kovoti noro dabar tik daugiau.“

 

 

KETURRAČIAI

 

Keturračių įskaitoje šių metų nugalėtoju tapo N. Cavigliasso, laimėjęs 9 etapus iš dešimties. Jis beveik 2 valandas pralenkė J. G. Ferioli, o trečias liko G. Gallego, atsilikęs beveik 2 val. 12 min.

 

Keturračių TOP 5

1. Cavigliasso Yamaha 43:01:54
2. Ferioli Yamaha +01:55:37
3. Gallego Yamaha +02:11:48
4. Giroud Yamaha +04:02:41
5. Andujar Yamaha +06:38:10

 

SUNKVEŽIMIAI

 

Sunkvežimių įskaitoje Dakaro nugalėtoju tapo A. Nikolaev su Kamaz, kuris 25 min. 36 sek. aplenkė kitą Kamaz atstovą D. Sotnikovą. Trečią vietą užėmė Iveco sunkvežimį vairavęs G. De Rooy, atsilikęs daugiau nei pusantros valandos.

 

Sunkvežimių TOP 5

1. Nikolaev Kamaz 41:01:35
2. Sotnikov Kamaz +00:25:36
3. De Rooy Iveco +01:34:44
4. Villagra Iveco +05:49:08
5. Loprais Tatra +05:59:51

 

PABAIGAI

 

Šiemet „Toyota“ nugalėjo pirmą kartą per visą Dakaro ralio istoriją, o KTM pirmos pozicijos neužleidžia nuo 2001 m.

Viso 2019 m. Dakaro ralį sudarė 5 000 kilometrų, iš jų 3 000 – greičio ruožai, suskirstyti į 10 etapų.

 
 

DAKARO RALIS 2019

REZULTATAI PO 10/10 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Antanas Juknevičius/Toyota - 36

Benediktas Vanagas/Toyota - 11

Vaidotas Žala/Toyota - 12

Balys Bardauskas/KTM - nefinišavo

Arūnas Gelažninkas/KTM - 24

Automobiliai TOP 5

1. Al-Attiyah Toyota 34:38:14
2. Roma Mini +00:46:42
3. Loeb Peugeot +01:54:18
4. Przygonski Mini +02:28:31
5. Despres Mini +02:48:43

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Nikolaev Kamaz 41:01:35
2. Sotnikov Kamaz +00:25:36
3. De Rooy Iveco +01:34:44
4. Villagra Iveco +05:49:08
5. Loprais Tatra +05:59:51

 

Motociklai TOP 5

1. Price KTM 33:57:16
2. Walkner KTM +00:09:13
3. Sunderland KTM +00:13:34
4. Quintanilla Husqvarna +00:20:46
5. Short Husqvarna +00:44:10

 

Keturračiai TOP 5

1. Cavigliasso Yamaha 43:01:54
2. Ferioli Yamaha +01:55:37
3. Gallego Yamaha +02:11:48
4. Giroud Yamaha +04:02:41
5. Andujar Yamaha +06:38:10